تبیان، دستیار زندگی
تمامی اطلاعات وب نظیر صفحات وب و تصاویر، دارای آدرسی ویژه و مخصوص به خود است كه به هر كدام ازاین آدرس‌ها یك URL می‌گوئیم. ما با دانستن آدرس یك صفحة وب می‌توانیم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوة باز كردن صفحات وب به وسیلة آدرس آن

تمامی اطلاعات وب نظیر صفحات وب و تصاویر، دارای آدرسی ویژه و مخصوص به خود است كه به هر كدام ازاین آدرس‌ها یك URL می‌گوئیم. ما با دانستن آدرس یك صفحة وب می‌توانیم بدون استفاده از Hyperlink به صورت مستقیم آن صفحه را باز كنیم و محتویات آن صفحه را ببینیم. آدرس صفحة وب فعال را می‌توانید در نوار آدرس مرورگر وب خود مشاهده كنید.

نوار آدرس را فعال كنید

نوار آدرس، آدرس صفحة وب فعال را نشان می‌دهد. اگر كادر متنی در مقابل آن دیده نمی‌شود برای به نمایش درآوردن آن بر روی برچسب Address در بالای پنجرة مرورگر خود دو بار كلیك كنید.

آدرس مورد نظر خودتان را وارد كنید

برای اینكه مستقیماً به صفحة وب مورد نظر خودتان بروید باید آدرس آن صفحه را وارد كرده و بعد كلید Enter را فشار دهید. برای آشنایی با روش ورود آدرس، در نوار آدرس، http:\\www.yahoo.com را تایپ كرده كلید Enter را فشار دهید.

استفاده از كلمات كلیدی

Internet Explorer بسیاری از سایت‌های وب معروف را به صورت خودكار پیدا می‌كند. فقط كافیست برخی كلمات كلیدی را در نوار آدرس وارد كنید. برای مثال در نوار آدرس Excel را تایپ كرده، كلید Enter را فشار دهید.

انتخاب سایت مورد نظر

نحوة باز كردن صفحات وب به وسیلة آدرس آن

اگر در عملیات جستجوی خودكار، Internet Explorer توانست صفحة مورد نظر را پیدا كند آن صفحه به نمایش در‌می‌آید و در سمت چپ صفحه پنجرة جدیدی ایجاد می‌شود كه در آن صفحه‌های دیگری كه به نحوی به كلمة كلیدی وارد شده مربوط هستند، لیست می‌شوند. در این مثال بهترین گزینشی پیدا نشده بنابراین تنها فهرست سایت‌های مختلفی كه به گونه‌ای با پارامتر وارد شده مطابقت دارند نمایش داده شده.

نمایش مجدد صفحة وبی كه در گذشته باز شده است

نحوة باز كردن صفحات وب به وسیلة آدرس آن

همان‌طوری كه مشاهده می‌كنید پیكانی بر روی نوار آدرس وجود دارد، كه به سمت پایین اشاره می‌كند. بر روی این پیكان كلیك كنید. كلیة آدرس‌هایی كه در گذشته داخل نوار آدرس تایپ كرده‌اید لیست شده‌اند. یكی از آنها را انتخاب كنید تا آن صفحه مجدداً باز شود.

آدرس‌های موجود در نوار آدرس را پاك كنید

نحوة باز كردن صفحات وب به وسیلة آدرس آن

نرم‌افزار Internet Explorer به صورت خودكار آدرس‌هایی كه بیش از تعداد روزهای مقرر در لیست آدرس‌های نوار آدرس مانده‌اند را حذف می‌كند. شما هم می‌توانید به صورت دستی این آدرس‌ها را حذف كنید. برای این‌كار ابتدا برچسب منوی Tools را كلیك كنید تا منـوی كركره‌ای آن بـاز شـود و گزینـة Internet Options را انتخاب كنید (بر روی آن كلیك كنید).

دكمة Clear History را كلیك كنید

نحوة باز كردن صفحات وب به وسیلة آدرس آن

آدرس‌هایی را كه وارد نوار آدرس می‌كنید، در شاخه‌ای به نام History ذخیره می‌شوند. حالا دكمة Clear History را كلیك كنید تا محتویات شاخة History حذف شود. حالا اگر پیكان نوار آدرس را كلیك كنید می‌بینید كه لیست قبلی دیگر وجود ندارد.