تبیان، دستیار زندگی
هر چند زمان اخذ اشتراك اینترنت معمولاً به شما آدرسی برای دریافت و ارسال پست الكترونیكی نسبت داده می‌شود ممكن است بخواهید در یكی از وب سایت‌هایی كه خدمات پستی مادام ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایجاد آدرس E-Mail مبتنی بر وب

هر چند زمان اخذ اشتراك اینترنت معمولاً به شما آدرسی برای دریافت و ارسال پست الكترونیكی نسبت داده می‌شود ممكن است بخواهید در یكی از وب سایت‌هایی كه خدمات پستی مادام العمر ارائه می‌كند مشترك شوید تا از خدمات پست الكترونیكی رایگان آن بهره ببرید. اغلب این وب سایت‌ها مبتنی بر وب هستند یعنی برای مشاهدة نامه‌های خودتان و یا برای استفاده از خدمات ارسال نامه‌های الكترونیكی‌تان باید وب سایت مربوط به آن را باز كرده و از طریق همان وب سایت اقدام كنید. البته بعضی از این خدمات پست الكترونیكی از طریق Outlook Express قابل دسترسی هستند. مزیت بزرگی كه داشتن اینگونه خدمات دارد این است كه با تمام شدن اشتراك اینترنتی شما آدرس‌های پست الكترونیكی شما كه مبتنی بر وب هستند از بین نمی‌روند. شما در این كار عملی یاد می‌گیرید چگونه با Outlook Express آدرس پست الكترونیكی جدیدی با خدمات Microsoft Hotmail باز كنید. این خدمات مبتنی بر وب است ولی Outlook Express توانایی بهره‌گیری از این خدمات را دارد.

ایجاد یك آدرسEmail جدید

ایجاد آدرس E-Mail مبتنی بر وب

اولین قـدم بـرای ایجـاد یك آدرس Emailاین است كه Windows Messenger را اجرا كنید. برای انجام این كار از منوی All Programs گزینة Windows Messenger را كلیك كنید.

گزینة Sign In را كلیك كنید

ایجاد آدرس E-Mail مبتنی بر وب

عنوان Sign In را از منوی اصلی Windows Messenger یعنی منوی File كلیك كنید.

صفحة آغازین

ایجاد آدرس E-Mail مبتنی بر وب

در این صفحه مقدمه‌ای بر مزیت‌های امكانات جدید Hotmail و برنامه‌های جانبی مربوط به آن ذكر شده. برای ادامة كار Next را كلیك كنید.

ایجاد Email جدید

ایجاد آدرس E-Mail مبتنی بر وب

در این صفحه از شما پرسیده می‌شود كه آیا آدرس Emailای سازگار با برنامة MSN Messenger دارید یا اینكه می‌خواهید یك آدرس Email جدید ایجاد كنید؟ برای ایجاد یك آدرس Email جدید No. I would like to open an MSN Hotmail email account را انتخاب كنید و دكمة Next را كلیك كنید.

اطلاعات درخواست شده را وارد كنید

ایجاد آدرس E-Mail مبتنی بر وب

در این صفحه شما باید اطلاعاتی نظیر نام و نام خانوادگی خود، كشوری كه در آن زندگی می‌كنید، جنس و سال تولد خود را وارد كنید. در كادرهای First Name و Last Name به ترتیب نام و نام خانوادگی خود را تایپ كنید. جعبة مقابل Country/Region را كلیك كنید و كشوری كه در آن زندگی می‌كنید را از میان گزینه‌های موجود انتخاب كنید. Gender به معنی جنس است. از میان Male (مرد) و Female (زن) جنس خود را انتخاب كنید و پس از تایپ سال تولد در Year of Birth به سمت پائین پیمایش كنید.

دیگر اطلاعات درخواست شده را وارد كنید

ایجاد آدرس E-Mail مبتنی بر وب

در كادر E-mail Address، آدرس E-mail مورد نظرتان كه تمایل دارید ایجاد شود را وارد كنید. رمز عبور مورد نظرتان را در كادرهای Password و Retype Password وارد كنید. چون هر چند حافظة قوی‌ای داشته باشید گاهی فراموشی ممكن است به سراغ‌تان بیاید، Microsoft پیشنهاد می‌كند كه یكی از سؤالات نمونة لیست شده را پاسخ دهید تا در صورت فراموشی بتوانید رمز عبور خود را تغییر دهید و وارد Email خود شوید. سؤال و پاسخ مورد نظرتان را انتخاب كنید متن نوشته شده در كادر رنگی را نیز وارد كادر زیرینش كنید و بازهم اندكی به سمت پائین پیمایش كنید و دكمة I Agree را كلیك كنید تا Email مورد نظرتان ایجاد شود.

* توجه *

انتخاب یك شناسه كاربری منحصر به فرد

شناسة كاربری هر كاربری كه در یك سایت وب اشتراك Email می‌گیرد منحصر به فرد می‌باشد. شما می‌توانید در صورتی كه شناسة كاربری انتخاب شدة شما تكراری باشد یك عدد یا اعدادی به انتهای شناسة كاربری خودتان اضافه كنید به طور مثال : Robotfood2000