تبیان، دستیار زندگی
داور با تجربه گل آرش برهانی به درستی به ثمر رسید كارشناس داوری فوتبال گفت: «خدر خدر» داور دیدار دو تیم فوتبال المپیك ایران و چین علی‌رغم اینكه از تجربه بالایی برخوردار بود اما اشتباهات فاحشی داشت. هوشنگ نصیرزاده پس از پایان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هوشنگ نصیرزاده:

اشتباهات فاحش داور با تجربه

گل آرش برهانی به درستی به ثمر رسید

كارشناس داوری فوتبال گفت: «خدر خدر» داور دیدار دو تیم فوتبال المپیك ایران و چین علی‌رغم اینكه از تجربه بالایی برخوردار بود اما اشتباهات فاحشی داشت.

هوشنگ نصیرزاده پس از پایان دیدار تیم‌های ایران و چین در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: در به ثمر رسیدن گل اول ایران، شائبه‌ی خطای آرش برهانی بر روی دروازه بان چین به وجود آمد اما گل به درستی به ثمر رسید. در این صحنه توپ در مكانی به روی زمین می آمد كه آرش برهانی حضور داشت و وی به همین منظور به هوا پریده بود ولی دروازه‌بان چین با فاصله از محل فرود توپ قرار داشت و هیچ برخوردی انجام نشد و توپ به درستی وارد دروازه شد.

وی با انتقاد از كارتهای بی موردی كه بازیكنان تیم ایران دریافت می‌كنند یادآور شد: در یكی از صحنه های این دیدار مبعلی به داور مسابقه اعتراض و كارت زردی را دریافت كرد كه باید گفت: این پدیده در بین بازیكنان تیم ملی رایج شده و باید از آن پرهیز كرد. همچنین در صحنه‌ دیگری، جلال كاملی مفرد به دلیل اعتراض به داور و كمك وی، كارت زرد دریافت كرد.

نصیرزاده در پایان با بیان اینكه حركت آرش برهانی كه منجر به گل شد و داور آن را مردود اعلام كرد، صحیح بود اظهار داشت: برهانی توپ را بر اثر اشتباه دروازه‌بان چین تصاحب و به گل تبدیل كرد كه داور مسابقه فاقد دانش فنی لازم برای قضاوت چنین صحنه‌هایی بود و با این وجود نه‌تنها گل را نپذیرفت بلكه یك كارت زرد به وی داد.