تبیان، دستیار زندگی
غرب آسیا؛ تیم صنام از دریافت جوایز خود خودداری كرد بازیكنان تیم بسكتبال صنام از دریافت جام سومی رقابت‌های بسكتبال مردان غرب آسیا امتناع كردند. پس از پایان رقابت دو تیم بسكتبال الوحده‌ی سوریه و ساجس لبنان و مشخص شدن این دو ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقات بسكتبال مردان غرب آسیا؛

تیم صنام از دریافت جوایز خود خودداری كرد

بازیكنان تیم بسكتبال صنام از دریافت جام سومی رقابت‌های بسكتبال مردان غرب آسیا امتناع كردند.

پس از پایان رقابت دو تیم بسكتبال الوحده‌ی سوریه و ساجس لبنان و مشخص شدن این دو تیم عربی به عنوان نمایندگان غرب آسیا در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا، به هنگام مراسم اهدا جوایز، بسكتبالیست‌های تیم صنام به نشانه‌ی اعتراض، حاضر به دریافت جوایز خود نشدند. صنامی ها بدین ترتیب اعتراض رسمی خود را به نتایج حاصله و تبانی دو تیم عربی الوحده و ساجس اعلام كردند.

همچنین سرپرست تیم بسكتبال صنام به همراه مدیر عامل باشگاه صنام كه در سوریه حضور دارند اعتراض رسمی خود را از نحوه‌ی برگزاری این مسابقات به مسوولین بسكتبال غرب آسیا اعلام كردند.

پیش از این نیز دبیر فدراسیون بسكتبال اعلام كرد كه اعتراض رسمی ایران به فدراسیون جهانی و كنفدراسیون آسیا را تا به نتیجه رسیدن پی‌گیری خواهد كرد.

اعتراض رسمی ایران به " فیفا"؛

دبیر فدراسیون بسكتبال:

صعود عرب ها، یك تبانی به تمام معنا است

رقابت های بسكتبال مردان غرب آسیا به لحاظ فنی از كیفیت بسیار بالایی برخوردار بود اما به لحاظ اجرایی در حد بسیار ضعیفی برگزار شد.

دبیر فدراسیون بسكتبال ضمن بیان مطلب فوق تاكید كرد: راه یابی دو تیم عربی" الوحده" و "ساجس" به رقابت های جام باشگاه های آسیا یك تبانی به تمام معناست و اگر این مسابقات در یك كشور بی طرف انجام می شد، مطمئنا تیم صنام یكی از تیم های صعود كننده بود.

عنایت آتشی گفت: در منطقه ای حضور داریم كه از 7 تیم حاضر، 6 تیم آن عرب هستند و تنها كشور ایران است كه همواره به خاطر تفكرات عرب ها، در این رقابت ها مظلوم واقع شده است.

وی افزود: برای فائق آمدن بر این مشكل ما باید یك فكر اساسی بكنیم، از همین رو پس از بازگشت رییس فدراسیون از سفر، جلسه هیات رییسه را تشكیل خواهیم داد تا راه كاری را برای این مشكل بیندیشیم.

دبیر فدراسیون بسكتبال با بیان اینكه فدراسیون بسكتبال ایران، اعتراض رسمی خود را علاوه بر كنفدراسیون بسكتبال آسیا به فدراسیون جهانی نیز اعلام خواهد كرد گفت: به هیچ وجه از این جریان به سادگی عبور نخواهیم كرد و تا رسیدن به نتیجه نهایی، پیگیر این امر خواهیم بود.

آتشی ادامه داد: برای افزایش قدرت بسكتبال ایران، درصددیم تا در كنفدراسیون بسكتبال آسیا یك كرسی ثابت داشته باشیم كه از این طریق مانع پایمال شدن حقمان در رقابت های آسایی شویم.

دبیرفدراسیون بسكتبال در پایان با اشاره به بازی های خوب صنام در چهاردهمین دوره رقابت های مردان غرب آسیا اظهار داشت: صنام در این دوره به اعتقاد من یكی از بهترین تیم های خود را از ایران خارج كرد. به طوری كه بازیكنان خارجی این تیم به همراه نفرات برتر بسكتبال كشور، از صنام تیمی را ساخته بود كه می توانست به راحتی در مرحله پایانی رقابت های جام باشگاه های آسیا حضور داشته باشد كه متاسفانه این امر به دلیل برخی تفكرات و تبانی های انجام شده محقق نگردید.