تبیان، دستیار زندگی
اغلب خریدها در اینترنت به كمك كارت اعتباری صورت می‌گیرند. زمانی كه تصمیم می‌گیرید كالایی را خریداری كنید، اطلاعات كارت اعتباری خود و همچنین آدرس خود را درون ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خرید مطمئن در وب

اغلب خریدها در اینترنت به كمك كارت اعتباری صورت می‌گیرند. زمانی كه تصمیم می‌گیرید كالایی را خریداری كنید، اطلاعات كارت اعتباری خود و همچنین آدرس خود را درون صفحة وب مربوطه‌اش وارد می‌كنید. با این عمل، فروشگاه وجه كالای خریداری شده را به حساب كارت اعتباری شما گذاشته و كالا را به آدرسی كه داده‌اید ارسال می‌كند. معمولاُ زمانی كه فروشگاه كالا را ارسال می‌كند یك نامة الكترونیكی برای اطلاع شما برای شما می‌فرستد. این فرایند همواره می‌بایست از طریق یك سرویس دهندة وب امن انجام گیرد تا اطلاعات كارت اعتباری شما سرّی باقی بماند.

استفاده از یك سرویس دهندة وب امن

خرید مطمئن در وب

پس از اینكه دكمة Proceed to checkout را كلیك می‌كنید صفحة زیر به نمایش در می‌آید و شما می‌توانید با ورود آدرس Email خود، به محیط ورود اطلاعات خرید وارد شوید. در صورتی كه دفعة اولی است كه از Amazon.com كالایی خریداری می‌كنیدI am a new customer را انتخاب و در غیر این‌صورت دكمة رادیویی دوم را انتخاب كنید و رمز عبور خود را در كادر زیرین آن وارد كنید. سپس Sign in using our secure server را كلیك كنید تا صفحة ورود اطلاعات محرمانه به نمایش در آید.

از ایمن بودن سرویس دهنده مطمئن شوید

خرید مطمئن در وب

زمانی كه اینترنت اكسپلورر صفحه‌ای را از یك سرویس دهندة امن به نمایش در می‌آورد، آیكونی به شكل قفل در پایین صفحه نمایش داده می‌شود. اگر این آیكون را مشاهده نمی‌كنید توصیه می‌شود اطلاعات محرمانه‌ای نظیر شمارة كارت اعتباری خود را وارد نكنید. ولی اگر این آیكون را مشاهده كردید می‌توانید اطلاعات خود را وارد كنید. در این صفحه شما می‌بایست اطلاعاتی نظیر نام، آدرس و شماره تلفن خود را وارد كنید.

وارد كردن اطلاعات دیگر

خرید مطمئن در وب

اگر آدرسی كه در حین تهیة كارت اعتباری خود ارائه دادید همان آدرسی است كه در اطلاعات این صفحه قید كرده‌اید، دكمة رادیویی Yes را انتخاب كنید و در غیر این‌صورت No را انتخاب نمایید. سپس دكمة Continue را كلیك كنید.

تعیین روش ارسال كالا

خرید مطمئن در وب

در این صفحه شما باید روش ارسال كالا را به نسبت فوریت خود تعیین كنید. روش ارسال به سه صورت استاندارد (3 الی 7 روزه)، ارسال یك روزه و ارسال دو روزه موجود است. پس از انتخاب نحوة ارسال مورد نظرتان به آدرس قید شده مقابل Shipping to دقت كنید و در صورت صحت آدرس شما دكمة Continue را كلیك كنید

نوع پرداخت را مشخص كنید

خرید مطمئن در وب

اگر خرید خود را به وسیلة كارت اعتباری انجام می‌دهید، باید اطلاعات مربوط به كارت اعتباری خود را در این مرحله وارد كنید. چنین اطلاعاتی عبارتند از شمارة كارت اعتباری، نوع كارت، تاریخ انقضای كارت، نام صاحب كارت و غیره. این اطلاعات را در كادرهای مربوطه وارد كنید.

ورود آدرس تعیین شده برای كارت اعتباری

خرید مطمئن در وب

آدرسی كه زمان درخواست كارت اعتباری به شركت ارائه كارت‌های اعتباری داده‌اید را در این صفحه باید وارد كنید. اگر آدرس كارت اعتباری شما با آدرس پستی شما كه در صفحات قبلی وارد نموده‌اید مشترك است می‌توانید Use this Address را كلیك كنید تا همان آدرس قبلی به عنوان آدرس كارت اعتباری شما تعیین شود.

تأیید نهایی خرید

خرید مطمئن در وب

Amazon.com مبلغ خرید شما را به همراه آدرس ارسالی كالایتان نشان می‌دهد. پس از بررسی این اطلاعات، اگر همه این اطلاعات درست بودند، روی دكمة Place your order برای تأیید نهایی خریدتان كلیك كنید.