تبیان، دستیار زندگی
تعدادی سایت‌های وب نظیر Yahoo! و InfoSpace به عنوان دفترچه‌های بزرگی عمل می‌كنند كه اطلاعاتی چون پست الكترونیكی افراد را در اختیار كاربران می‌گذارد. اگر شما مایل ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یافتن آدرس پست الكترونیكی دیگران

تعدادی سایت‌های وب نظیر Yahoo! و InfoSpace به عنوان دفترچه‌های بزرگی عمل می‌كنند كه اطلاعاتی چون پست الكترونیكی افراد را در اختیار كاربران می‌گذارد. اگر شما مایل هستید با فرد، شركت یا مؤسسه‌ای نامه‌نگاری كنید ولی آدرس پست الكترونیكی آنها را نداریـد، می‌توانیـد بـه وسیلـة Outlook Express در این دفترچه‌های پست الكترونیكی جستجو كنید. همچنین اگر مایل بودید می‌توانید یك دفترچة آدرس‌های پست الكترونیكی برای خودتان ایجاد كنید تا دفعات بعدی از میان آن جستجو به عمل آورید. در این درس شما یاد می‌گیرید چگونه در دفترچه‌های مختلف موجود در اینترنت جستجو كنید.

یافتن اشخاص

یافتن آدرس پست الكترونیكی دیگران

برای پیدا كردن اشخـاص در محیـط Outlook Expressپیكان كنار دكمة Find را كلیك كرده، گزینة People را انتخاب (كلیك) كنید. تا پنجرة Find People به نمایش درآید.

در دفترچة آدرس خودتان جستجو یی به عمل آورید

یافتن آدرس پست الكترونیكی دیگران

برای جستجو كردن از میان دفترچة آدرس‌های پست الكترونیكی خودتان، پیكان مربوط به كادر Look In را كلیك نموده و گزینة Address Book را انتخاب كنید و پس از پر كردن حداقل یكی از كادرهای مربوط به اطلاعات شخص مورد نظر دكمة Find Now را كلیك كنید تا عملیات جستجو شروع شود. منظور از كادرهای اطلاعات شخصی Name (نام و نام خانوادگی)، Email (آدرس پست الكترونیكی)، Address (آدرس محل كار یا سكونت)، Phone (شماره تلفن منزل یا محل كار) و Other (اطلاعات دیگر) می‌باشد.

ارسال نامه به شخص مورد نظر

یافتن آدرس پست الكترونیكی دیگران

پس از اتمام عملیات جستجو كادر دیگری در پائین پنجرة Find People به نمایش در می‌آید و نتایج حاصل از جستجو را برای شما لیست می‌كند. برای ارسال نامة الكترونیكی به یكی از اشخاصی كه پیدا كردید می‌توانید بر روی آدرس آن شخص راست كلیك كرده و نشانه‌گر ماوس را بر روی گزینة Action نگه داشته و گزینة Send Mail را كلیك كنید.

 *توجه *

اضافه كردن موارد به دفترچة آدرس شخصی

راه دیگری برای اضافه كردن اطلاعات اشخاص به دفترچه آدرستان وجود دارد. نام یا آدرس پست الكترونیكی شخص را در پنجره مربوط به نامة دریافت شده از آن شخص دو بار كلیك كرده و سپس دكمة Add to Address Book را كلیك كنید.

فهرست وب سایت‌هایی برای یافتن اطلاعات اشخاص

علاوه بر جستجو به وسیلة Outlook Express شما می‌توانید جستجوهای خود را در وب سایت‌های اینترنتی انجام دهید. آدرس چندین سایت جستجوی اطلاعات اشخاص عبارتند از:

/http://www.switchboard.com

/http://www.whitepages.com

/http://www.propeoplesearch.com

/http://www.people-data.com

/http://www.bigfoot.com

/http://www.whowhere.com