تبیان، دستیار زندگی
سازمان كشاورزی آمریكا، دستور جمع‌آوری 65 میلیون كیلوگرم (143 میلیون پوند) گوشت را كه بزرگ‌ترین جمع‌آوری در تاریخ این كشور به شمار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جمع‌آوری میلیون‌ها كیلو گوشت در آمریكا

سازمان كشاورزی آمریكا، دستور جمع‌آوری 65 میلیون كیلوگرم (143 میلیون پوند) گوشت را كه بزرگ‌ترین جمع‌آوری در تاریخ این كشور به شمار می‌رود، صادر كرد.

گوشت قرمز

به گزارش بی‌بی‌سی دلیل جمع‌آوری این گوشت‌ها كه در آمریكا توزیع شده‌اند آن است كه یك كشتارگاه در كالیفرنیا رسماً اعلام كرد بازرسی‌های همیشگی پیش از كشتار را بر روی گوساله‌ها اعمال نكرده است.

با این حال سازمان كشاورزی آمریكا اعلام كرده است خطرات بهداشتی ناشی از مصرف این گوشت‌ها بسیار پایین است. بیشتر این فرآورده‌های گوشتی برای وعده‌های غذایی مدارس و دیگر برنامه های غذایی دولتی خریداری شده است.

كشتارگاه متخلف همچنین به جرم بدرفتاری نسبت به حیوانات مورد تحقیق قرار گرفته است.

سازمان كشاورزی آمریكا تمام فرآورده‌های گوشتی شركت گوشت وست‌لند-هالمارك را كه تولید آن به اول فوریه باز‌می‌گردد، جمع‌آوری خواهد كرد.

آخرین بار در سال 1999 چنین حجم عظیمی از فرآورده‌های گوشتی جمع‌آوری شده‌ بود که 35میلیون پوند گوشت آماده طبخ بود.

در عین حال مقامات رسمی اعلام كرده‌اند بیشتر گوشت‌هایی كه قرار است جمع‌آوری شود توسط مردم مصرف شده است.

سازمان كشاورزی آمریكا جمع‌آوری این گوشت‌ها را در رتبه ی دو این سازمان دسته‌بندی كرده است. این بدان معناست كه احتمال می‌رود در صورتی كه این گوشت توسط مردم مصرف شود به آن‌ها آسیب وارد كند.

دستور جمع‌آوری گوشت‌ها در پی آن صادر شد كه سازمان كشاورزی آمریكا متوجه شد این شركت، گوشت گاوهایی را كه پیش از كشتار توانایی راه رفتن را از دست داده بودند، بدون بررسی دامپزشكی، ذبح كرده است.

در صورتی كه یك گاو توانایی راه رفتن را از دست بدهد، احتمال بروز بیماری‌هایی نظیر جنون گاوی در آن محتمل است.

اهمال شركت گوشت كه فعالیت‌ آن تعلیق شده است، هنگامی مشخص شد كه یك انجمن دوستدار حیوانات در آمریكا، فیلمی ویدئویی از رفتار خشونت‌آمیز كاركنان كشتارگاه با گاوهایی كه توانایی راه‌رفتن نداشتند، منتشر كرد.

همشهری آنلاین

*مطالب مرتبط:

مرغ‌های هورمونی، توهم یا واقعیت؟

گوشت بخورید، ولی به اندازه

گوشت كمتر، سلامت بیشتر؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.