یک بازی برای تقویت مهارت ایجاد الگوها
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تاریخ : سه شنبه 1388/06/03
مستطیل های لاک پشتی
توضیح اولیه
در این مدلسازی می توان:
- لاک پشت را به حرکت درآورد.
- حرکت لاک پشت را متوقف کرد.
- فضای کار را پاک کرد.
- الگوی ایجاد شده را تغییر داد.
شروع به حرکت لاک پشت
- روی کلید شروع کلیک کنید.
- لاک پشت شروع به حرکت کرده و بسته به متغیرهای تعریف شده در زیر بازی، با حرکت خود مستطیلی رسم می کند.
متوقف کردن لاک پشت
- روی کلید توقف موقت ( pause ) کلیک کنید.
لاک پشت از حرکت می ایستد. - برای به حرکت درآوردن مجدد لاک پشت، روی کلید شروع کلیک کنید.
پاک کردن فضای کار
- روی کلید توقف کلیک کنید.
- فضای کار به طور کامل پاک شده و لاک پشت به محل اول خود باز می گردد.
تغییر ابعاد
- ابتدا با حرکت لاک پشت، مستطیلی رسم می شود. می توان با تغییر متغیرها، مستطیل های جدیدی رسم کرد. برای تغییر تعداد مستطیل های رسم شده، باید از لغزنده سمت راست استفاده کنید.
- با کلیک بر روی لغزنده های دیگر می توان سرعت رسم، طول و عرض مستطیل ها یا زاویه چرخش را تغییر داد.