تبیان، دستیار زندگی
روش‌های مختلفی برای ویرایش یك خط سیر در فتوشاپ وجود دارد. به عبارت دیگر شما می‌توانید به آسانی نقاطی را به خط سیر موجود اضافه كرده یا نقاط اضافی را از آن حذف كنید یا ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه ویرایش یك خط سیر

روش‌های مختلفی برای ویرایش یك خط سیر در فتوشاپ وجود دارد. به عبارت دیگر شما می‌توانید به آسانی نقاطی را به خط سیر موجود اضافه كرده یا نقاط اضافی را از آن حذف كنید یا آنها را جابجا كنید. امكان ویرایش همواره وجود دارد و محدود به زمان خاصی نیست. در این كار عملی روش‌ها و شیوه‌های ویرایش یك خط سیر مورد بررسی قرار می‌گیرند كه این امكان انتخاب گزینه‌های كاربردی را در پروژه به شما می‌دهد.

باز كردن فایل دربردارنده خط سیر

 نحوه ویرایش یك خط سیر

با استفاده از گزینه File\Open تصویری كه از قبل خط سیر را در آن تعریف كرده‌اید، باز كنید.

انتخاب خط سیر

 نحوه ویرایش یك خط سیر

برای اجرای پالت Paths گزینه Window\Paths را انتخاب كنید. برای انتخاب خط سیری كه قصد ویرایش آن را دارید در عنوان آن كلیك كنید. خط سیر در پنجره تصویر قابل مشاهده خواهد بود.

جابجایی یك نقطه

 نحوه ویرایش یك خط سیر

ابزار Direct Selection را از جعبه ابزار انتخاب كنید. در وسط یك خط مربوط به خط سیر كلیك كنید تا نقاط آن فعال شوند. برای جابجایی یك نقطه كافی است كه آن نقطه را انتخاب كرده و در حالیكه دكمه ماوس را پائین نگه داشته‌اید آن را به اطراف بكشید. اگر نقطه بخشی از یك خط سیر منحنی است دستگیره‌های كنترل كننده در اطراف آن نمایان می‌شوند و امكان ایجاد تغییر در منحنی را به شما می‌دهند.

جابجایی چند نقطه

 نحوه ویرایش یك خط سیر

برای جابجایی چند نقطه بصورت گروهی، ابزار Direct Selection را انتخاب كرده و همانطور كه در مرحله 3 بررسی شد، نقاط را فعال كنید. بعد از كلیك در اولین نقطه، دكمة Shift را پائین نگه دارید، سپس نقاط دیگری كه قصد جابجایی آنها را دارید انتخاب كنید (نقاط تیره شده همان نقاط انتخاب شده هستند). پس از انتخاب چند نقطه می‌توانید به آسانی آنها را به اطراف جابجا كنید.

افزودن یك نقطه جدید

 نحوه ویرایش یك خط سیر

برای اضافه كردن یك نقطه به خط سیر موجود، ابزار Add Anchor Point را از منوی كشویی مربوط به ابزار Pen انتخاب كنید. از پالت Paths نیز خط سیری كه قصد ویرایش آن را دارید انتخاب كنید. مكان نما را بر روی قسمتی از آن ببرید و برای اضافه كردن نقطه جدید بر روی آن كلیك كنید. برای ایجاد یك نقطه به عنوان بخشی از یك خط سیر منحنی، در حالیكه بر روی آن كلیك می‌كنید ماوس را به اطراف بكشید و جابجا كنید.

حذف یك نقطه

 نحوه ویرایش یك خط سیر

برای حذف یك نقطه از یك خط سیر، ابتدا ابزار Delete Anchor Point را از منوی كشویی ابزار Pen در جعبه ابزار انتخاب كنید و سپس خط سیری كه قصد ویرایش آن را دارید از پالت Paths انتخاب نمائید. مكان نما را بر روی نقطه‌ای كه مایل به حذف آن هستید برده و كلیك كنید.

تبدیل یك نقطه مشخص

خط سیرهای پیچیده براساس خط سیر منحنی و خط مستقیم و بوسیله نقاط مشخص، نرم یا گوشه‌دار ایجاد می‌شوند. برای تبدیل یك نقطه نرم به گوشه‌دار یا برعكس ابزار Convert Position را انتخاب كرده، سپس نمایشگر ماوس را بر روی نقطه‌ای كه قصد تبدیل آن را دارید قرار دهید. برای تبدیل یك نقطه نرم به نقطه گوشه‌‌دار كافی است روی آن كلیك كنید. اما برای تبدیل یك نقطه گوشه دار به یك نقطه نرم در حالیكه بر روی آن كلیك می‌كنید ماوس را به اطراف جابجا كنید.