تبیان، دستیار زندگی
لیپوساکشن یک جراحی زیبایی می باشد که توسط جراحان پلاستیک انجام می شود. اولین بار این روش جراحی در سال 1980 در آمریکا صورت گرفت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روش مُد شده برای کاهش وزن!

لیپوساکشن

لیپوساکشن یک جراحی زیبایی می باشد که توسط جراحان پلاستیک انجام می شود. اولین بار این روش جراحی در سال 1980 در آمریکا صورت گرفت.

چاقی اندام

در این جراحی، لایه چربی زیر پوست برداشته می شود. این لایه چربی باید از مناطق خاصی برداشته شود، این مناطق عبارتند از: معده، چانه، گردن، باسن، ران و بازو.

اما این روش، روش صحیحی برای لاغر شدن نمی باشد.

بیشترین افرادی که از این روش جراحی استفاده می کنند، زنان هستند، اما در قرن اخیر روز به روز بر تعداد مردان مشتاق لیپوساکشن نیز افزوده می شود.

اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که نمی توانید از طریق ورزش یا تغییر روش در غذا خوردن، چربی های اضافی خود را از بین ببرید، می توان گفت لیپوساکشن می تواند مقداری از چربی های اضافی را از بین ببرد.

جراح، شکاف باریکی بر روی یکی از مناطق گفته شده ایجاد می کند و به وسیله یک سوزن بلند توخالی، چربی آن قسمت را بر می دارد.

اما باید این را بدانید که برخی از افراد که مقدار زیادی چربی را برداشته اند، ظرافت و سلامت پوست خود را از دست داده اند. بعد از این جراحی، پوست ورم و درد و کبودی دارد و این علائم تا چندی همراه بیمار می باشد.

بنابراین اگر شما به فکر لیپوساکشن هستید، باید یک جراح خوب پوست را پیدا کنید، تا چین و چروک های پوستتان را از بین ببرد!

نتیجه این جراحی ممکن است تا 6 ماه آشکار نشود. لیپوساکشن باید چند بار و هر بار در یکی از مناطق گفته شده، صورت گیرد.

این جراحی زیبایی گاهی خطراتی را به بار می آورد، از جمله: بیماری قلبی ، کاهش فشار خون ، افزایش آب در مناطق تحت عمل جراحی، ایجاد لخته خون و .... که اگر زود متوجه نشوند، منجر به مرگ بیمار می شود.

پزشکان بر این باورند که اگر یک بار عمل لیپوساکشن صورت گرفت، در آن قسمت چربی به وجود نمی آید و دوباره برگشت پذیر نیست. البته اگر رژیم صحیح غذایی به همراه ورزش منظم داشته باشید.

رژیم صحیح غذایی منظور رژیمی است متعادل و متنوع که مناسب وزن و فعالیت شما باشد.

کاهش وزن اصولی!

کاهش وزن به راحتی صورت نمی گیرد. بلکه با انگیزش و سخت کوشی به هدف خود می رسید.

اگر شما در تصمیم خود جدی هستید و می خواهید طریقه زندگی خود را تغییر دهید، برخی نکات در این امر مهم به نظر می رسد.

تغییر اول: چه می خورید

1- محدود کردن گوشت قرمز

اگر هر روز باید گوشت قرمز بخورید، برای سلامتی خود مقدار آن را کم کنید.

به جای گوشت قرمز از ماهی و مرغ و بوقلمون استفاده کنید. وسوسه را کنار بگذارید و کمتر به رستوران و فست فود بروید.

از چاشنی های پر کالری و پر چرب جدا خودداری کنید.

2- دوری کردن از سرخ کردنی ها

سلامتی خود را با آبپز کردن، بخار پز کردن و کباب کردن غذا، تضمین کنید.

غذاهای خود را با انواع و اقسام سس ها و چاشنی های بدون چربی پخت نمایید.

در سفره غذایی خود سبزیجات را بگنجانید.

اگر شما به ندرت غذای حاضری میل می کنید، این نکته را از یاد نبرید که شما در حال تغییر در برنامه غذایی خود هستید، لذا غذاهای سالم تر را انتخاب نمایید. در ضمن سبزیجات را فراموش نکنید.

