تبیان، دستیار زندگی
Radial Blur در واقع حالت محو شدن شعاعی تصویر است و افكتی است كه تصویر را در جهت نقطه مركزی یا در جهت چرخش آن در اطراف نقطه مركزی محو می‌كند. در واقع همانند ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه اعمال حالت Radial Blur

Radial Blur در واقع حالت محو شدن شعاعی تصویر است و افكتی است كه تصویر را در جهت نقطه مركزی یا در جهت چرخش آن در اطراف نقطه مركزی محو می‌كند. در واقع همانند تكنیكهای عكاسی ایجاد یك لنز بزرگ كننده است كه افكت تونلی به سمت موضوع ایجاد می‌كند. این شیوه روش مناسبی برای تأكید در یك موضوع خاص یا محیط تصویر و برای كنترل شیوه تركیب آن با كل تصویر است.

باز كردن فایل و انتخاب فیلتر

نحوه اعمال حالت Radial Blur

گزینه File\Open را انتخاب كرده و سپس فایلی كه قصد اعمال تغییر در آن را دارید انتخاب كنید. برای باز شدن كادر محاوره‌ای Radial Blur گزینه Filter\Blur\Radial Blur را انتخاب كنید.

تعیین شدت افكت

نحوه اعمال حالت Radial Blur

نوار لغزنده Amount را برای كنترل میزان محوی كه مایلید به تصویر اعمال شود تغییر دهید.

تعیین نوع و شیوه محو شدن

نحوه اعمال حالت Radial Blur

گزینه Spin یا Zoom را برای تعیین اینكه آیا محوشدگی تصویر در اطراف نقطه مركزی بچرخد یا بطور مستقیم به داخل تصویر زوم شود، انتخاب كنید.

تعیین تنظیمات كیفیت

نحوه اعمال حالت Radial Blur

یكی از گزینه‌های Draft، Good یا Best را برای كنترل میزان كیفیت در قسمت Quality انتخاب كنید. توجه داشته باشید كه انتخاب كیفیت بالاتر در اندازه و حجم فایل مؤثر نیست و تنها نسبت به حالت‌های با كیفیت كمتر، زمان زیادتری برای اعمال شدن به تصویر احتیاج دارد.

اعمال فیلتر

نحوه اعمال حالت Radial Blur

برای اعمال فیلتر Radial Blur، دكمة OK را كلیك كنید.

*توجه *

جابجایی نقطه مركزی

درحالیكه در كادر محاوره‌ای Radial Blur هستید، در قسمت پیش‌نمایش شبكه‌ای كلیك كرده و درحالیكه دكمه ماوس را پائین نگه داشته‌اید برای جابجایی نقطه مركزی ماوس را به اطراف بكشید. سعی كنید تا نقطه مركزی شبكه را بر روی كانون اصلی تصویر قرار دهید.

محو و كم رنگ كردن افكت

از آنجا كه افكت Blur اغلب مقدار زیادی از تصویر را محو می‌كند، بلافاصله پس از اعمال فیلتر Radial Blur گزینه Edit\Fade Radial Blur را برای برگرداندن مقداری از تصویر انتخاب كنید و میزان كدری را كاهش دهید یا از حالت تركیبی استفاده كنید.