تبیان، دستیار زندگی
یبهشت 1383 «پرندگان» آلفرد هیچكاك فیلم «پرندگان» ساخته آلفرد هیچكاك نیز با مدیریت محمود قنبری برای توزیع در شبكه ویدئویی دوبله شد. دختر جوانی به نام ملانی دانیلز در یكی از پرنده فروشی های شهر سان فرانسیسكو با وكیلی به نام م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 7 اردیبهشت 1383

«پرندگان» آلفرد هیچكاك

فیلم «پرندگان» ساخته آلفرد هیچكاك نیز با مدیریت محمود قنبری برای توزیع در شبكه ویدئویی دوبله شد. دختر جوانی به نام ملانی دانیلز در یكی از پرنده فروشی های شهر سان فرانسیسكو با وكیلی به نام میچ برنر آشنا می شود. مدتی بعد او برای شركت در جشن تولد خواهر میچ به بودگابی می رود. در این شهر، یك پرنده به ملانی حمله می كند. او كه زخمی شده است؛ مجبور می شود شب را نزد آنی معلم شهر كه به میچ علاقه مند است بگذراند. روز بعد تعداد زیادی از پرندگان به شهر حمله می كنند و آنی و چند نفر دیگر را می كشند. ملانی مجبور می شود یك شب دیگر را در بودگابی، این بار در كنار خانواده برنر بگذراند. صبح روز بعد، در حالی كه پرندگان شهر را كاملاً اشغال كرده اند ؛ او و خانواده برنر موفق می شوند بگریزند. «پرندگان» (The Birds) محصول 1963 امریكاست و براساس داستانی نوشته دافنه دوموریه ساخته شده است.

گویندگان این فیلم 120 دقیقه ای عبارتند از: چنگیز جلیلوند (راد تیلور / میچ)، زهره شكوفنده (تیپی هدرن / ملانی)، فهیمه راستكار (جسیكاتندی / مادر میچ)، افسانه پوستی (سوزان پلشت / آنی)، ناهید امیریان، مهین بزرگی، كتایون اعظمی، رویا خلیل آذر، اكبر منانی، سیامك اطلسی، محمود فاطمی، محمد یاراحمدی، علی اصغر رضایی نیك، حسین نورعلی و اعظم دلبری.

فیلمهای «تماس» و «خرابكاری» نیز با سرپرستی فریبا شاهین مقدم برای توزیع در شبكه نمایش خانگی دوبله شد.

در فیلم «تماس» تبهكاری به نام كارل می كوشد تا شریرا خاكستر یكی از كاهنان چینی كه به دست هر كس برسد، او را صاحب قدرتی بی حد می كند را به دست آورد. از طرفی ین و بردارش نیز دنبال شریرا هستند و نقشه ای در اختیار دارند كه راه رسیدن به آن را نشان می دهد. آنها به سوی معبدی می روند كه شریرا در آن نگهداری می شود. كارل و افرادش نیز آنها را تعقیب می كنند. پس از رسیدن به معبد، 2 گروه با یكدیگر مبارزه می كنند. گروه ین پس از پیروزی، شریرا را به كاهنان بودایی می دهند و به دیار خود باز می گردند. «تماس» (The touch) كه محصول 2002 به كارگردانی پیتر پاو است ؛ با حضور این گویندگان دوبله شده است : مینو غزنوی (ین)، منوچهر والی زاده (اریك)، چنگیز جلیلوند (كارل)، منوچهر زنده دل، افشین زی نوری، همت مومی وند، شروین قطعه ای، محمد یاراحمدی و امیرمحمد صمصامی.

در فیلم «خرابكاری» به مایكل بیشاب ماموریت داده می شود چند زندانی را از دست تروریست ها نجات دهد. او ماموریتش را با موفقیت انجام می دهد. یك سال بعد، یكی از تروریست ها به نام شروود، همسر مایكل را می كشد. مایكل با لوئیس یكی از ماموران اف.ب.آی همراه می شود و پس از تعقیب و گریزهای فراوان، شروود را می كشد. تعدادی از گویندگان این فیلم كه محصول 1996 كاناداست خسرو خسروشاهی (مایكل)، مینو غزنوی (لوئیس)، ناصر نظامی (شروود)، ناصرمدقالچی (ترنس)، ناصر احمدی، رزیتا یاراحمدی، جواد پزشكیان، ظفر گرایی، منوچهر زنده دل، نسیم رضاخانی و مینا جلیلی هستند.