تبیان، دستیار زندگی
متغیر فشرده‌سازی به شما امكان می‌دهد تا فشرده‌سازی و كیفیت یك تصویر را در محیط‌های مختلف اصلاح كنید. می‌توانید در اطراف یك كاراكتر یا بخشی از تصویر تمركز كنید در حالیكه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه بهینه سازی فایل‌ها با متغیرهای فشرده‌سازی

متغیر فشرده‌سازی به شما امكان می‌دهد تا فشرده‌سازی و كیفیت یك تصویر را در محیط‌های مختلف اصلاح كنید. می‌توانید در اطراف یك كاراكتر یا بخشی از تصویر تمركز كنید در حالیكه اجازه می‌دهید جزئیات قسمت‌های غیرمهم حذف شود (همانند محیط‌های زمینه یا رنگ‌های یكنواخت). در نتیجه تصویر بهینه شده و كیفیت بالایی در قسمت‌های مهم و كیفیت پائینی در قسمت‌های كم اهمیت دارد. در این كار عملی نحوه انجام فرایند فشرده‌سازی این چنینی را در فتوشاپ بررسی می‌كنیم.

باز كردن فایل در فتوشاپ

 نحوه بهینه سازی فایل‌ها با متغیرهای فشرده‌سازی

اولین قسمت این كار عملی شامل ایجاد یك پوشش در فتوشاپ است. بدین منظور فتوشاپ را باز كنید. سپس گزینه File\Open را انتخاب كنید. فایلی را كه قصد بهینه‌سازی آن را دارید از كادر محاوره‌ای Open انتخاب كنید.

ایجاد یك كانال جدید

 نحوه بهینه سازی فایل‌ها با متغیرهای فشرده‌سازی

برای باز كردن پالت Channels، گزینه Window\Channels را انتخاب كنید. پارامترها را در كادر محاوره‌ای New Channel به شكل مورد نظر تغییر دهید و برای ایجاد كانال جدید، دكمه OK را كلیك نمائید.

ایجاد پوشش

 نحوه بهینه سازی فایل‌ها با متغیرهای فشرده‌سازی

بطور پیش‌فرض كانال جدید تصویر را سیاه می‌كند. برای مشاهده تركیبی كانال و تصویر به پالت Channels رفته و قابلیت مشاهده را برای تمامی كانال‌ها از جمله كانال جدیدی كه ایجاد كرده‌اید، فعال كنید. در انتهای فشرده‌سازی تصویر، محیط‌های سفید كانال آلفا جزئیات بیشتری داشته و محیط‌های سیاه جزئیات كمتری خواهند داشت. برای تاكید در جزئیات تصویر می‌توانید با هر یك از ابزار نقاشی در فتوشاپ كانال را رنگ آمیزی كنید. پس از اتمام كار، قابلیت نمایش كانال alpha را در پالت Channels غیرفعال كنید.

ذخیره فایل برای وب

 نحوه بهینه سازی فایل‌ها با متغیرهای فشرده‌سازی

گزینه File\Save For Web را برای باز شدن كادر محاوره‌ای Save For Web انتخاب كنید. در صورت داشتن پوشش، گزینه‌ای برای باز كردن فایل از طریق برنامه Image Ready و بهینه سازی آن در اختیار دارید.

برای فایل‌های JPEG

 نحوه بهینه سازی فایل‌ها با متغیرهای فشرده‌سازی

در كادر محاوره‌ای Save For Web از منوی Optimized File Format گزینه JPEG را انتخاب كنید. آیكون كنار فیلد Quality را برای باز شدن كادر محاوره‌ای Modify Quality Setting انتخاب كنید. از منوی كشویی، كانالی را كه در قسمت 2 این كار عملی ایجاد كرده‌اید، انتخاب كنید. در حالیكه گزینة Preview انتخاب شده است، برای تعیین میزان حداقل و حداكثر تنظیمات كیفیت، نوار لغزنده را جابجا كنید. به خاطر داشته باشید كه محیط‌های كانال سفید متناظر با تنظیمات حداكثر و محیط‌های سیاه رنگ مربوط به تنظیمات حداقل هستند. در پایان OK را كلیك نمائید.

برای فایل‌های GIF

 نحوه بهینه سازی فایل‌ها با متغیرهای فشرده‌سازی

در كادر محاوره‌ای Save For Web ، از منوی Optimized File Format گزینه GIF را انتخاب كنید و تنظیمات مورد نظر برای GIF را تعیین نمائید. آیكون كنار فیلد lossy را كلیك كنید تا كادر محاوره‌ای Modify Lossiness Setting باز شود. با استفاده از مطالب عنوان شده در كارهای عملی قبل، تنظیمات مربوطه به Dither، Lossy و Colors را اعمال كرده و در پایان دكمة OK را كلیك نمائید.

 * توجه *

فایل‌های PNG را فراموش نكنید

از كانال‌‌ها می‌توانید برای تغییر كیفیت فایل PNG-8 نیز استفاده كنید. برای اصلاح مقادیر Lossy و Dither می‌توانید مرحله 6 را برای این فایل‌ها نیز انجام دهید.