تبیان، دستیار زندگی
سیستم عامل ویندوز تا حدی می‌تواند ورود به سایت‌های مبتذل را منع كند ولی نمی‌تواند جلوی هجوم Hackerها را بگیرد. Hackerها افرادی هستند كه به دلیل كسب اطلاعات، تخریب اطلاعات یا حتی برای تفریح در سیستم‌های رایا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نصب نرم‌افزار ZoneAlarm

سیستم عامل ویندوز تا حدی می‌تواند ورود به سایت‌های مبتذل را منع كند ولی نمی‌تواند جلوی هجوم Hackerها را بگیرد. Hackerها افرادی هستند كه به دلیل كسب اطلاعات، تخریب اطلاعات یا حتی برای تفریح در سیستم‌های رایانه‌ای شبكه‌های مختلف نفوذ می‌كنند. ولی نگران نباشید! نرم‌افزارهایی هم‌اكنون در بازار ارائه می‌شوند كه كار Hackerها را در نفوذ به رایانة شما بسیار مشكل می‌كنند. یكی از این نرم‌افزارها ZoneAlarm می‌باشد. اگر مایلید با آرامش از اینترنت اسفاده كنید و نمی‌خواهید روزی با مشكل باز و بسته شدن دیوانه‌وار درایو سی‌دی خود یا وارونه شدن ظاهراً بی‌دلیل صفحة ویندوز رایانة خود مواجه شوید استفاده از این نرم‌افزار را برای شما توصیه می‌كنیم.

فایل نصب ZoneAlarm را راه‌اندازی كنید

نصب نرم‌افزار ZoneAlarm

در بخش 4 این كتاب روش download نرم‌افزار ZoneAlarm از طریق وب سایت Download.com را شرح دادیم. فایل نصب ZoneAlarm را كه download كردید با دو بار كلیك كردن آیكون ZoneAlarm اجرا كنید.

تعیین مسیر نصب ZoneAlarm

نصب نرم‌افزار ZoneAlarm

برنامة نصب ZoneAlarm بطور خودكار مسیری برای نصب پیشنهاد می‌كند. در صورتی كه مایلید مسیر نصب را تغییر بدهید روی دكمة Browse كلیك كنید و مسیر نصب جدید خود را مشخص كنید. پس از تعیین مسیر دلخواه‌تان برای تأیید مسیر انتخاب شده Next را كلیك كنید.

ورود اطلاعات

نصب نرم‌افزار ZoneAlarm

پس از تأیید مسیر دلخواه‌تان ZoneAlarm از شما مقداری اطلاعات درخواست می‌كند. در این پنجره سه كادر می‌بینید. در این كادرها به ترتیب نام و نام خانوادگی، نام شركت یا مؤسسه‌ای كه در آن كار می‌كنید (اختیاری) و سپس آدرس Email خود را وارد كنید.

تعیین تمایل دریافت Email از واحد اطلاع‌رسانی ZoneAlarm

نصب نرم‌افزار ZoneAlarm

برای اینكه ZoneAlarm از طریق Email شما پیغام‌های بیهوده نفرستد می‌توانید (در صورت تمایل) تیك جعبة گزینشی دوم را با كلیك كردن روی آن بردارید. در صورتی كه مایل به ثبت نام به عنوان یكی از كاربران ZoneAlarm نیستید می‌توانید جعبة گزینشی بالایی را نیز غیر فعال كنید. بعد از تعیین گزینه‌های مورد نظرتان Next را كلیك كنید.

تأیید شرایط نصب ZoneAlarm

نصب نرم‌افزار ZoneAlarm

جهت تایید شرایط نصب ZoneAlarm گزینة I Accept the terms of the preceding License Agreement را فعال كنید سپس Install را كلیك كنید تا ZoneAlarm روی سیستم عامل شما نصب شود.

ورود اطلاعات دیگر

نصب نرم‌افزار ZoneAlarm

برای تكمیل بانك اطلاعاتی آماری ZoneAlarm به 4 سوال ذكر شده پاسخ دهید. این سوال‌ها به ترتیب عبارتند از:

1- روش اتصال شما به اینترنت.

2- میزان درك شما از اصول ایمنی در اینترنت.

3-تعداد رایانه‌هایی كه مدیریت می‌كنید.

4- از ZoneAlarm برای محافظت از چه نوع رایانه‌ای استفاده می‌كنید.

پس از پاسخ به این سؤالات Finish را كلیك كنید.

تأیید اجرای برنامه

نصب نرم‌افزار ZoneAlarm

پس از تكمیل مراحل نصب، ZoneAlarm از شما می‌پرسد آیا مایلید نرم‌افزار ZoneAlarm اجرا شود یا خیر. برای تایید اجرای نرم‌افزار Yes را كلیك كنید. روش كار و تنظیم اولیة ZoneAlarm در كار عملی بعد شرح داده شده است.