تبیان، دستیار زندگی
فقها، طبیب نفوس مردم هستند و می‌توانند دنیا را به سوی روشنایی و نور هدایت کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری هجدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله‌ مرعشی نجفی

مرعشی

فقها، طبیب نفوس مردم هستند و می‌توانند دنیا را به سوی روشنایی و نور هدایت کنند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاطمی‌نیا در مراسم هجدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مرعشی نجفی گفت: آیت‌الله مرعشی نجفی فقیه بزرگی بودند و به جایی رسیدند که چند علم را فرا گرفته و از جهت تقوی زبانزد بودند.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌ای که از ایشان به یادگار مانده است در دنیا کم‌نظیر است عنوان کرد: این کتابخانه مورد توجه تمام اندیشمندان و علما از تمام ادیان و مذاهب است و در سفر به قم حتما از این کتابخانه بازدید می‌کنند.

سخنران مجلس در ادامه با اشاره به نقش علما و فقهای اسلام در طول تاریخ خاطرنشان کرد: فقهای بزرگ در اعتلای کلمه توحید و هدایت مردم زحمات بسیاری متحمل شده‌‌اند.

وی افزود: وقتی ناصرالدین شاه کشور را در پی قرار داد ننگین رویتر فروخت، عالم بزرگی بنام میرزا علی‌کنی در برابر آن ایستاد و آن قرار داد را خنثی کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاطمی‌نیا با انتقاد از بعضی سخنان نادرست که علیه روحانیت در جامعه وجود دارد گفت: کسانی‌که روحانیت را متهم می‌کنند، قدرشناس زحمات آنان نیستند، زیرا در طول تاریخ همواره فقها حافظ مملکت و دین بوده‌ و در معرض شهادت و تحمل سختی‌های بسیار بودند.

وی با بیان اینکه امام بارها می‌گفتند دشمنان با ترفندهای خود تلاش می‌کردند روحانیت را از عرصه‌‌های مختلف جامعه منزوی کنند گفت: در این عصر امام(ره) با جامعیت و فداکاری و مدیریت و زعامت خود انقلاب را به پیروزی رساند و این نعمات الهی را نباید فراموش کنیم