تبیان، دستیار زندگی
مهارت خلبان، جان یكصد مسافر پروازی را كه با 8 ساعت تأخیر، فرودگاه مشهد را به مقصد تهران ترك كرده و در راه دچار نقص فنی شده بود، نجات داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نجات جان 100 مسافر با مهارت خلبان

مهارت خلبان، جان یكصد مسافر پروازی را كه با 8 ساعت تأخیر، فرودگاه مشهد را به مقصد تهران ترك كرده و در راه دچار نقص فنی شده بود، نجات داد.

هواپیما

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در حالی كه طبق برنامه، قرار بود پرواز شماره 578 شركت هواپیمایی آسمان، ساعت 17 و 30 دقیقه از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد پرواز كند، مسئولان این فرودگاه به مسافران این پرواز اعلام كردند كه هواپیما دچار نقص فنی است و پرواز با تأخیر انجام می‌شود، اما آماده‌سازی آن، حدود 8 ساعت به طول انجامید.

براساس این گزارش، فوكر 100 نفره، حوالی ساعت یك و 30 دقیقه بامداد برای سوار شدن مسافران آماده شد و این هواپیما ساعت یك و 40 دقیقه، فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد را به مقصد تهران ترك كرد.

یكی از مسافران این پرواز در تماس تلفنی با خبرگزاری فارس به خبرنگار ما گفت: «هواپیما با صدای بسیار شدیدی باند فرودگاه را ترك كرد و اوج گرفت و خلبان، ضمن پوزش از مسافران به دلیل تأخیر بسیار طولانی در پرواز، مختصات سفر را برای مهمانان شرح داد.»

مهدی گلمحمدی افزود: «در همین حین، من كه كنار یكی از موتورهای هواپیما نشسته بودم، متوجه از صدا افتادن آن شدم. بعد از این بود كه هواپیما با چرخش به سمت مشهد، راه فرودگاه مبدأ را در پیش گرفت و خلبان، بدون آنكه مسافران را از نقص فنی آگاه كند، هواپیما را آماده فرود كرد.»

وی ادامه داد: «نهایتاً خلبان با مهارت بسیار توانست هواپیما را به شكل گلایدری روی باند بنشاند و جان مسافران را نجات دهد.»

تعدادی از مسافران این پرواز نیز با تأیید گفته‌های گلمحمدی، علاوه بر تشكر از كاپیتان «گلستانه»، خلبان هواپیما از سرگردانی خود به دلیل بروز نقص فنی در این هواپیما با وجود تأخیر 8 ساعته انتقاد كردند.