تبیان، دستیار زندگی
اگر دنبال یك تجربه جدید و منحصر به فرد هستید شك نكنید و یك نسخه از بازی پاتاپون را روی كنسول دستیPSP خود بریزید!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازی منحصر به‌فرد پاتاپون!

اگر دنبال یك تجربه جدید و منحصر به فرد هستید شك نكنید و یك نسخه از بازی پاتاپون را روی كنسول دستیPSP خود بریزید! مدت‌ها زیادی چشم انتظار عرضه این بازی بودیم و از همان اولین لحظه‌ای كه اعلام شد سازنده‌های لوكوروكو در حال طراحی یك عنوان جدید هستند، شمارش معكوس برای بازی كردن پاتاپون آغاز شد. شاید به همین دلیل باشد كه حتی حاضریم نسخه ژاپنی آن را هم بازی كنیم!

تصاویری از بازی

پاتاپون با لوكوروكو تفاوت زیادی دارد. اصلا فكر نكنید كه مانند لوكوروكو، حتما از پاتاپون بازی كردن هم لذت خواهید برد. پاتاپون یك تجربه كاملام منحصر به فرد است و احتمال دارد به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید. سبك بازی ریتمیك است و برای تمام كردن هر مرحله باید صبر و حوصله زیادی به خرج بدهید. پاتاپون‌های شما موجودات بامزه كوچك و بی اعصابی هستند كه دوست دارند آبرو و اعتبار از دست رفته‌شان را باز بیابند. این موجودات با نواختن مارش مخصوص جنگ تحریك می‌شوند این شما هستید كه با نواختن ریتم‌های مختلف، آنها را وادار به كارهای مختلف می‌كنید.

پاتاپون را باید در سبك استراتژی نوبتی دسته بندی كرد. كادر اطراف صفحه بر اساس ضرب‌های مارش پاتاپونی چشمك می‌زند. شما باید زدن دكمه‌های مربوط به مارش را با این ضرب تنظیم كنید. كلید‌های مربع، دایره، مثلث و ضربدر به ترتیب فریادهای پاتا، پون، چاكا و دون هستند. هر عملی در میدان نبرد احتیاج به خواندن شعر خاص خودش را دارد. اگر بخواهید افراد به جلو حركت كنند باید شعر پاتاپاتاپاتاپون! را بخوانید و این به زبان دكمه‌ها می شود مربع، مربع، مربع، دایره. همینطور برای كار‌های دیگر از قبیل حمله، عقب نشینی و این چیزها باید شعرهای دیگری را حفظ كنید. البته با زدن كلید راهنما همیشه ترتیب این شعرها به شما نشان داده می‌شود.

تصاویری از بازی

مانند بازی‌های نوبتی، حركات دوبخشی هستند. در بخش اول شما شعر مربوط را وارد می‌كنید و در بخش دوم صبر می‌كنید تا پاتاپون‌ها دستور شما را انجام بدهند و شعر را تكرار كنند. در میان فرصت دارید تا برای حركت بعدی فكر و ترتیب مورد نظر دكمه‌ها را انتخاب كنید. بخش استراتژی بازی هم در واقع نحوه چینش انواع كلاس‌های پاتاپون در صف نبرد، تعداد آنها، تجهیزات و جادوهایشان است. معمولا برای اینكه جنگجوهایتان به تراز خوبی برسند، باید بعضی مراحل را چندبار تكرار كنید تا آن ها قوی‌تر شوند.

یكی از خصوصیات بازی پاتاپون، سرعت یكنواخت آن است. چه صحنه روبه‌رویتان هیجان انگیز باشد و چه كسل كننده، همه چیز با یك سرعت روایت می‌شود. این موضوع نمی‌تواند جزو خوبی‌ها یا بدی‌های پاتاپون باشد زیرا بعضی‌ها از چنین چیزی خوششان می‌آید و بعضی‌ها هم نه. همانطور كه اشاره شد تصویر همواره ضرب آهنگ را با چشمك زدن به شما نشان می‌دهد. پس از مدتی به راحتی با تمپوی آن آشنا می‌شوید و بدون اشتباه دستورها را وارد می‌كنید.

انجام ده دستور پشت سر هم موفق، باعث می‌شود پاتاپون‌های شما به حالتFever  بروند. در این حالت سرعت حركت آنها و قدرت و دقت ضربه‌هایشان افزایش پیدا می‌كند. فقط مواظب باشید كه در اولین دستور بعد از فعال شدن حالتFever  كه سر و صدا و شلوغ بازی های پاتاپون‌ها بیشتر می شود، ریتم ضرب‌ها را از دست ندهید!

پاتاپون یك بازی استراتژی است. در هر مرحله تعداد زیادی آیتم، سلاح یا جادو پیدا می‌كنید كه در مراحل بعد قابل استفاده هستند. بین هر مرحله به دهكده پاتاپون ها می‌روید و به سر و سامان دادن آنها برای نبرد بعدی می‌پردازید. زیر بازی‌های جالبی مانند آب دادن درخت غول آسا هم وجود دارند كه همه آنها بر پایه ریتم و موسیقی مخصوص پاتاپون‌ها ساخته شده اند و معمولا انجام دادن درست آنها باعث گرفتن جوایز ارزنده هم می‌شود.

از نظر گرافیكی پاتاپون زیباست. از دیدن این موجودات كوچك كه بدنی مانند چشم دارند و با همان یك چشم به راحتی می‌توانید حالت روحی‌شان را درك كنید سیر نخواهید شد؛ همچنین از شنیدن سر و صدای و آواز خواندن آنها كه همینطور كه تعداد چند ضرب‌هایتان بالا می رود، لحن‌شان هم تغییر می‌كند. توصیه می‌كنم بازی را شب قبل از خواب انجام ندهید زیرا تا صبح ممكن است نوای پاتاپاتاپاتاپون! در مغزتان طنین انداز شود و تمام روز از آن بیرون نرود!

منبع: هفته نامه کلیک

مطالب مرتبط:

یک بازی لذت‌بخش برای همه خانواده

پریدن با چتر به جنگ جهانی دوم