تبیان، دستیار زندگی
یكی از دلایل اصلی ایجاد خط سیرها تبدیل آنها به یك قسمت انتخابی است. به عبارت دیگر امكان تبدیل یك خط سیر به صورت قسمت انتخاب شده‌ای از تصویر از قابلیت‌‌های ویژه و مهم آنها ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه تبدیل یك خط سیر به یك قسمت انتخابی

یكی از دلایل اصلی ایجاد خط سیرها تبدیل آنها به یك قسمت انتخابی است. به عبارت دیگر امكان تبدیل یك خط سیر به صورت قسمت انتخاب شده‌ای از تصویر از قابلیت‌‌های ویژه و مهم آنها هستند. از آنجا كه بكارگیری خط سیرها نسبت به استفاده از انتخابگرها در یك فایل تصویری حجم بسیار كمتری را به خود اختصاص می‌دهند، بهتر است به جای ذخیره یك قسمت انتخاب شده از خط سیر استفاده كنید و در موقع لزوم آن را به یك قسمت انتخاب شده تبدیل نمائید.

باز كردن فایل

 نحوه تبدیل یك خط سیر به یك قسمت انتخابی

گزینه File\Open را برای باز كردن فایل تصویری مورد نظر انتخاب كنید.

ایجاد خط سیر

 نحوه تبدیل یك خط سیر به یك قسمت انتخابی

برای ایجاد یك خط سیر در تصویر می‌توانید هر یك از مراحل توضیح داده شده در كارهای عملی قبلی را انجام دهید.

انتخاب گزینه Make Selection

 نحوه تبدیل یك خط سیر به یك قسمت انتخابی

گزینه Window\Paths را برای باز كردن پالت Paths انتخاب كنید. در حالیكه عنوان مربوط به خط سیر فعال است، گزینه Make Selection را از منوی پالت انتخاب كنید. كادر محاوره‌ای Make Selection نمایان می‌شود.

تنظیم نرمی لبه‌ها

 نحوه تبدیل یك خط سیر به یك قسمت انتخابی

گزینة Anti-aliased را فعال كرده و مقداری را بر حسب پیكسل در آن وارد كنید. این كار انتخابی با لبه‌های نرم را ایجاد می‌كند (اگر انتخاب شما در اطراف جزئیات ظریفی همچون موی سر است). دكمه OK را كلیك كرده تا انتخاب ایجاد شود.

غیرانتخابی كردن مسیر

 نحوه تبدیل یك خط سیر به یك قسمت انتخابی

در پالت Paths در محیط خالی زیر مسیر كلیك كنید تا مسیر غیرانتخابی شود. با این كار مسیر مشخص شده غیرفعال شده و تنها قسمت انتخابی مشاهده می‌شود.

*توجه *

تركیب انتخاب‌ها

می‌توان برای ایجاد قسمت‌های برگزیده‌ای كه با قسمت‌‌های انتخابی موجود فعل و انفعال داشته باشند،

از مسیرها استفاده كنید. اگر در هنگام انتخاب Make Selection هیچ قسمتی در محیط تصویر انتخاب نشده باشد، تنها دكمه رادیویی New Selection در اختیار شما قرار دارد. در صورتی كه هنگام باز كردن كادر محاوره‌ای، قسمت دیگری انتخاب شده است می‌توانید از هر یك از ابزار Subtract from,Add to یا قطع مسیر انتخابی در انتخاب جاری استفاده كنید.

تبدیل یك انتخاب به یك مسیر

در صورتی كه از قبل محیطی را انتخاب كرده‌اید، می‌توانید به آسانی خطوط انتخابی را به یك مسیر تبدیل كنید. بدین منظور در حالیكه قسمت انتخابی فعال است، از منوی پالت Paths گزینه Make Work Path را انتخاب كنید، سپس در كادر متنی Tolerance مقداری را بر حسب پیكسل وارد كرده و OK را كلیك نمائید. در صورتی كه نتیجه از نقاط زیادی تشكیل شده است ویژگی تبدیل را به حالت قبلی برگردانده و سپس مقدار بالاتری را در كادر وارد كنید. نتیجه بصورت مسیری است كه می‌توانید آن را ذخیره كنید.