تبیان، دستیار زندگی
بعد از اینكه به اینترنت وصل شدید می‌توانیـد در شبكة جهانی وب گشت و گذار كنید و سایت‌ها و صفحات مختلف وب را باز كنید. شاید در جملة قبلی اصطلاحات ناآشنایی به گوشتان ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوة باز كردن صفحات وب

بعد از اینكه به اینترنت وصل شدید می‌توانیـد در شبكة جهانی وب گشت و گذار كنید و سایت‌ها و صفحات مختلف وب را باز كنید. شاید در جملة قبلی اصطلاحات ناآشنایی به گوشتان خورده باشد. یكی از آنها گشت و گذار كردن، به معنای مرور كردن مجموعه اطلاعات موجود در اینترنت می‌باشد. شما دراین درس تكنیك‌هایی را یاد می‌گیرید كه گشت و گذار كردن در وب را ساده‌تر می‌كنند. راستی اصطلاح دیگری هم وجود دارد كه در مبحث وب زیاد استفاده می‌شود. به تیتر این درس نگاه كنید. خوب شاید از خودتان می‌پرسید كه “چطوری ممكن است یك صفحه باز شود؟ صفحه كه باز نمی‌شود!” من هم باید بگویم كه اصطلاحات هم جسم نیستند كه به گوش بخورند ولی همان‌طوری كه در جملة دوم این پاراگراف می‌بینید به كار بردن این اصطلاح ایرادی ندارد. باز كردن صفحات وب معادل با به نمایش درآوردن صفحات وب می‌باشد، كه این عمل توسط مرورگرهای وب انجام می‌گیرد. حال اگر گفته شد صفحة وب را باز كنید می‌دانید چه معنایی دارد. اگر موافق هستید برویم سراغ درس تا یاد بگیریم باز كردن صفحات وب چگونه انجام می‌گیرد...

اینترنت اكسپلورر را راه‌اندازی كنید

نحوة باز كردن صفحات وب

میان‌بر اینترنت اكسپلورر را كلیك كنید تا اینترنت اكسپلورر راه‌اندازی شود. زمان راه‌اندازی اینترنت اكسپلورر صفحة وب خانه باز می‌شود.

با محیط اینترنت اكسپلورر آشنا شوید

نحوة باز كردن صفحات وب

نوار منو، نوار ابزار و نوار آدرس بخش‌های اصلی محیط اینترنت اكسپلورر هستند. جزئیات این بخش‌ها در ادامة كتاب بیشتر تشریح خواهند شد. فعلاً یاد گرفتن نام این قسمت‌ها كافی است. روی نوار ابزار دكمه‌ای با عنوان Search وجود دارد. آن را كلیك كنید.

جستجو در شبكة وب

نحوة باز كردن صفحات وب

اینترنت اكسپلورر برای جستجو كردن از موتورهای جستجوی متعددی استفاده می‌كند. برای جستجو می‌توانید در پنجرة Search درون كادر متن مربوط عنوانی كه می‌خواهید درباره آن اطلاعات پیدا كنید را وارد كرده سپس دكمة Search را جهت شروع عملیات جستجو كلیك كنید.

مشاهدة نتایج جستجو

نحوة باز كردن صفحات وب

پس از اینكه دكمة Search را كلیك كردید كلیة صفحات وبی كه محتوی متن جستجو بوده‌اند فهرست می‌شوند. توضیحات مربوط به صفحات وب فهرست شده را مرور كنید و صفحة وب مورد نظرتان را با كلیك روی عنوان آن صفحه باز كنید.

باز كردن صفحة وب

نحوة باز كردن صفحات وب

صفحة وبی كه روی عنوان آن كلیك كردید در قسمت راست پنجرة Search باز می‌شود. حال دكمة Search را كلیك كنید تا پنجرة Search بسته شود.

مشاهدة آدرس صفحة وب باز شده

نحوة باز كردن صفحات وب

هر صفحة وب یك آدرس خاصی در اینترنت دارد كه به آن آدرس URL می‌گوییم. این آدرس در نوار آدرس قابل مشاهده است. شما با تایپ كردن URL یك صفحه درون نوار آدرس و فشردن كلید Enter می‌توانید صفحة وب مربوطه را باز كنید. برای آشنایی بیشتر با باز كردن صفحات از طریق ورود آدرس صفحه می‌توانید http: //www.yahoo.com را در نوار آدرس تایپ كنید و بعد كلید Enter را فشار دهید تا سایت yahoo! باز شود.

*توجه*

باز كردن صفحة خانه

روش دیگری هم برای باز كردن صفحات خانه وجود دارد. برای باز كردن صفحة خانه می‌توانید هر زمان كه لازم باشد دكمة Home را كلیك كنید.