تبیان، دستیار زندگی
قبل از اینكه بتوانید در شبكـة جهـانی وب گشت و گذار كنیـد یا بتوانید پست الكترونیكی (Email) خود را چك كنید باید بین رایانة شما و اینترنت ارتباط برقرار گردد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوة اتصال به اینترنت در ویندوز 98

قبل از اینكه بتوانید در شبكـة جهـانی وب گشت و گذار كنیـد یا بتوانید پست الكترونیكی (Email) خود را چك كنید باید بین رایانة شما و اینترنت ارتباط برقرار گردد.

برخی برنامه‌ها نظیر اینترنت اكسپلورر (Internet Explorer) هنگام اجرا، سعی می‌كنند به اینترنت وصل شوند. برنامه‌های دیگری هم هستند كه در صورت عدم وجود ارتباط هنگام اجرا، پیغام خطا می‌دهند. شما با انجام این كارعملی یاد می‌گیرید كه چگونه به اینترنت وصل شوید. توضیح این مطلب ضروی است كه اتصال به اینترنت در ویندوز 98 وXP كمی متفاوت است ولی اصول كلی آن مشترك است.

مشاهدة فهرست ارتباط‌های اینترنتی

نحوة اتصال به اینترنت در ویندوز 98

آیكون My Computer را دو بار كلیك كنید تا محتویات My Computer به نمایش درآید. حالا آیكون Dial-Up Networking را دو بار كلیك كنید تا فهرست ارتباط‌های اینترنتی موجود به نمایش درآید. برای مثال در شكل زیر می‌بینید دو ارتباط اینترنتی وجود دارد. این ارتباط‌ها در ناحیه برگزیدة شكل مشخص شده‌اند.

ارتباط مورد نظر خود را انتخاب كنید

نحوة اتصال به اینترنت در ویندوز 98

روی آیكون ارتباط مورد نظر خودتان دو بار كلیك كنید تا پنجره‌ای با عنوان Connect to ظاهر شود. بعد از اینكه از درستی شناسة كاربری، كد رمز و شمارة تلفن برقراری ارتباط وارد شده در این پنجره مطمئن شدید دكمة Connect را كلیك كنید.

اتصال به اینترنت

نحوة اتصال به اینترنت در ویندوز 98

اگر رایانة شما به هر دلیلی نتوانست به اینترنت وصل شود می‌توانید مجدداً شماره‌گیری كنید. وقتی ارتباط برقرار شد پنجرة Connection Established به نمایش درمی‌آید. با كلیك كردن روی دكمة Close این پنجره پنهان می‌شود. اگر تمایل داشته باشید دفعات بعدی كه به اینترنت وصل می‌شوید این پنجره ظاهر نشود می‌توانید روی گزیـنـة Do not Show this dialog box in the future كلیك كنید تا فعال شود. فعال شدن این گزینه با به نمایش درآمدن تیك داخل جعبه مقابل آن مشخص می‌شود. با كلیك روی دكمة Close این تغییر اعمال می‌شود.

سرعت ارتباط اینترنتی موجود را بررسی كنید

نحوة اتصال به اینترنت در ویندوز 98

برای اینكه از سرعت ارتباط اینترنتی موجود اطلاع یابید باید روی آیكون پائین صفحه كه كنار ساعت است دو بار كلیك كنید تا پنجرة وضعیت ارتباط به نمایش درآید. این پنجره در شكل زیر نشان داده شده است. ناحیة برگزیدة شكل سرعت اینترنت را نشان می‌دهد. در این مثال سرعت اینترنت 115200bps می‌باشد.

قطع ارتباط اینترنتی

نحوة اتصال به اینترنت در ویندوز 98

جهت قطع ارتباط اینترنتی موجود، در پنجرة وضعیت ارتباط دكمة Disconnect را كلیك كنید.