تبیان، دستیار زندگی
نلاین، موتور جست و جوی خود را به طور كامل به راه انداخته است. ابزار كمكی كه توسط آمازون تهیه شده است،A9 نام دارد. این ابزار، نگارش آزمایشی یك موتور جست و جو گر است كه نتایج به دست آمده از گوگل را جمع آوری و گلچین می‌كند و توض...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمازون، خرده فروش آنلاین، موتور جست و جوی خود را به طور كامل به راه انداخته است.

ابزار كمكی كه توسط آمازون تهیه شده است،A9 نام دارد. این ابزار، نگارش آزمایشی یك موتور جست و جو گر است كه نتایج به دست آمده از گوگل را جمع آوری و گلچین می‌كند و توضیحات خود را نیز بدان می‌افزاید.

در هفته‌های اخیر، مقوله‌ی جست و جو در شبكه، جزو داغ‌ترین موضوعات شركت‌های بزرگی همچون یاهو و مایكرو سافت بوده است. به گونه‌ای كه این شركت‌ها برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی و توسعه‌ی سایت‌های جست و جوگری با نام خویش، آشكار ساخته اند.

گوگل نیز همانند یاهو و مایكروسافت، آرام ننشسته و یك سیستم محلی جست و جو طراحی كرده است كه از آدرس‌های اینترنتی برای ردیابی مكان فرد جست و جو گر استفاده می‌كند.

تاریخچه‌ی شما این جاست!

از آن‌جایی كه امكانات پیشرفته‌ی سایت جست و جوی آزمایشی آمازون، از طریق وارد كردن نام كاربری از یكی از فروشگاه‌های آنلاین قابل دسترسی است، این ابزار جست و جو ارتباط نزدیكی با فروشگاه آمازون دارد.

یكی از امكانات پیشرفته‌ی یادشده، دسترسی به سوابق هر جست و جویی‌ست كه توسط A9 انجام شده است. در حقیقت تاریخچه‌ی جست و جو به وسیله‌ی A9 نگهداری می شود و از هر نقطه‌ای با استفاده از یك كامپیوتر متصل به اینترنت، قابل دسترسی است.

اگر شخصی برای موضوع خاصی یك بار جست و جو كرده باشد و دوباره آن را جست و جو كند، تغییراتی كه از زمان جست و جوی قبلی تا كنون درباره‌ی آن موضوع و یا كلمه‌ی خاص، اتفاق افتاده است، به او نشان داده می‌شود.

A9 همانند سایر سایت‌های جست و جو گر یك صفحه و یك منوی ابزار قابل Download دارد كه به كاربران اجازه می دهد تا هر موضوعی را در آن جست و جو كنند.

منوی ابزار همچنین شامل قسمتی است كه بازدیدكنندگان می توانند در آن، نظرات خود را درباره‌ سایت‌هایی كه از آنها بازدید كرده اند، یادداشت كنند. همچنین این امكان وجود دارد كه كابران صفحات pop-up را مسدود كنند.

جست و جوهایی كه در A9 انجام می شود، همچنین می تواند محدود به كالاهایی شود كه در فروشگاه‌های آمازون به فروش می رسند. در حال حاضر، تمامی نتایج A9 با استفاده از گوگل تولید می‌شوند.

گفتنی آن كه سخن‌گوی آمازون، هیچ توضیحی درباره‌ی آنچه كه سرانجام شركت برای موتور جست و جوی خود انجام خواهد داد، ارایه نكرده است.

مترجم : مینا دلجو

به نقل از سایت همكاران سیستم