تبیان، دستیار زندگی
در مقاله قبل به 3 عامل " بخشش " ، " صبر " و "امیدواری " در زندگی یانگوم اشاره کردیم . حال بررسی 4 عامل دیگر : 1- یانگوم، انسانی هدفمند است. انسان‌های بدون هدف در بیراهه‌های زندگی گم می‌شوند و هیچ‌وقت به مقصد نمی‌ر‌سند . چون از ابتدا نیز هیچ مقصدی نداشته
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جواهری در قصر زندگی خود باشید

یانگوم زندگی خود باشید (2)

یانگوم

لینک مقاله قبل (یانگوم زندگی خود باشید.)

در مقاله قبل به 3 عامل " بخشش " ، " صبر " و "امیدواری " در زندگی یانگوم اشاره کردیم . حال بررسی 4 عامل دیگر :

1- یانگوم، انسانی هدفمند است.

انسان‌های بدون هدف در بیراهه‌های زندگی گم می‌شوند و هیچ‌وقت به مقصد نمی‌ر‌سند . چون از ابتدا نیز هیچ مقصدی نداشته‌اند تا به آن برسند.

افرادی که در زندگی برای خود هدف و برنامه دارند ، هر روز با انگیزه‌‌ای متعالی روز خود را آغاز کرده و برای رسیدن به اهداف‌شان تلاش می‌کنند.

هدف ، هم‌چون تابلوی روشنی است که مسیر حرکت انسان را در زندگی ترسیم می‌کند. یانگوم در هر لحظه از زندگی‌اش با هدفی متعالی برنامه‌هایش را تنظیم می‌کند ولی در عین حال همواره می‌داند که هیچ وقت هدف، وسیله را توجیه نمی‌کند و برای رسیدن به اهدافش، اعمال ناشایست و ناصحیح انجام نمی‌دهد و نظام ارزشی مشخص و معینی برای خود تعیین کرده و در آن چارچوب ارزشی حرکت می‌کند.

اگر شما هم به دنبال موفقیت هستید ، هم اکنون یک قلم و کاغذ بردارید و اهداف زندگی‌تان را با سررسید زمانی مشخص، تعیین کنید و برای رسیدن به آنها برنامه‌ر‌یزی کرده و با اراده ی مصمم برای به دست آوردن‌شان تلاش کنید.

2- یانگوم همواره مهارت‌های لازم را می‌آموزد. ‌‌‌

کسب مهارت‌های ضروری برای ایجاد زندگی بهتر، لازم است.

انسان‌ها با یاد گرفتن مطالب جدید هر روز زندگی خود را بهتر از پیش می‌کنند و رفاه خود و اطرافیان‌شان را افزایش می‌دهند. بعضی از انسان‌ها برای اینکه خود را راحت‌ کنند و به دنبال سعی و تلاش نروند، همواره می‌گویند «دیگه از ما گذشته». این جمله سمی برای پیشرفت و تعالی یک انسان جویای کمال است.

برای رسیدن به خواسته‌های بزرگ باید همت‌های بلند را توشه مسیر خود کنیم. علم و مهارت به انسان اعتماد به نفس داده و قدرت جسارت و شجاعت انسان را بالا می‌برد.

یانگوم همواره به دنبال یادگیری است و هر مهارتی را که اراده می‌کند با عشق می‌آموزد و در آن بهترین می‌شود او به خوبی می‌داند که خداوند قدرت بی‌نهایتی را در درون او به ودیعه گذاشته است و فقط او می‌بایست اراده کرده و به هر آنچه می‌خواهد دست یابد او سختی‌های مسیر تعالی و پیشرفت را تحمل می‌کند و کمبودها و تنگناها او را از پا نمی‌اندازد.

