تبیان، دستیار زندگی
ریعتمداری، وزیر بازرگانی و عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال به رییس جمهور در پی نامه، مهندس مهرعلیزاده معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی به رییس جمهور و تقدیر از زحمات یك ساله فدراسیون فوتبال، محمد شریعتمداری، وزیر بازر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامه محمد شریعتمداری، وزیر بازرگانی و عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال به رییس جمهور

در پی نامه، مهندس مهرعلیزاده معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی به رییس جمهور و تقدیر از زحمات یك ساله فدراسیون فوتبال، محمد شریعتمداری، وزیر بازرگانی و عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال نامه‌ای را به رییس جمهور نوشت.

در متن نامه فوق آمده است: «ضمن ارسال یك نسخه از نامه مهندس مهرعلیزاده، رییس سازمان تربیت بدنی خطاب به حضرتعالی، اینجانب نیز وظیفه خود دانستم به عنوان عضو كوچكی از جامعه فوتبال كشور در هیات رییسه فدراسیون این ورزش، زحمات و خدمات طاقت فرسا و مجدانه دكتر دادكان را مورد تایید و تاكید قرار دهم تا به نحو مقتضی آن طور كه حضرت عالی مصلحت بدانید از این مدیر خدوم، پرتلاش و كم توقع جامعه‌ی ورزش كشور قدردانی به عمل آید.»

در بخش پایانی متن این نامه آمده است: «قدرت هماهنگی، تعامل، ایجاد ظرفیت‌های جدید و استفاده از ظرفیت‌های موجود از خصایص ارزشمند این برادر است.»

برای اولین بار شمشیر بازان اسلحه اپه ایران نایب قهرمان آسیا شدند

در ادامه رقابتهای شمشیربازی قهرمانی آسیا كه در فیلیپین جریان دارد پیكارهای تیمی اسلحه اپه آغاز شد كه دقایقی پیش با شگفتی سازی شمشیربازان ایران خاتمه یافت تا برای نخستین بار در تاریخ شمشیربازی كشورمان ، تیم اپه ایران به مقام نایب قهرمانی آسیا دست یابد.

كار بزرگ تیم اپه ایران زمانی نمود بیشتری پیدا می كند كه این تیم با شكست تیم های قدرتمند چین تایپه و كره جنوبی به فینال رسیده و در این مرحله مقابل تیم طراز اول و پرقدرت قزاقستان كه از قهرمانان آسیا بهره می برد با اختلاف اندك و 39 - 45 متحمل شكست شد تا در جای دوم بایستد. ضمن اینكه تیم های پرقدرت چین و كره پس از كشورمان مشتركا در جای سوم آسیا ایستادند كه بیانگر درخشش فوق العاده شمشیربازان ما در اسلحه اپه است.

در تیم اسلحه اپه نفرات زیر حضور داشتند : سیامك فیض عسگری ، محمد رضایی ، فرهاد رضایی و سید محمد حسین عابدی . این پیروزی در مطبوعات فیلیپین بازتاب بسیار گسترده ای داشت ضمن اینكه داوران ما متشكل از قدرت رضایی و عبدالرضا میر شفیعی بهترین داوری ها را طی این مسابقات به نمایش گذاشتند و علیرضا پورسلیمان دیگر داور كشورمان به عنوان مسوول كمیته فنی كل مسابقات انتخاب شده است.

طالقانی:

بـرزگـر نظر شخصی خود را داده است

به قانون مسابقات انتخابی احترام بگذاریم

رییس فدراسیون كشتی بر انتخابی بودن اعضای تیم ملی كشتی آزاد برای شركت در المپیك آتن تاكید كرد.

به دنبال پیشنهاد منصور برزگر سرمربی تیم ملی كشتی آزاد در خصوص حضور غلام‌رضا محمدی و امیررضا خادم در یكی از جامهای روسیه، محمدرضا طالقانی با بیان این كه هنوز معتقد به انتخابی بودن اعضای تیم ملی هستم، اظهار داشت: همان طور كه در سال گذشته تاكید كردم، تنها كسانی می‌توانند پیراهن تیم ملی را بر تن كنند كه از كانال مسابقات انتخابی، عبور كنند، هنوز هم سر حرفم ایستاده‌ام و به قانون انتخابی بودن احترام می‌گذارم.

وی گفت: اگر منصور برزگر این طور تشخیص می‌دهد كه غلام‌رضا محمدی و امیررضا خادم در مسابقات آتی شركت كنند، نظر شخصی برزگر است زیرا این مساله باید در كمیته‌ی فنی مطرح شود كه در صورت متفق‌القول بودن اعضا می‌توان رای نهایی را صادر كرد.

طالقانی اضافه كرد: در حال حاضر محمود معزی پور، محسن كاوه و منصور بزرگر به جهت برگزاری مسابقات كشتی آزاد اروپا در تركیه به سر می‌برند و به محض بازگشت این اعضا در روز سه‌شنبه، كمیته‌ی فنی تشكیل جلسه خواهد داد و در این مورد تصمیم‌گیری می شود.

رییس فدراسیون كشتی در پایان گفت: مساله‌ی قانونمند بودن مسابقات انتخابی بر اساس تقاضای اعضای كمیته‌ی فنی و خود من بود، حال نمی‌دانم چرا بعضی از این آقایان به درخواست خود پشت پا زدند و سعی در شكستن این قانون دارند.

تقدیر دكتر دادكان از ملی پوشان فوتسال

داور اردنی، قاضی دیدار امید ایران و مالزی

دكتر محمد دادكان، رییس فدراسیون فوتبال، طی پیامی موفقیت تیم ملی فوتسال كشورمان در مسابقات آسیایی ماكائو را تبریك گفت.

به گزارش ایسنا، در متن پیام رییس فدراسیون فوتبال آمده است: پیروزی غرور آفرین بازیكنان تیم ملی فوتسال در مسابقات انتخابی جام جهانی باعث شعف، شادمانی، غرور ملی و شادی مردم فوتبال‌دوست كشور شد. لذا اینجانب و سایر كاركنان فدراسیون این موفقیت را به سرپرست، سرمربی و سایر كادر فنی، همراهان و تك تك بازیكنان تیم ملی فوتسال تبریك و تهنیت عرض كرده و امیدوارم با افتخار و كسب مقام قهرمانی در مسابقه پایانی به كشور بازگردید.

** تیم فوتبال پیروزی تهران به دلیل چهار دقیقه تاخیر در ورود به زمین در دیدار با پیام خراسان از سری مسابقات جام حذفی كشور، براساس مادة 4-11-1 آئین‌نامه لیگ، به پرداخت مبلغ یك میلیون و دویست هزار ریال جریمه‌ی نقدی محكوم شد.

به گزارش ایسنا این دیدار در چارچوب مسابقات جام حذفی انجام شد.

*** اسامی داوران مسابقه تیم امید ایران با امید مالزی (جمعه 11 اردیبهشت)، اعلام شد.

به گزارش ایسنا، فخوری منعم از اردن (ناظر مسابقه)، فرج احمد از كویت (ناظر داوری)، محمد سالم سعید از عمان(داور وسط)، ملك علی حسن از عمان(كمك یك)، سالم ناصر از عمان(كمك دو) و شماكی خمیس از عمان(داور چهارم)، قضاوت این دیدار را بر عهده خواهند داشت.