تبیان، دستیار زندگی
در تصاویر دیجیتالی، noise به الگو و طرح نقاشی نقطه نقطه و زبری اشاره دارد كه برای ایجاد حس گرافیكی در یك تصویر استفاده می‌شود. خَش یا Noise اغلب در هنگامی مورد استفاده ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه افزودن بافت خش دار

در تصاویر دیجیتالی، noise به الگو و طرح نقاشی نقطه نقطه و زبری اشاره دارد كه برای ایجاد حس گرافیكی در یك تصویر استفاده می‌شود. خَش یا Noise اغلب در هنگامی مورد استفاده قرار می‌گیرد كه تصویر محوی برای شروع در اختیار دارید كه با فیلترهای استاندارد فتوشاپ نمی‌توانید به نتیجه مناسبی برسید. در این مورد ممكن است افكت ایجاد شده در هنگام افزودن noise را بپسندید و نمای گرافیكی برای تصویر ایجاد كنید و كمبود دقت تصویر را بپوشانید.

باز كردن فایل

نحوه افزودن بافت خش دار

گزینه File\Open را انتخاب كرده و سپس تصویر مورد نظرتان را كه قصد اعمال تغییر در آن را دارید باز كنید.

انتخاب فیلتر Noise

نحوه افزودن بافت خش دار

گزینه Filter\Noise\Add Noise را برای باز كردن كادر محاوره‌ای Add Noise انتخاب كنید.

تعیین مقدار شدت افكت

نحوه افزودن بافت خش دار

نوار Amount را برای كنترل مقدار خش تصویر جابجا كنید. افكت به هر دو تصویر اصلی و تصویر موجود در پنجره پیش‌نمایش اعمال شده و قابل مشاهده است.

تعیین پراكندگی Noise

نحوه افزودن بافت خش دار

گزینه Uniform یا Gaussian را برای كنترل نحوه اعمال افكت انتخاب كنید. انتخاب گزینة Gaussian تقلید از حالتی است كه محلول عكاسی حاوی چربی باشد.

انتخاب افكت Monochromatic

نحوه افزودن بافت خش دار

گزینة Monochromatic را فعال یا غیرفعال كرده و تأثیر این گزینه در تصویر را مشاهده كنید. بطور پیش‌فرض خش‌ها با استفاده از پیكسلهای رنگی تصادفی به تصویر اعمال می‌شوند. گزینه Monochromatic، خش را با استفاده از پیكسلهای سیاه سفید به تصویر اعمال می‌كند.

اعمال افكت

نحوه افزودن بافت خش دار

دكمة OK را برای بسته شدن كادر محاوره‌ای Add Noise و اعمال افكت كلیك كنید.

*توجه *

اعمال Noise ها به یك لایه

به جای اعمال مستقیم فیلتر Noise به تصویر می‌توان لایه جدیدی ایجاد كرد و آن را با رنگ پوشاند. سپس فیلتر Noise را به لایه جدید اعمال كرده و شفافیت یا حالت آمیختگی آن را برای تركیب لایه رنگ با لایه تصویر تنظیم كنید. این كار به شما امكان می‌دهد تا بطور دلخواه و در هر زمان افكت را فعال یا غیرفعال كنید.