تبیان، دستیار زندگی
ساده‌ترین راه برای یافتن اطلاعات در اینترنت استفاده از میان‌برهای ویژه‌ای است كه Hyperlink نامیده می‌شود. Hyperlink عكس یا متنی است كه به آدرس دیگری در اینترنت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آشنایی با محیط Internet Explorer

ساده‌ترین راه برای یافتن اطلاعات در اینترنت استفاده از میان‌برهای ویژه‌ای است كه Hyperlink نامیده می‌شود. Hyperlink عكس یا متنی است كه به آدرس دیگری در اینترنت اشاره می‌كند. این آدرس هر چیز دیگری (عكس، متن دیگر، صفحة وب نرم‌افزارهای قابل ذخیره در رایانة شما،...) می‌تواند باشد. در این كار عملی شما كار با میان‌برهای ویژه و كار با نوار ابزار اینترنت اكسپلور را یاد می‌گیرید.

صفحة اصلی Internet Explorer را باز كنید

روی دكمة Home یك بار كلیك كنید. صفحه‌ای باز می‌شود كه به آن صفحة اصلی یا صفحة خانه می‌گوییم. این صفحه به صورت پیش‌فرض توسط شركت مایكروسافت یا شركتی كه رایانة خود را از آنجا خریداری نموده‌اید، انتخاب شده است ولی در كار عملی 5 یاد می‌گیرید كه چطور صفحة اصلی اینترنت اكسپلورر را به صورت دستی تغییر دهید.

روی یك Hyperlink كلیك كنید

  آشنایی با محیط Internet Explorer

صفحات وب بیشتر اوقات از میان‌برهای ویژه برای دستیابی سریع به اطلاعات استفاده می‌كنند. زمانی كه نشانه‌گر ماوس را بر روی یك میان‌بر ویژه یا فوق پیوند (Hyperlink) نگه دارید نشانه‌گر ماوس تغییر می‌كند و به شكل یك دست در می‌آید كه با انگشت سبابه اشاره می‌كند. روی یك میان‌بر ویژه به انتخاب خودتان كلیك كنید تا صفحه یا سندی دیگر ظاهر شود.

دكمة Back را كلیك كنید

  آشنایی با محیط Internet Explorer

Back به معنای بازگشت است و در صورتی كه چند صفحة وب مشاهده نموده‌اید، با هر بار فشردن این كلید صفحة قبلی به نمایش درمی‌آید. امتحان كنید...

دكمة Forward را كلیك كنید

  آشنایی با محیط Internet Explorer

دكمة Forward عكس عمل دكمة Back را انجام می‌دهد و بعد از یك‌بار كلیك دكمة Back به وسیلة ماوس دكمة Forward فعال می‌شود. با هر بار كلیك كردن دكمة Forward صفحه‌ای كه قبل از كلیك دكمة Back در حال نمایش بود مجدداً به نمایش درمی‌آید. امتحان كنید...

دكمة Refresh را كلیك كنید

  آشنایی با محیط Internet Explorer

دكمة Refresh برای بازگشایی مجدد صفحة وب فعال در حافظه به كار می‌رود. اگر صفحة وبی كامل نشان داده نشود با كلیك بر روی دكمة Refresh آن صفحه مجدداً باز می‌شود. كاربرد دیگر آن برای نمایش صفحاتی است كه مدام تغییر می‌كنند. در این صورت برای اعمال تغییرات انجام شده صفحة وبی كه در حال نمایش است، كلیك روی دكمة Refresh الزامی است.

متوقف كردن باز شدن صفحة وب جاری

  آشنایی با محیط Internet Explorer

برای متوقف كردن بارگذاری صفحة وبی كه در حال باز شدن است، دكمة Stop را كلیك كنید. دقت داشته باشید كه دكمة Stop تنها زمانی كاربرد دارد كه صفحة وبی در حال باز شدن باشد و زمانی كه صفحه‌ای به صورت كامل باز شده باشد، كاری را برای شما انجام نمی‌دهد.

 *توجه*

باز كردن صفحات وب در یك پنجرة جدید

نرم‌افزارهای مرورگر وب می‌تواننـد صفحات وب را در پنجره‌ای جدید باز كنند كه در این صورت صفحه‌ای كه در حال نمایش است بدون تغییر می‌ماند. برای انجام این كار می‌توانید بر روی میان‌بر ویژة مورد نظر با ماوس راست كلیك كرده گزینة Open in New Window را از منویی كه باز شده به وسیلة ماوس انتخاب كنید.