تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم: 250 گرم آرد 4عدد تخم مرغ 120 گرم كره یك عدد پرتقال درشت 200 گرم شكر یك قاشق مرباخوری بیكینگ پودر یك قاشق مرباخوری پوست رنده شده پرتقال طرز تهیه: 100 گرم شكر را با كره مخلوط كرده و آن را خوب به هم می زنیم تا كرم س...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كیك پرتقالی

كیك پرتقالی

مواد لازم:

آرد                                                     250 گرم

تخم مرغ                                             4 عدد

كره                                                    120 گرم

پرتقال درشت                                      یك عدد

شكر                                                  200  گرم

بیكینگ پودر                                       یك قاشق مرباخوری

پوست رنده شده پرتقال                     یك قاشق مرباخوری

طرز تهیه:

100 گرم شكر را با كره مخلوط كرده و آن را خوب به هم می زنیم تا كرم سفید رنگی به دست آید. زرده تخم مرغ ها را با بقیه شكر مخلوط می كنیم و آن را هم خوب به هم می زنیم تا زرده كاملاً پف كند. یك قاشق مرباخوری پوست پرتقال رنده شده را به زرده اضافه می كنیم. نصف آب پرتقال را به كرم و زرده تخم مرغ پف كرده اضافه كرده و آرام مخلوط را به می زنیم. آرد و بیكینگ پودر را یك بار الك كرده و آن را به تدریج همراه با سفیده تخم مرغ پف كرده ،در سه مرحله به مایع كیك اضافه می كنیم . سپس مایع كیك را به حالت دورانی آرام هم می زنیم . قالب كیك را چرب كرده و مقداری آرد در آن می پاشیم و مایع كیك را در آن می ریزیم. قالب را در وسط پنجره فر با درجه حرارت 350 فارنهایت یا 176 درجه سانتیگراد، به مدت 60-50 دقیقه قرار می دهیم تا كیك پخته و طلایی رنگ شود.

پس از خنك شدن كیك می توانیم سطح كیك را با ژله پرتقالی و پرتقال پوست گرفته و پر پر شده، تزئین كنیم و یا می توانیم برای تزئین ساده تر از 2 قاشق سوپخوری پودر شكر و ورقه شابلون استفاده نماییم.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.