3- قبل از غذا خوردن، سوپ یا سالاد میل کنید.

خوردن سوپ یا سالاد در ابتدای غذا باعث می شود که کمی از وزنتان کاسته شود، زیرا گرسنگی را از شما می گیرد، از پر خوری جلوگیری می کند و کمک به تعادل وزن می کند.

بهتر است قبل از غذا، سوپ سبزیجات بدون خامه مصرف کنید. سوپ سبزیجات دارای مقدار زیادی فیبر می باشد که برای سلامتی بسیار مهم است.

4- غذای خود را با میوه تمام کنید.

به جای خوردن شیرینی بعد از صرف غذا، خود را به میوه خوردن عادت دهید. با این کار نه تنها بدن خود را در برابر چربی و کالری محافظت کرده اید، بلکه مقدار فراوانی ویتامین، عناصر معدنی و فیبر دریافت کرده اید.

تغییر دوم: چه می نوشید

بعضی اوقات صحبت از چه خوردن، آسان تر از چه نوشیدن است. این بسیار اشتباه است، چرا که، کالری ای که از هر نوع نوشیدنی به دست می آید را باید محاسبه کنیم.

1- دور کردن نوشابه از رژیم

شما اگر مقدار کالری که از نوشابه دریافت می کنید را محاسبه کنید، بسیار تعجب می کنید. تقریبا 2 لیوان نوشابه دارای 250 کالری می باشد. حال اگر چند لیوان نوشابه بنوشید، چیزی در حدود 1000 کالری فقط از طریق نوشابه دریافت کرده اید!

2- آب بنوشید

بارها و بارها شنیده اید که 8 لیوان آب برای سلامتی خوب است، اما تا به حال از خود پرسیده اید چرا؟ آب یک نوشیدنی طبیعی است که هرگاه بخواهیم در اختیار ماست و ارزان ترین نوشیدنی می باشد. آب باعث تنظیم اعمال بدن می شود، مواد زائد توسط این نوشیدنی خدادادی از بین می رود، احساس شادابی و سر زندگی می دهد، برای سلامتی پوست لازم است و بسیاری فواید دیگر. از همه مهم تر آنکه، آب برای جلوگیری از افزایش وزن مصرف می شود.

تغییر سوم: چه باید انجام داد

1- یادداشت کردن مقدار غذای روزانه

این کار یکی از بهترین اعمال برای کاهش وزن می باشد. بهتر است تا 2 هفته مقدار غذایی که مجاز به خوردن آنها هستید را یادداشت کنید. بعد از این مدت شما نمی توانید غذای بیشتری را بخورید و به این وسیله از پرخوری جلوگیری کرده اید.

2- اطلاع از علم تغذیه

شما این دانش را می توانید از کتاب ها، مقالات، مجلات و ... به دست آورید.

3- دوری از استرس

4- حرکت کنید

حتما لازم نیست کلاس ایروبیک بروید و یک ساعت ورزش کنید. شما می توانید با 10 دقیقه پیاده روی، وزن دلخواه خود را پیدا کنید.

به خاطر داشته باشید که تحرک و فعاایت بدنی بسیار مهم است. شما می توانید در هر بار پیاده روی، 10 دقیقه زمان لازم را زیاد کنید.

پس، بهتر نیست به جای آنکه مبلغ هنگفتی را بابت لاغر شدن یا خوش هیکل بودن خود بپردازیم، با رژیم صحیح غذایی همراه با ورزش منظم، وزن خود را کم کنیم؟

"ورزش و تغذیه سالم= سلامتی کل بدن"

مریم سجادپور- کارشناس تغذیه

* مطالب مرتبط:

قبل از رژیم لاغری باید بدانید

برای لاغر شدن چه باید کرد؟

كاهش وزن سریع، مضر است

بزرگی شكم و درمان آن

غذاهای بیرون و چاقی بیش ‌ازحد

اثرات پیاده روی در کاهش وزن

کدام روش پخت سالم‌تر است؟

گوشت بخورید، ولی به اندازه

پیش از غذا سوپ و سالاد بخورید

چگونه آب لاغر می کند؟

تا می توانید آب بنوشید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.