تبیان، دستیار زندگی
بیش از 85 درصد عملیاتی كه در شبكه وب صورت می كیرد توسط دو مرورگر معروف Microsoft Internet Explorer و Netscape Navigator انجام می‌شود.Netscape Navigator یك ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استفاده از مرورگر Netscape Navigator برای مرور وب

استفاده از مرورگر Netscape Navigator برای مرور وب

بیش از 85 درصد عملیاتی كه در شبكه وب صورت می كیرد توسط دو مرورگر معروف Microsoft Internet Explorer و Netscape Navigator انجام می‌شود.Netscape Navigator یك مرورگر وب است كه با بستة نرم‌افزاریNetscape Communicator ارائه می‌شود. این برنامه از اولین مرورگرهای تجاری طراحی شده می باشد این بستة نرم افزاری تا به امروز محبوبیت خود را حفظ كرده است.

شركت‌های NetscapeوMicrosoft سالیان سال برای كسب مقام اول در طراحی نرم افزارهای مرورگر وب رقابت كردند. چون اینترنت اكسپلورر در بستة نرم افزاری ویندوز موجود است و به طور مداوم به روز می‌شود. كاربران بیشتری در استفاده از این مرورگر از خود تمایل نشان داده‌اند. با وجود این Netscape Navigator از لحاظ امكانات مشابهInternet Explorer بوده و با توجه به اینكه America Online این برنامه را خریداری كرده در آینــده رغبت بیشتـری بـرای به كارگیـری مرورگر Netscape Navigatorبه منظور مرور وب به وجود خواهد آمد. برخی كاربران وب از هر دو مرورگر ذكر شده برای مرور وب استفاده می‌كنند و ممكن است مرورگرهای دیگری نظیر Opera هم روی رایانة خود نصب كنند. یك مزیت استفاده از چندین مرورگر روی رایانه این است كه امتحان كردن نحوة باز شدن صفحات در مرورگرهای مختلف ممكن می‌شود. تا چندین سال پیش استانداردهای دقیقی برای كدنویسی و كد خوانی صفحات وب وجود نداشته است بنابراین اگر می‌خواهید صفحات وبی كه طراحی می كنید توسط مرورگرهای مختلف صحیح نمایش داده شوند امتحان كردن آن صفحات به وسیلة چندین مرورگر امری لازم و اجتناب‌ناپذیر است.