تبیان، دستیار زندگی
خیلی از ما قبل از ازدواج بادیدن نشانه هایی به راحتی چشم خود را بر واقعیت می‌‌بندیم و با خود یك جمله معروف را تكرار می‌‌كنیم. “بعد ازدواج درست خواهد شد!”
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیراهه ها در انتخاب همسر

مسیر انتخاب

خیلی از ما قبل از ازدواج بادیدن نشانه هایی به راحتی چشم خود را بر واقعیت می‌‌بندیم و با خود یك جمله معروف را تكرار می‌‌كنیم.  “بعد ازدواج درست خواهد شد!” منكر این نیستم اما گاهی برخی ناهنجاری ها بعد از ازدواج آسیب‌رسان‌تر و مخرب‌تر هم می‌‌شود. به همین دلیل به شما می‌‌گوییم كه با چه كسانی ازدواج نكنید!!

آدم‌های خودخواه!

اینها به شدت كنترل كننده‌ا‌ند. اصرار دارند همه تصمیم‌ها را خودشان بگیرند و برای همه تكلیف معین كنند. اغلب بی‌‌صبر و عجول‌اند و احساسات خود را بروز نمی‌‌دهند. حسودند و حس مالكیت زیادی دارند. اصرار دارند كه خودشان از عهده هر كاری برمی‌آیند.

بچه‌هایی با هیكل بزرگ!

آیا كسانی را دیده‌اید كه حساب كارهایشان را ندارند، وسائلشان راگم می‌‌كنند، به همه مقروض‌اند و خلاصه دوست دارد كسی را پیدا كنند تا به او تكیه كنند؟ همسر این افراد نقش پدر یا مادر را برای آنها بازی كنند و آنها، همچنان یك كودك وابسته باقی بمانند!

اینها یك پوستین كلفت بر تن دارند!

این افراد از نظر عاطفی بیش از حد بسته و بی اعتمادند و با كسی ارتباط برقرار نمی كنند. اینها نمی‌‌توانند و نمی‌‌خواهند احساسات و عواطف خود را نشان دهند در نتیجه روابط آنها با همسرشان به صورت یك قرارداد زندگی مشترك است نه یك رابطه عمیق و صمیمانه!

زندان عشق

طلبكارهای مظلوم‌نما!

اینها همان‌هایی هستند كه همیشه از رنج و دردلذت می‌ برند و مستقیما از دست كسی عصبانی نمی‌‌شود، در عوض مدام گله و شكایت می‌‌كنند. همیشه دیگران را مسئول بدبختی‌های خود می‌‌دانند و به خوشحالی و خوشبختی دیگران حسادت می‌‌كنند.

مین‌های خطرناك!

در واقع این افراد در مقابل هر چیزی كه مطابق میلشان نباشد از كوره در می‌‌روند. به شدت  كم ‌حوصله‌اند و اطرافیانشان را تحقیر می كنند. اینها در عرض چند ثانیه از حالت گرم و صمیمی به حالت خشمگین و عصبانی تغییر وضعیت می دهند.

زخمی‌ها

افرادی كه به هر دلیل از فرد مورد علاقه خود جدا شده‌اند ولی هنوز زخم‌شان التیام نیافته ، مناسب ازدواج نیستند.

بعضی از اینها هنوز خشم و انزجار فوق‌العاده‌ای از فرد قبلی دارند و بعضی هم در مقابل فرد قبلی احساس گناه می‌‌كنند و خود را مسئول می‌‌دانند. در این مواقع، بهتر است به او وقت دهیم تا خود را التیام بخشد .

برده‌ها!

ارباب این‌ها، مواد مخدر است ! در این حالت در یك مثلث عشقی قرار می‌گیرد: شما، او و ماده‌ای كه برده‌ی آن است! وقت، توجه و روح او را از شما منحرف می‌كند وبه خود اختصاص می‌دهد. به خودتان دروغ نگویید و با آتش، ‌بازی نكنید چون به احتمال قوی خواهید سوخت.

استعداد برای استرس!

آیا شما ازلحاظ ویژگی‌های فردی، مستعد استرس هستید؟

بعضی از ما در مقابل سختی‌ها از خود مقاومت بیش‌تری نشان می‌دهیم و برخی دیگر شكننده‌تریم و برخوردهای سفت و سخت‌تری داریم. در کل شکل گیری تیپ های شخصیتی با شیوه های تربیتی والدین در ارتباط است، که ما در این مبحث دو دسته از این افراد را توضیح می دهیم.

نردبان‌های منظم!: از این اسم، تعجب نكنید. اینها همان تیپ‌های كمال‌گرا هستند كه به نظم و ترتیب زیاده از حد بها می‌دهند، از نظر اینها جزئیات بسیار بااهمیت بوده وتا زمانی آرامش دارند كه همه‌ی كارهای ثابت و قابل پیش‌بینی باشند.

بلند‌پروازان ناآرام!: افراد این گروه كه همان تیپ جاه ‌طلب‌اند، خشن و پرخاشگرند و تمام انرژی خود را صرف انجام كارشان می‌كنند و اغلب برای تفریح و سرگرمی، زمان ندارند. آنها نمی‌توانند مسوولیت‌ها را به دیگران محول كنند زیرا از خود و دیگران بسیار انتقاد می‌كنند .

منبع: مجله خانواده- باتغییرو تلخیص      

مقالات مرتبط

چی بگیم تو خواستگاری

ازدواج نکنید اگر

برای ازدواج هم برنامه می خواهی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.