تبیان، دستیار زندگی
از جمله سریال‌های مثبت و اثرگذاری که مدتی پیش از صدا و سیما پخش شد، سریال موفق «جواهری در قصر» بود. نکات پرمحتوا و زیبایی در این فیلم به نمایش گذاشته شد و تصاویر دلنشین و عمیقی در اذهان بیننده ایجاد کرد .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یانگوم زندگی خود باشید!

یانگوم

از جمله سریال‌های مثبت و اثرگذاری که مدتی پیش از صدا و سیما پخش شد، سریال موفق «جواهری در قصر» بود.

نکات پرمحتوا و زیبایی در این فیلم به نمایش گذاشته شد و تصاویر دلنشین و عمیقی در اذهان بیننده ایجاد کرد .

این فیلم دارای نقاط قوت بسیار زیادی است که به طور ناخودآگاه اثر مطلوبی بر روی مخاطب می‌گذارد. در این چند مقاله سعی می‌شود نکات مهم، اساسی و آموزنده این فیلم را مورد بررسی قرار دهیم .

یانگوم در فیلم «جواهری در قصر» دارای ویژگی‌هایی است که اگر هر انسانی بتواند در عرصه ی زندگی چنین خصوصیاتی را کسب کند به موفقیت‌های چشم‌گیری می‌رسد.

انسان‌ها می‌توانند با یافتن جواهر وجودشان، قصری از زیبایی‌ها در زندگی خود خلق کنند. فقط باید ابتدا خود را دریابند و سپس برای خلق زندگی موفق، اقدام کنند.

با هم اندیشه‌های موفق یانگوم را مرور می‌کنیم:

1- یانگوم همیشه به آینده امیدوار است.

انسان‌های موفق و با نشاط همیشه به امید آینده‌ای زیبا زندگی می‌کنند. آنها افسوس خوردن برای گذشته را سدی در مقابل پیشرفت خود قرار نمی‌دهند. راز داشتن انگیزه در زندگی، امید به لحظه‌های ناب و زیبای آینده‌است. اگر کسی به دنبال آرامش و موفقیت است، باید تصویر زیبایی از آینده در ذهن خویش ترسیم کند.

یانگوم به امید آینده‌ای بهتر هر روز تلاش می‌کند و از ناملایمات؛ سختی‌ها و بدرفتاری‌های زمانه نمی‌هراسد و خود را از پای زندگی کنار نمی کشد. او می‌داند که اگر بخواهد، حتما موفق می‌شود. پس همواره می‌خواهد و در نهایت به پیروزی دلخواه هم می‌رسد.

آری اگر از امروز این ویژگی‌ ناب که توصیه ی بسیاری از ادیان آسمانی و بزرگان علمی است، سرلوحه ی تفکرات و اندیشه‌های‌مان قرار دهیم، زندگی بسیار آرام و دلنشینی را برای خود طراحی کرده‌ایم.

2- یانگوم انسانی صبور است.

صبر و شکیبایی از خصوصیاتی است که انسان‌ها را به سر منزل مقصود می‌رساند. انسان‌های صبور، خستگی را خسته می‌کنند و برای رسیدن به اهداف‌شان لحظه‌ای غمگین و افسرده نمی‌شوند و از هر وقفه و تاخیری در رسیدن به خواسته‌های‌شان به بهترین شکل استفاده می‌کنند و لحظه‌های ناب را به انتظار می‌نشینند.

یانگوم نزدیک‌ترین عزیزانش را از دست داد، انواع اتهام‌ها را تحمل کرد، از  قصر اخراج شد و حتی تا پای چوبه‌دار نیز رفت ولی همیشه با تدبیری صبورانه مسایل زندگی را مدیریت و به سمت آینده‌ای روشن حرکت می‌کرد.

ما نیز بیاییم با خود عهد کنیم انسانی صبور و با حوصله باشیم و از سایه ی این صبر به میوه ی موفقیت و شادابی برسیم و تردید نداشته باشیم که با صبر و شکیبایی به تمام خواسته‌های‌مان خواهیم رسید.

3- یانگوم‌ ‌به راحتی می‌بخشد.

افرادی که در مسیر زندگی به دنبال آرامش هستند، باید به خاطر داشته باشند که بدون گذشت و بخشش این مهم حاصل نخواهد شد. کلید اصلی کسب آرامش، بخشیدن دیگران است. در این دنیا قانونی وجود دارد به نام قانون کاشت و برداشت. باید بدانیم که هر عملی، عکس‌العملی متناسب آن عمل، در این دنیا نصیب ما خواهد کرد.

یانگوم این موضوع را به خوبی می‌دانست و مطمئن بود افرادی که به او ظلم کرده بودند به زودی نتیجه رفتار بدشان را خواهند دید، ولی او در عین اقتدار ، آنها را می‌بخشید و به انسان‌های اطرافش عشق می‌ورزید.

بانو چویی و هم دستانش ، افراد خانواده و استاد عزیز یانگوم را به قتل رساندند، اما او در حساس‌ترین لحظه‌هایی که حتی امکان انتقام نیز داشت، چنین کاری نکرد. اما قانون طبیعت آنها را به سزای اعمال‌شان رساند تا همگان بدانند زندگی مجموعه‌ای است از بازگشت رفتار و اعمال یک انسان که با عملکرد خود، زشتی‌ها و عقوبت‌ها و یا زیبایی‌ها و مهربانی‌ها را به سمت خود جذب می‌کند.

شما نیز اگر به دنبال اوج گرفتن در آسمان موفقیت‌ها هستید، با اقتدار از آنها که به شما بدی کرده‌اند بگذرید تا آرامشی عمیق نصیب شما شده و لحظه‌های نابی برای شما خلق شود.

در مقاله ی بعد به بررسی 4 عامل مهم دیگر که سبب موفقیت شخصیت "یانگوم " در سریال جواهری در قصر بود خواهیم پرداخت .

ادامه دارد ...

منبع : موفقیت – با تلخیص

مقالات مرتبط :

هر بار که می‌روی، رسیده‌ای

روزی 3 بار بمیرید!!!

دست به کار شو!

راهی ساده برای بد بختی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.