تبیان، دستیار زندگی
در بازار نرم‌افزار برای فروش نرم افزار از واژة Killer App استفاده می‌شود. این واژه مخفف Killer Application می‌باشد و نمایانگر كاربرد گسترده آن نرم‌افزار می‌باشد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برقراری ارتباط ازطریق پست الكترونیكی

برقراری ارتباط ازطریق پست الكترونیكی

در بازار نرم‌افزار برای فروش نرم افزار از واژة Killer App استفاده می‌شود. این واژه مخفف Killer Application می‌باشد و نمایانگر كاربرد گسترده آن نرم‌افزار می‌باشد.

Killer App بودن خصوصیتی از نرم‌افزار است كه موجب گستردگی و استفادة بی‌نظیر آن نرم‌افزار یا كالا می‌شود. از علل گسترده‌گی كاربرد اینترنت سرویس‌های پست الكترونیكی آن می‌باشد.

سرویس پست الكترونیكی كه ترجمة انگلیسی آن Email می‌باشد ارسال پیغام‌های شما به كاربران دیگری كه آدرس پست الكترونیكی دارند را ممكن می‌سازد. این پیغام‌ها كه ارسال و دریافت‌شان اغلب به صورت رایگان انجام می‌شود، چند ثانیه یا حداكثر چند دقیقه پس از ارسال قابل دریافت می‌باشند.

به كمك پست الكترونیكی شما می‌توانید به طور مستقیم با دوستان، آشنایان و فامیل‌تان ارتباط برقرار كنید. علاوه بر این می‌توانید به رهبران جامعة خود پیغام‌هایی ارسال كنید. می‌توانید از شركت‌ها، اداره‌ها و دانشگاه‌ها اطلاعات درخواست كنید. همچنین ارسال و دریافت هرگونه فایل نظیر عكس از طریق پست الكترونیكی امكان‌پذیر است. از طریق پست الكترونیكی می‌توانید تبلیغات دریافت كنید كه البته در همة موارد این به نفع شما نیست چون سادگی و كم هزینه بودن اینترنت موجب پیدایش نوعی بازاریابی به نام Spam شده است.

اغلب ارائه كنندگان سرویس‌های اینترنتی (ISP) برای شما آدرس پست الكترونیكی ایجاد می‌كنند. (اطلاعاتی كه باید ازISP خودتان بگیرید، اطلاعات مربوط به آدرس Email شماست: شناسة كاربری پست الكترونیكی، كلمة رمز شما و نام Server mail شما) ولی اگر ISP شما خدمات پست الكترونیكی در اختیار شما نمی‌گذارد، اشكالی ندارد. شما می‌توانید از میان وب سایت‌های موجود كه این خدمات را به صورت رایگان ارائه می‌كند، استفاده كنید. Hotmail نمونه‌‌ای از این وب سایت‌ها می‌باشد.

ارسال و دریافت نامه‌های الكترونیكی نیاز به نرم‌افزار ویژة این كار دارد. علاوه بر نرم‌افزار همان‌طوری كه قبلاً هم اشاره شد یك آدرس الكترونیكی هم لازم است. كلیة اطلاعاتی كه جهت استفاده از خدمات پست الكترونیكی لازم دارید در این بخش آمده است. پس اگر اجازه می‌دهید با هم شروع كنیم.