تبیان، دستیار زندگی
ذوب آهن به رده چهارم جدول صعود كرد تیم فوتبال پرسپولیس با برتری مقابل ذوب آهن موفق شد در فاصله یك هفته به پایان رقابتهای لیگ برتر به رده چهارم این رقابت ها صعود كند.  در این دیدار كه به قضاوت رحیم رحیمی مقدم و در حضور 2...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس با پیروزی بر ذوب آهن به رده چهارم جدول صعود كرد

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری مقابل ذوب آهن موفق شد در فاصله یك هفته به پایان رقابتهای لیگ برتر به رده چهارم این رقابت ها صعود كند.

در این دیدار كه به قضاوت رحیم رحیمی مقدم و در حضور 2 هزار تماشاگر برگزار شد ، ابتدا این تیم ذوب اهن بود كه در دقیقه 15 روی یك ضد حمله سریع توسط طهماسبی صاحب موقعیت گلزنی شد كه خطای عارف محمد وند بر روی طهماسبی یك ضربه پنالتی را تقدیم بازیكنان تیم میهمان كرد . این ضربه را مهدی رجب زاده در خلاف جهت حركت محمدی سنگربان پرسپولیس درون دروازه این تیم جای داد.

در ادامه پرسپولیس تاحدودی نبض بازی را در اختیار گرفت و در دو نوبت توسط خان محمدی و شلیك راه دور كریم باقری صاحب موقعیت گلزنی شد كه هر بار واكنش به موقع آرمناك پطروسیان مانع از نتیجه گیری پرسپولیس شد.

در دقیقه 21 حركت پا به توپ جواد كاظمیان تا درون محوطه جریمه او را با آرمناك در موقعیت تك به تك قرار داد اما خطای دروازه بان ذوب آهن باعث شد تا داور ضمن اعلام یك ضربه پنالتی ، پطروسیان را با كارت قرمز از زمین اخراج كند . این تصمیم داور به شدت مورد اعتراض مربیان و بازیكنان ذوب آهن قرار گرفت بطوری كه دقایقی جریان بازی دچار وقفه شد.

در این لحظات اعتراض كربكندی سرمربی ذوب آهن به ناظر مسابقه شدت گرفت ولی در نهایت وی از بازیكنانش خواست تا به بازی ادامه بدهند . با اخراج آرمناك پطروسیان ، ذوب آهن امیر وزیری مهاجم خود را از زمین بیرون كشید و به جای او رسول زمانی را درون دروازه قرار داد . زمانی در بدو ورود خود به زمین دست به كار بزرگی زد و پنالتی كریم باقری را مهار كرد تا یك بخت مسلم گلزنی را از پرسپولیس بگیرد.

بازی 6 دقیقه وقت تلف شده خود را سپری می كرد كه حسن خان محمدی روی پاس سهراب انتظاری دروازه ذوب آهن را باز كرد . در این صحنه توپ پس از برخورد به تیر دروازه و سر رسول زمانی درون دروازه ذوب آهن جای گرفت تا بازی در نیمه اول با تساوی به پایان برسد . در این نیمه یحیی گل محمدی كه در غیاب پیروانی و دایی بازوبند كاپیتانی پرسپولیس را بر بازوی خود داشت و مهدی رجب زاده از ذوب آهن كارت زرد دریافت كردند.

در نیمه دوم این دیدار برتری یك یار بیشتر پرسپولیس باعث شد این تیم همچنان ابتكار عمل را در دست بگیرد و حملات بیشتری را روی دروازه ذوب آهن پایه ریزی كند. در این نیمه حامد كاویانپور از ابتدا به جای عارف محمد وند وارد زمین شد تا پرسپولیس روی  پاسهای عمقی او در كنار قدرت بازیسازی كریم باقری كاملا میانه میدان را در دست بگیرد و بارها روی دروازه ذوب آهن خطر ساز شود.

در دقیقه 62 و در دقایقی كه ذوب آهن با نفرات بیشتری در زمین خود حضور داشت پرسپولیس روی یك ضربه كاشته به گل برتری رسید . در این صحنه پاس در عمق كاویانپور با ضربه دقیق سهراب انتظاری برتری پرسپولیس را تثبت كرد . دقایقی بعد ضربه كاشته جواد كاظمیان در آخرین لحظه با برخورد به تیر دروازه ذوب آهن بی اثر ماند.

ذوب آهن كه با توجه به یك یار كمتر دل به ضد حملات بسته بود روی یكی دو صحنه توسط طهماسبی و شفیعی روی دروازه پرسپولیس خطر ساز شد كه خروج های به موقع محمدی و هوشیاری گل محمدی مانع از فرو پاشی دروازه این تیم شد.

در اواخر این دیدار حركت انفرادی عیسی ترائوره می توانست گل سوم را برای پرسپولیس رقم بزند كه او در موقعیت تك به تك ضربه آخر خود را با فاصله زیاد به بیرون زد. پرسپولیس دقایق پایانی بیشتر به حفظ توپ پرداخت تا با كسب سه امتیاز این دیدار صاحب 39 امتیاز شود و جای ذوب آهن را در رده چهارم جدول بگیرد.

گفتنی است در این نیمه طهماسبی و بهادرانی از ذوب آهن و مهرداد میناوند از پرسپولیس كارت زرد گرفتند.