تبیان، دستیار زندگی
هر چند سایت‌های وب خطرناك بسیار اندك می‌باشند، ممكن است شما به سایت‌هایی برخورد كنید كه سعی در تخریب فایل‌های رایانه شما دارند. حتی سایت‌هایی وجود دارند كه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه تنظیم سطح امنیت در كار با اینترنت

هر چند سایت‌های وب خطرناك بسیار اندك می‌باشند، ممكن است شما به سایت‌هایی برخورد كنید كه سعی در تخریب فایل‌های رایانه شما دارند. حتی سایت‌هایی وجود دارند كه اطلاعات محرمانة شما را دریافت می‌كنند و با آنها استفاده‌های مختلف می‌كنند. اینترنت اكسپلورر برخی از امكانات مرور وب كه افراد مخرب در اینترنت از آنها بیشتر سوء استفاده می‌كنند را می‌تواند محدود یا غیرفعال كند. شما در این كار عملی یاد می‌گیرید چگونه سطح عمومی امنیت را برای كار با وب تنظیم كنید.

پنجرة Internet Options را باز كنید

پنجرة تنظیمات اینترنت را از طریق باز كردن منوی Tools و كلیك روی گزینة Internet Options باز كنید.

صفحة تنظیمات امنیتی را باز كنید

نحوه تنظیم سطح امنیت در كار با اینترنت

صفحة تنظیمات امنیتی ((Security Settings را با كلیك روی زبانة Security باز كنید.

آیكونInternet را كلیك كنید

نحوه تنظیم سطح امنیت در كار با اینترنت

مرورگر اینترنت اكسپلورر گروه‌های مختلفی برای تعیین امنیت دارد. با كلیك آیكون Internet شما می‌توانید سطح امنیت اعمال شده در رویارویی با فایل‌هایی كه در اینترنت باز می‌شوند را تعیین كنید. با كلیك آیكون Local Intranet می‌توانید سطح امنیت، یعنی میزان برخورد امنیتی در رویارویی با فایل‌هایی كه در شبكه‌های داخلی (مثلاً داخل یك بانك یا مؤسسه كه این گونه شبكه‌ها خصوصی نیز هستند.) باز می‌كنید را محدود كنید. تعیین سطح امنیت در واقع به معنای محدود كردن استفاده از فایل‌های مشكوك می‌باشد. شما با بالا بردن سطح امنیت، به اینترنت اكسپلورر دستور می‌دهید فایل‌هایی هم كه به میزان اندكی مشكوك به نظر می‌رسند اجرا نشوند. برای تعیین میزان امنیت اینترنت آیكون Internet را كلیك كنید. سپس جهت تنظیم سطح امنیت در كار با اینترنت دكمة Default Level را كلیك كنید.

تعیین میزان امنیت در اینترنت

نحوه تنظیم سطح امنیت در كار با اینترنت

چهار حالت كلی برای امنیت وجود دارد. Low ، Medium – Low ، Medium و High. این حالت‌های امنیتی میزان محتویات و فایل‌هایی كه مرورگر اینترنت اكسپلورر می‌تواند باز كند را تعیین می‌كنند. Low كمترین میزان امنیت را دارا می‌باشد و در نتیجه بیشترین فایل‌ها در این حالت قابل دسترسی است.

High بیشترین امنیت را داراست و در نتیجه فایل‌ها و برنامه‌های كمتری در اینترنت باز می‌شوند. برای انتخاب میزان امنیت مورد نظرتان نوار پیمایش نشان داده شده در شكل زیر را كلیك كرده به محل مورد نظرتان بكشید و رها كنید.

مخالفت با توصیه‌های مایكروسافت

نحوه تنظیم سطح امنیت در كار با اینترنت

مایكروسافت توصیه می‌كند كه در كار با اینترنت از امنیت Medium یا High استفاده كنید. اگر خواستید از امنیت كمتری برخوردار باشید پس از انتخاب میزان امنیت كمتر پنجره‌ای جهت مخالفت با این اقدام باز می‌شود. برای اینكه توصیة این پنجره نادیده گرفته شود دكمة Yes را كلیك كنید.

انتخاب مجدد سطح امنیتی توصیه شده توسط مایكروسافت

نحوه تنظیم سطح امنیت در كار با اینترنت

اگر بخواهید میزان امنیتی كه مایكروسافت پیشنهاد می‌كند انتخاب شود دكمة Default Level را كلیك كرده سپس Ok را كلیك كنید.

*توجه*

انتخاب میزان امنیت

اگر طراح وب سایت نباشید احتمال اینكه اطلاعات كاملی دربارة امنیت و میزان‌های مختلف آن داشته باشید، كم است. برای اینكه مراحل مختلف امنیتی را بهتر درك كنید امنیت High را انتخاب كنید و در وب گشت و گذار كنید. مرورگر در برخی سایت‌ها به شما پیغام می‌دهد كه چه مطالبی به خاطر میزان امنیت انتخاب شدة شما سانسور شده‌اند. سپس سطوح امنیتی پائین‌تر را انتخاب كنید تا معیاری جهت مقایسة سطوح مختلف دست‌تان بیاید.