تبیان، دستیار زندگی
وصل شدن به اینترنت در ویندوزهای مختلف دارای اصولی تقریبا مشابه می‌باشد. در این كار عملی وصل شدن به اینترنت از طریق ویندوز XP شرح داده شده است... بر روی ارتباط اینترنتی مورد نظرتان كلی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوة اتصال به اینترنت در ویندوز XP

وصل شدن به اینترنت در ویندوزهای مختلف دارای اصولی تقریبا مشابه می‌باشد. در این كار عملی وصل شدن به اینترنت

از طریق ویندوز XP شرح داده شده است.

بر روی ارتباط اینترنتی مورد نظرتان كلیك كنید

نحوة اتصال به اینترنت در ویندوز XP

منوی Start را باز كنید و نشانه‌گر ماوس خود را روی عنوان Connect To مدتی نگه دارید تا كانال‌های ارتباطی موجود فهرست گردند. سپس روی ارتباط مورد نظرتان كلیك كنید تا پنجرة Connect به نمایش در آید.

دكمة Dial را كلیك كنید

نحوة اتصال به اینترنت در ویندوز XP

برخی از پارامترهایی كه در زمان ایجاد كانال ارتباطی‌تان وارد كردید در پنجرة Connectنمایش داده می‌شود. رمز عبور شما به دلایل امنیتی نمایش داده نمی‌شود. تنها پارامتری كه ممكن است برای شما ناآشنا باشد، پارامتر Save است. اگر گزینة Save this user name and password for the following users انتخاب شده باشد، شناسة كاربری و رمز عبوری كه در این صفحه وارد می‌كنید ذخیره خواهند شد تا دفعات بعدی لزومی به ورود مجدد آنها نباشد.

همان‌طوری كه ممكن است بدانید ویندوز XP یك محیط چند كاربره به حساب می‌آید. برای اینكه شناسة كاربری و رمز عبورتان به نحوی ذخیره شود كه تنها در محیط كاربری شما قابل دسترس باشد دكمة رادیویی Me Only را انتخاب كنید. در غیر این‌صورت دكمة رادیویی Anyone who uses this computer را انتخاب كنید. پس از حصول اطمینان از درستی پارامترهای پنجرة Connect می‌توانید دكمة Dial را كلیك كنید تا رایانة شما به اینترنت وصل شود.

پنجرة وضعیت ارتباط

نحوة اتصال به اینترنت در ویندوز XP

وقتی رایانة شما به اینترنت وصل شد، آیكونی به شكل دو مونیتور متصل به هم پایین صفحة نمایش شما ظاهر خواهد شد. روی آن آیكون دو بار كلیك كنید تا پنجرة وضعیت ارتباط به نمایش درآید. در این پنجره مواردی نظیر سرعت اینترنت، مقدار اطلاعات دریافت شده و ارسال شده بر حسب بایت و همچنین مدت‌ زمان برقرار بودن ارتباط شما با اینترنت نمایش داده می‌شود.

قطع ارتباط اینترنتی

نحوة اتصال به اینترنت در ویندوز XP

زمانی كه فعالیت‌های مورد نظرتان را در اینترنت به پایان رسانده‌اید می‌توانید ارتباط اینترنتی موجود را قطع كنید. قطع ارتباط اینترنتی موجود با كلیك دكمة Disconnect انجام می‌شود.

*توجه*

Tone و Palse

باید توجه داشته باشید كه خطوط تلفن هر منطقه‌ای تابع سیستم‌های مخابراتی آن منطقه است. اگر سیستم مخابراتی منطقة شما آنالوگ (Pulse) باشد باید كانال ارتباطی شما برای كار با خطوط تلفن Pulse تنظیم شود و اگر سیستم مخابراتی شما از خطوط تلفن دیجیتال (Tone) پشتیبانی می‌كند باید كانال ارتباطی شما برای كار با خطوط Tone تنظیم شود. اگر نمی‌دانید كه خط تلفن‌تان Tone است یا Pulse می‌توانید وضعیت خط تلفن‌‌تان را از مخابرات بپرسید. روشی برای تشخیص Tone یا Pulse بودن خط تلفن وجود دارد و آن این است كه اگر كانال ارتباطی شما برای كار با خطوط Tone تنظیم شده باشد و شماره‌گیری به درستی انجام شود خط تلفن شما بدون شك Tone است و اگر با تنظیم كانال ارتباطی به صورت Tone پس از شماره‌گیری بوق آزاد تلفن را شنیدید بدانید كه خط تلفن شما Pulse است.

مشخص كردن وضعیت Tone یا Pulse خط تلفن در ویندوز XP

اگر شماره‌گیری به درستی انجام نشود اولین قدم در حل این مشكل این است كه Tone یا Pulse بودن خط تلفن خود را برای كانال ارتباطی خود مشخص كنید. به منظور این كار دكمة Properties پنجرة Connect را كلیك كنید و با فعال شدن زبانة General مربوط به پنجرة Properties جعبة گزینشی Use Dialing Rules را فعال كنید و پس از انتخاب كشوری كه در آن بسر می‌برید از میان كشورهای موجود در جعبة لیست Country/region code، گزینة Tone یا Pulse را از بخش Dial using انتخاب نموده و به منظور تأیید عملیات انجام شده دكمة OK را در پنجره‌های موجود كلیك كنید.

مشخص كردن وضعیت Tone یا Pulse خط تلفن در ویندوز 98

برای تعیین وضعیت خط تلفن در ویندوز 98، Control Panel را باز كنید و روی آیكون Modems دو بار كلیك كنید تا پنجرة Modems Properties به نمایش درآید. دكمة Dialing Properties را كلیك كرده Tone یا Pulse بودن را تعیین كنید. سپس دكمة OK را كلیك نمایید.