تبیان، دستیار زندگی
یكی از معروف‌ترین كاربردهای Email اشتراك در گروه‌های پستی اینترنت است. هر گروه‌ پستی شامل یك سری افراد است كه با هم در مورد مشتركی علاقه دارند و در مورد آن به سایر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عضو شدن در گروه‌های پستی

یكی از معروف‌ترین كاربردهای Email اشتراك در گروه‌های پستی اینترنت است. هر گروه‌ پستی شامل یك سری افراد است كه با هم در مورد مشتركی علاقه دارند و در مورد آن به سایر افراد گروه خود نامه‌های الكترونیكی ارسال می‌كنند. اگر گروه پستی‌ای كه می‌خواهید در آن مشترك شوید عمومی باشد به راحتی اجازة اشتراك به شما داده می‌شود و شما می‌توانید با داشتن آدرس گروه به همة افراد پست الكترونیكی ارسال نمایید. نامه‌هایی كه دیگر افراد گروه ارسال می‌كنند نیز در صورت مشترك بودن شما، در صندوق پستی شما ذخیره می‌شوند.

ایجاد یك نامة جدید

عضو شدن در گروه‌های پستی

قبل از اینكه بتوانید در یك گروه پستی مشترك شوید باید آدرس اشتراك و دستور اشتراك در آن گروه را بدانید. اگر این اطلاعات را می‌دانید new Mail message را كلیك كنید.

در گروه پستی مشترك شوید

عضو شدن در گروه‌های پستی

آدرس اشتراك در گروه پستی مورد نظرتان را در كادر مقابل To تایپ نموده و دستور اشتراك را در كادر Subject تایپ نمایید. برای اشتراك در بعضی گروه‌های پستی، لازم است دستور در قسمت متن نامه نوشته شود. مطابق قواعد ثبت نام در گروه پستی مورد نظرتان عمل كنید و پارامترهای دستور را دقیق تایپ كنید تا اشتباهی صورت نگیرد.

نامة مورد نظر را ارسال كنید

عضو شدن در گروه‌های پستی

دكمة Send را كلیك كنید تا نامه ارسال شود. اگر عضویت شما در گروه پستی مورد قبول واقع شود جهت تأیید، نامه‌ای به صندوق پستی شما ارسال می‌گردد. این نامه معمولاً اطلاعاتی در مورد طریقة كار با گروه پستی در اختیار شما می‌گذارد.

ارسال یك پیغام برای تمام اعضای گروه

عضو شدن در گروه‌های پستی

اگر گروه پستی اجازة مشاركت همگانی بدهد شما با داشتن آدرس پست الكترونیكی ویژة آن می‌توانید پیغام‌های خود را هم‌زمان به تمامی اعضاء گروه ارسال كنید. پس از تایپ متن در قسمت متن نامه و ورود آدرس پست الكترونیكی مخصوص نامه‌نگاری با گروه در كادر To، دكمة Send را كلیك كنید.

لغو اشتراك در یك گروه

عضو شدن در گروه‌های پستی

زمانی كه عضو یك گروه پستی می‌شوید، نامه‌ای جهت تأیید عضویت‌تان به شما ارسال می‌شود. این نامه معمولاً دستورالعملی جهت لغو عضویت‌تان نیز دارد. آدرس پست الكترونیكی مورد نیاز برای لغو عضویت در یك گروه پستی معمولاً با آدرس اشتراك در گروه‌های پستی مشترك است ولی اغلب دستورالعمل لغو با دستورالعمل عضویت متفاوت است. پس از تایپ دستورالعمل و آدرس لغو اشتراك دكمة Send را كلیك كنید.

*توجه *

یافتن گروه‌های پستی دربارة موضوعات مختلف

هزاران گروه پستی در اینترنت وجود دارند كه اعضای آن در ارتباط با موضوعاتی چون فناوری، سرگرمی و تفنن با یكدیگر نامه‌نگاری می‌كنند. برای پیدا كردن یك لیست از گروه‌های پستی در زمینة مورد علاقه‌تان http://www.liszt Com را در نوار آدرس تایپ كنید و كلید Enter را فشار دهید. با جستجو در زمینه مورد علاقةتان می‌توانید لیست مربوط به گروه‌های پستی‌ای كه با هم در آن زمینه نامه‌نگاری می‌كنند به همراه دستورالعمل عضویت در آن گروه را پیدا كنید. همچنین اطلاعات دیگری نظیر عمومی یا خصوصی بودن گروه در این سایت ذكر شده ‌است.

عضویت در گروه پستی Netly-L

Netly-L گروهی است كه اعضای آن در زمینه اینترنت و فناوری با هم نامه‌نگاری می‌كنند. برای عضو شدن در این گروه یك نامة الكترونیكی به آدرس listserv@pathfinder.com ارسال كنید و در متن نامه پس از تایپ Subscribe Netly-L نام كامل خودتان را تایپ كنید. یعنی دستورالعمل عضویت به صورت زیر می‌باشد:[ نام و نام خانوادگی شما ] Subscribe Netly-L