تبیان، دستیار زندگی
با توجه به اینكه اینترنت تا دهة اخیر برای خرید، فروش و به طور كلی تجارت كاربردی نداشت، پیشرفت و رشد آن در سال‌های اخیر شایان توجه است. در حال حاضر هزاران شركت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجارت الكترونیكی

تجارت الكترونیكی

با توجه به اینكه اینترنت تا دهة اخیر برای خرید، فروش و به طور كلی تجارت كاربردی نداشت، پیشرفت و رشد آن در سال‌های اخیر شایان توجه است. در حال حاضر هزاران شركت وجود دارند كه فعالیت‌های تجاری خود را صرفاً از طریق اینترنت انجام می‌دهند. نمونة بارزی از این نوع شركت‌ها Amazon.com می‌باشد كه شهرت و اعتبار جهانی دارد. شركت‌های دیگری نیز وجود دارند كه فقط بخشی از فعالیت‌های تجاری خود را با كمك اینترنت انجام می‌دهند. برخی از این نوع شركت‌ها عبارتند از: Dell Computers و Barnes & Nobles.

اینترنت انواع دیگری از تجارت‌های اینترنتی را نیز میسّر ساخته است. سایت eBay سایتی است كه به تمامی مردم (حتی شما!) اجازه می‌دهد كه كالاهای خود را بفروشند. این نوع تجارت به بسیاری از مردم امكان می‌دهد تا حتی تمامی درآمد مورد نیاز زندگی‌شان را از كار در این نوع سایت‌ها تأمین كنند. در سال‌های اخیر یك معمار موفق شد حقوقی میلیونی از طریق خرید عمدة نرم‌افزار و خرده‌فروشی آنها در سایت‌هایی نظیر Amazon.com و eBay كسب كند.

به عنوان یك خریدار كالا از طریق اینترنت ممكن است بزرگترین هراس شما این باشد كه شاید این نوع خریدها نا امن باشند. ولی نترسید! خرید و فروش كالا از طریق اینترنت (حتی به وسیلة كارت‌های اعتباری) در سال‌های اخیر از گذشته بسیار امن‌تر شده است.