اگر شما هم بخواهید به پیروزی و موفقیت برسید راهی به جز یادگیری مهارت‌های لازم ندارید. پس در خلوت خود بیندیشید و سرفصل‌های ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یادگیری خود را مشخص کرده و برای فرا گرفتن آنها لحظه‌ای درنگ نکنید و حتما یادتان باشد که مهم‌ترین مهارت لازم برای یک انسان موفق کسب مهارت‌های زندگی است .

3- یانگوم همیشه شاد و پرانرژی است.

شادی و نشاط، انسان‌ها را به تحرک وا می‌دارد. انسانی که دارای طراوت روحی باشد بهتر فکر می‌کند و اطراف خود را زیباتر می‌بیند. انسان‌هایی که می‌خندند و فکر می‌کنند، زودتر به نتیجه مطلوب می‌رسند.

اگر می‌خواهیم در جامعه چهره مطلوب و موثری داشته باشیم، باید همواره گشاده‌رویی و لبخند با ما باشد. راز شاد زیستن، اندیشیدن به نعمت‌هایی است که خداوند به ما هدیه داده است. ما هدیه‌های زیادی را در عرصه زندگی از خدای مهربان دریافت کرده‌ایم و شاید شکر آنها را نیز به جای نیاورده باشیم. پس قدری بیندیشیم و شکر نعمت‌های بیکران خالق مهربان‌مان را در ذهن‌مان مرور کنیم.

یانگوم در مسیر پرپیچ و خم زندگی‌اش همواره لبخند به چهره‌ دارد و برای اوج گرفتن، به خوبی می‌‌داند که باید از فرصت‌های موجود به نحو مطلوب استفاده کند. او با چهره‌ای متبسم و معصوم با اطرافیانش ارتباط برقرار کرده و آنها را در مسایل زندگی کمک می‌کند این از ویژگی‌های انسان‌های موفق است که با روحیه‌ای عالی علاوه بر اینکه خود را رشد می‌دهند، دستان دیگران را نیز می‌گیرند.

4- یانگوم در عرصه زندگی الگوهای خوبی دارد.

داشتن الگوی مناسب لازمه پیشرفت یک انسان است. به هر اندازه که یک انسان در انتخاب الگو و سرمشق موفق باشد به همان اندازه  پیروزی‌های بیشتری نصیبش خواهد شد. الگوهای انسان، سنگ‌های ترازویی هستند که ما می‌توانیم به وسیله آنها خود را ارزیابی کنیم. امروزه برای ساختن هر چیزی به الگو و متد نیاز است. حتی یک لباس و یا یک کفش نیز باید الگو و قالب مناسب خود را داشته باشد، پس چه طور ممکن است انسانی که قرار است کارهای بسیار بزرگ انجام دهد، نیاز به الگو نداشته باشد.

یانگوم همواره با اندیشیدن به مادر مهربانش و هم‌چنین بانو هن، سعی می‌کند رفتار خود را با آنها تطبیق دهد. او برای خوب زندگی کردن تلاش می‌کند و از انسان‌های اطرافش هر آنچه را که لازم است یاد می‌گیرد و در مسیر زندگی‌اش استفاده می‌کند.

او از گفتن کلمه «نمی‌دانم» نمی‌ترسد ولی برای یاد گرفتن و الگو قرار دادن دیگران هم ابایی ندارد.

یادمان باشد که انتخاب یک دوست خوب و یک الگوی مناسب می‌تواند زندگی ما را به طور کامل  تغییر دهد و خوشا به سعادت کسانی که با الگو و قرار دادن زیباترین دوستان خدا یعنی ائمه معصومین زندگی خود را به بهترین شکل تدبیر می‌کنند و زیباترین زندگی دنیوی و اخروی را برای خود مهیا می‌سازند.

منبع : موفقیت – نویسنده : مهندس سید حسین میرباقری – با تلخیص

مقالات مرتبط :

منظم باش ، تا هدفمند شوی

هر روز، بهتر از دیروز

«می توانم» به جای« نمی توانم»

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.