تبیان، دستیار زندگی
محیط برنامة Bearshare بسیار ساده و قابل درك است. در این كار عملی سعی كردیم جگونگی استفاده از امكانات اصلی نرم‌افزار را شرح دهیم. امیدواریم از توضیحات این بخش لذت ببرید... اجرای نرم‌افزار Bearshare
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كار با Bearshare

محیط برنامة Bearshare بسیار ساده و قابل درك است. در این كار عملی سعی كردیم جگونگی استفاده از امكانات اصلی نرم‌افزار را شرح دهیم. امیدواریم از توضیحات این بخش لذت ببرید...

اجرای نرم‌افزار Bearshare

كار با Bearshare

زمانی كه شما نسخة رایگان نرم‌افزار Bearshare را راه‌اندازی می‌كنید، پنجره‌ای مانند پنجرة شكل زیر مشاهده می‌شود. متن این صفحه تبلیغاتی است و حاوی توضیحاتی در رابطه با امكانات اضافی نسخة غیر رایگان (Bearshare Pro) این نرم‌افزار است. برای ورود به محیط نسخة رایگان دكمة Run the Free Version of BearShare را كلیك كنید.

جستجو در شبكة Gnutella

كار با Bearshare

به محیط برنامة Bearshare خوش آمدید! شما هم‌اكنون می‌توانید از میان فایل‌های موجود بر روی شبكة Gnutella جستجو به عمل آورید. به منظور جستجو كردن، متنی را كه فكر می‌كنید در نام فایل مورد downloadتان ممكن است وجود داشته باشد را درون كادر Find وارد كنید. به طور مثال، اگر به دنبال كتاب یا سخنرانی‌های یك نویسندة مشهور هستید، تایپ نام آن نویسنده كاری معقول می‌باشد. ما به منظور یافتن سخنرانی‌های آقای آنتونی رابینز نام او را در كادر Find وارد نموده‌ایم. شما نیز پارامتر مورد نظرتان را وارد كنید سپس دكمة Search را كلیك كنید.

نحوة نمایش فایل‌های یافته شده

كار با Bearshare

فایل‌هایی كه در نتیجة جستجوی به عمل آمده یافته می‌شوند، در قسمت چپ، پائین صفحة اصلی برنامة Bearshare فهرست می‌شوند. ولی موارد جستجو در سمت راست صفحة اصلی Bearshare فهرست می‌شوند. زمانی كه عمل جستجو متوقف شود، جلوی عنوان جستجو و در زیر ستون Status وضعیت Done مشاهده می‌شود. اگر جستجوی به عمل آمده هنوز به پایان نرسیده باشد وضعیت Searching مشاهده خواهد شد.

download فایل از Bearshare

كار با Bearshare

پس از اینكه موارد یافته شده را مرور كردید و فایلی را كه مایلید download كنید یافتید، می‌توانید با راست كلیك كردن عنوان آن فایل و انتخاب گزینة Download، آن را به لیست فایل‌های download اضافه كنید. دقت كنید كه در download فایل‌ها به وسیلة Bearshare فایل‌ها از رایانه‌های متصل به شبكه منتقل می‌شوند و در نتیجه به دلیل خاموش بودن برخی از رایانه‌ها ممكن است download فایل مورد نظرتان در زمان دلخواه‌تان میسّر نباشد. زمانی كه فایلی به لیست فایل‌های download اضافه شود، download آن فایل‌ هر زمان كه برنامة Bearshare در حال اجرا و قابلیت download به دلیل اتصال رایانة دیگری به شبكة Gnutella ممكن باشد، صورت خواهد پذیرفت.

مشاهدة فهرست download

كار با Bearshare

اگر موردی كه خواستید بیابید را پیدا نكرده‌اید، ممكن است برای این باشد كه نوع فایل‌های مورد جستجو را محدود به نوع خاصی از فایل‌ها كرده‌اید. برای اینكه جستجو از میان تمام انواع فایل‌ها صورت گیرد، شما می‌توانید گزینة Everything را از میان گزینه‌های موجود در كادر Type انتخاب كنید. اگر برای مشاهدة لیست download آماده‌گی دارید دكمة Download را كه درون نوار ابزار است كلیك كنید.

فهرست download

كار با Bearshare

فایل‌های كه شما به لیست download اضافه نمودید، در این لیست نمایش داده می‌شوند. اگر فایلی در حال download باشد، در زیر ستون وضعیت مربوط به آن فایل، متن Transfer دیده می‌شود. در صد download شده از این نوع فایل‌ها نیز زیر ستون Progress مشاهده می‌شود.

حذف عناوین فایل‌های download شده

كار با Bearshare

فایل‌هایی كه به لیست download اضافه می‌شوند در همان لیست تا زمانی باقی می‌مانند كه شما آن فایل‌ها را از این لیست حذف كنید. اگر مایلید به محض اینكه download فایل‌های لیست download به پایان رسید، آن فایل‌ها از لیست download حذف شوند جعبة گزینشی Clear Completed را فعال كنید.