تبیان، دستیار زندگی
یكی از نرم‌افزارهایی كه همراه با ویندوز نصب می‌شود Microsoft Outlook Express می‌باشد. این نرم‌افزار قابلیت دریافت، نمایش و ارسال نامه‌های الكترونیكی(Email) را دارد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تنظیم Outlook Express برای كار با پست الكترونیكی

یكی از نرم‌افزارهایی كه همراه با ویندوز نصب می‌شود Microsoft Outlook Express می‌باشد. این نرم‌افزار قابلیت دریافت، نمایش و ارسال نامه‌های الكترونیكی(Email) را دارد. قبل از اینكه بتوانید از این نرم‌افزار استفاده كنید باید اطلاعات خاصی را از ISP خودتان دریافت كنید. این اطلاعات عبارتند از : كلمة شناسة پست الكترونیكی شما، كلمة رمز پست الكترونیكی، نام mail server دریافتی و نام mail server ارسالی و نوع mail server دریافتی. mail server ها انواع مختلفی (POP3,IMAP,HTTP) دارند ولی اغلب از نوع POP3 می‌باشند.

برنامة‌ Outlook Express را راه‌اندازی كنید.

تنظیم Outlook Express برای كار با پست الكترونیكی

برای شروع به منوی Start و زیرمنوی All Programs رفته گزینة Outlook Express را كلیك كنید. اگر گزینة Outlook Express را در منوی Programs نیافتید، ممكن است مجبور شوید آن را با استفاده از سی‌دی ویندوز نصب كنید.

تعریف یك كاربر جدید

تنظیم Outlook Express برای كار با پست الكترونیكی

ممكن است كاربری قبلاً در Outlook Express تعریف شده باشد ولی اگر كاربری تعریف نشده باشد برای اینكه بتوانید نامه‌های الكترونیكی خود را دریافت یا ارسال كنید باید مشخصات كاربری خود را در این برنامه وارد كنید. در صورتی كه كاربری تعریف نشده باشد در پنجرة اصلی برنامه، گزینه‌ای با عنوان Set up a Mail account وجود دارد. آن را كلیك كنید تا پنجرة Internet Connection Wizard به نمایش در‌آید.

خودتان را معرفی كنید

تنظیم Outlook Express برای كار با پست الكترونیكی

در كادر مقابل Display name خودتان را معرفی كنید. زمانی كه شما Email برای دیگران می‌فرستید، كلمه‌ای كه در این كادر تایپ می‌كنید به عنوان نام فرستنده به نمایش در می‌آید. معمولاً افراد نام و نام خانوادگی خود را به صورت كامل در كادر Display Name وارد می‌كنند. پس از تایپ نام خود در این كادر دكمة Next را كلیك كنید.

آدرس پست الكترونیكی (Email) خود را وارد كنید

تنظیم Outlook Express برای كار با پست الكترونیكی

آدرس پست الكترونیكی خودتان را در كادر مقابل Email Address وارد كرده، دكمة Next را كلیك كنید. نكته‌ای را باید در نظر داشته باشید و آن هم اینكه همه نوع Emailای را نمی‌توان در Outlook Express استفاده كرد. باید Emailای را كه مورد استفاده قرار می‌دهید از انواع ذكر شده در مقدمة این درس باشند. از Emailهای مجانی سایت Yahoo! نمی‌توان برای كار با Outlook Express استفاده كرد. پس از ورود آدرس Email خود Next را كلیك كنید.

نام mail serverهای خودتان را وارد كنید

تنظیم Outlook Express برای كار با پست الكترونیكی

در كادر زیـر Incoming mail نام mail server دریافتی خــود را تایـپ كنیـد و سپس نـام mail server ارسـالی خـود را در كادر Outgoing mail وارد كنیــد و پــس از انتخــاب نــوع mail server دریافتی سرویس‌تان در قسمت بالای صفحه، دكمة Next را

كلیك كنید.

كلمه شناسه و كلمة رمز خود را وارد كنید

تنظیم Outlook Express برای كار با پست الكترونیكی

برای استفاده از خدمات پست الكترونیكی باید یك كلمة شناسه و رمز عبور داشته باشید. این كلمة شناسه و رمز عبور را ISPتان به شما می‌دهد. آنها را وارد كنید. كلمة شناسه خود را در كادر مقابل Account Name و كلمة رمز را در كادر مقابل Password تایپ كنید. اگر مایل بودید هر بار حین ورود Outlook Express موظف به تایپ مجدد رمز عبورتان نباشید گزینة Remember Password را فعال كنید.

تأیید كلمه رمز

تنظیم Outlook Express برای كار با پست الكترونیكی

بعضی سرویس‌های اینترنت احتیاج دارند گزینة Log on using Secure Password Authentication فعال باشد. اگر چنین حالتی برای تأیید كلمة رمز پست الكترونیكی شما الزامی است این گزینه را انتخاب كنید تا تیك جعبة كنار آن ظاهر شود. پس از فعال كردن این گزینه دكمة Next را كلیك كنید و بعد از آن دكمة Finish را كلیك نمایید تا مرحلة نهایی تنظیمات Outlook Express پایان گیرد.