تبیان، دستیار زندگی
خط سیرها امكان تعیین محدوده اطراف شكل‌ها یا محیط‌های داخلی فایل‌ها را در فتوشاپ به شما می‌دهند. در مراحل بعدی با نحوة تبدیل خط سیرها به محیطهای انتخابی، پركردن خط ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استفاده از خط سیرها

استفاده از خط سیرها

خط سیرها امكان تعیین محدوده اطراف شكل‌ها یا محیط‌های داخلی فایل‌ها را در فتوشاپ به شما می‌دهند. در مراحل بعدی با نحوة تبدیل خط سیرها به محیطهای انتخابی، پركردن خط سیرها با رنگ‌ها یا تعیین خط سیر بعنوان حاشیه آشنا می‌شوید.

خط سیرها امكانات زیادی را به كاربران می‌دهند و در عین حال استفاده از آنها حجم زیادی به فایل اضافه نمی‌كند و در تعیین آنها از كنترل‌های استاندارد برداری همانند منحنی‌های Bezier و نقاط استفاده می‌شود. در صورت آشنایی با نحوه ایجاد اجزاء منحنی در برنامه‌هایی همچون FreeHand یا Illustrator ، یادگیری مفاهیم كنترل‌های خط سیر فتوشاپ بسیار سریع و آسان خواهد بود. از جمله مزیت‌های دیگر خط سیرها، انعطاف پذیری و قابلیت ذخیره آنها در فایل‌ها و برنامه‌های دیگر است. در صورت استفاده از پالت Paths حتی می‌توانید خط سیر را از پالت پنجره یك تصویر به پالت پنجره تصویر دیگر بكشید (روش آسان جابجایی خط سیرها در فایل‌های فتوشاپ).

بعلاوه قابلیت ذخیره خط سیرها در قالب فایل‌هایی با پسوند ai. و امكان استفاده از آنها در برنامه‌هایی چون Illustrator و FreeHand و بسیاری دیگر از برنامه‌های گرافیكی كه از تصاویر گرافیكی برداری پشتیبانی می‌كنند از جمله قابلیت‌های آنهاست. استفاده تركیبی از گرافیك‌های برداری با تصاویر bitmap ایجاد شده یا تغییر یافته در فتوشاپ به شما انعطاف‌پذیری بیشتری در طراحی می‌دهد.