تبیان، دستیار زندگی
یكی از دلایل استفاده از بلندگوهای كیفیت بالا، بهر‌ه‌گیری بهینه از اینترنت می‌باشد. MP3 قالبی معروف برای ارائة صوت ضبط شده روی كامپیوتر می‌باشد. تكنولوژی MP3 با هدف ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیوه‌های پخش صوت در اینترنت

شیوه‌های پخش صوت در اینترنت

یكی از دلایل استفاده از بلندگوهای كیفیت بالا، بهر‌ه‌گیری بهینه از اینترنت می‌باشد. MP3 قالبی معروف برای ارائة صوت ضبط شده روی كامپیوتر می‌باشد. تكنولوژی MP3 با هدف كاهش حجم ذخیره‌سازی صوت و حفظ كیفیت صدا ایجاد شده است.

یكی از جنبه‌های جنجالی MP3 این است كه تكثیر آنها به راحتی صورت می‌گیرد و قفل نرم‌افزاری برای محدود كردن تكثیر این گونه فایل‌ها وجود ندارد. این مطلب صنایع ذخیره‌سازی را بر آن داشته تا قالب‌های دیگری را ابداع كنند كه تكثیر شدن منع شود. البته در این راه موفقیت چندانی به دست نیامده است.

فرایندهایی برای‌ تحویل اطلاعات در اینترنت وجود دارد كه به كمك آنها صدا یا ویدئو را می‌توان هم زمان با دریافت آن از اینترنت مشاهده یا گوش كرد. به چنین فرایندی Streming می‌گویند. این فرایند برای دریافت اخبار از شبكه‌های رادیویی كه به طور زنده پخش می‌شود به كار می‌رود.

نرم افزارهای زیادی با فرایند Streaming كار می‌كنند. دو نرم‌افزار معروف كه می‌توانید به صورت رایگان از اینترنت دریافت كنید عبارتند از: RealPlayer و Windows Media Player، البته اغلب این برنامه‌ها می‌توانند چند قالب فایلی را پخش كنند و هر دو برنامة ذكر شده قابلیت پخش فایل‌های MP3 را نیز دارند.