تبیان، دستیار زندگی
امروزه در اكثر شهرهای بزرگ و كوچك دنیا شركت‌هایی وجود دارند كه سرویس‌های اینترنتی ارائه می‌كنند كه به این شركت‌ها ISP می‌گویند. Pars Online، Sahar Internet Provider ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوة تنظیم ویندوز 98 برای ارتباط با اینترنت

امروزه در اكثر شهرهای بزرگ و كوچك دنیا شركت‌هایی وجود دارند كه سرویس‌های اینترنتی ارائه می‌كنند كه به این شركت‌ها ISP می‌گویند. Pars Online، Sahar Internet Provider و شركت توانا نمونه‌هایی از ISP های تهران هستند. برای استفاده از اینترنت پس از اخذ اشتراك اینترنتی از یك ISP، باید ویندوز برای برقراری ارتباط با ISP تنظیم شود. دانستن سه مشخصه برای برقراری ارتباط با اینترنت الزامی است:

1- شناسة كاربر ( Username)

2-  رمز عبور (Password)

3- شمارة تلفن برقراری ارتباط با شبكه (Phone Number)

My Computer را باز كنید

نحوة تنظیم ویندوز 98 برای ارتباط با اینترنت

روی آیكون My Computer دو بار كلیك كنید تا پنجرة My Computer ظاهر شود. در این حالت فهرست درایوهای رایانه، آیكون Control Panel، آیكون Printers، آیكـون Dial-Up Networking و آیكون Scheduled Tasks را مشاهده خواهید كرد.

مشاهدة ارتباط‌های موجود

نحوة تنظیم ویندوز 98 برای ارتباط با اینترنت

روی آیكونDial-Up Networking دو بار كلیك كنید تا پنجرة Dial-Up Networking باز شود. اگر ارتباط اینترنتی برای رایانة شما تعریف نشده باشد، تنها یك آیكون مشاهده خواهد شد. ولی اگر بیشتر از یك آیكون در این پنجره وجود داشته باشد به این معناست كه قبلاً ارتباط‌ یا ارتباط‌هایی برای اتصال به اینترنت تعریف شده‌اند.

یك ارتباط اینترنتی جدید ایجاد كنید

نحوة تنظیم ویندوز 98 برای ارتباط با اینترنت

به منظور ایجاد ارتباطی جدید برای اتصال به اینترنت، روی آیكون Make New Connection دو بار كلیك كنید.

ارتباط اینترنتی جدیدتان را نام‌گذاری كنید

نحوة تنظیم ویندوز 98 برای ارتباط با اینترنت

اولین مرحله برای ایجاد ارتباط جدید، این است كه ارتباط اینترنتی خودتان را نام‌گذاری كنید و دوم اینكه مدل مودم خودتان را از لیست Select a device انتخاب كنید. توضیح اینكه در تصویر زیر نام ارتباط جدید Local Internet Service انتخاب شده است. این نام اختیاری است و به میل خودتان و به منظور شناسایی ارتباط‌تان انتخاب می‌شود. پس از انتخاب نام ارتباط اینترنتی و مدل مودم خودتان، روی دكمة Next كلیك كنید.

شمارة تلفن اتصال به شبكه را وارد كنید

نحوة تنظیم ویندوز 98 برای ارتباط با اینترنت

زمانی كه جهت دریافت خدمات اینترنتی مشترك می‌شوید به شما شماره تلفنی برای برقراری ارتباط با شبكه داده می‌شود. این شماره تلفن را در كادر زیر برچسب Telephone Number وارد كنید. كد شهر ISP در كادر زیر برچسب Area Code باید وارد شود. در صورتی كه مركز خدمات اینترنتی شما داخل شهر باشد، وارد كردن كد شهر لزومی ندارد. بعد از وارد كردن این اطلاعات پیكان مقابل كادر Country Code را كلیك كنید و نام كشوری كه در آن هستید را انتخاب كرده، دكمة Next و سپس دكمة Finish را كلیك كنید.

به اینترنت وصل شوید

نحوة تنظیم ویندوز 98 برای ارتباط با اینترنت

اكنون یك كانال ارتباط جدید برای اتصال به اینترنت به وجود آمده است. شما می‌توانید این كانال ارتباط را در پنجرة Dial-Up Networking مشاهده كنید. حال روی آیكون ارتباط جدیدتان دو بار كلیك كنید تا پنجرة Connect To به نمایش درآید. شناسة كاربری خود را در كادر مقابل User name و كد رمز عبورتان را در كادر مقابل Password وارد كنید. در صورتی كه مایل باشید شناسة كاربری و رمز عبورتان ذخیره شوند تا دفعات بعدی كه به اینترنت وصل می‌شوید لزومی به تایپ مجدد آنها نباشد، Save Password را كلیك كنید تا تیك مقابل آن ظاهر شود. پس از حصول اطمینان از صحت شمارة تلفن برقراری ارتباط با شبكه، كه در كادر مقابل Phone Number آمده، دكمة Connect را كلیك كنید تا رایانة شما به شبكة اینترنت وصل شود.

قطع كردن ارتباط اینترنتی

نحوة تنظیم ویندوز 98 برای ارتباط با اینترنت

وقتی رایانه‌ای به اینترنت وصل شود در پایین صفحه كنار ساعت یك آیكون ظاهر می‌شود. روی آن دو بار كلیك كنید تا پنجرة Connected To ظاهر شود. روی دكمة Disconnect كلیك كنید تا ارتباط اینترنتی موجود قطع شود.