تبیان، دستیار زندگی
آئین تجلیل از پنج چهره فعال و شاخص قرآنی و 10 تن از حافظان ممتاز قرآن كشور، شامگاه 24 بهمن ماه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجلیل از 5 چهره شاخص قرآنی و 10 حافظ ممتاز قرآن برگزار شد

تجلیل از چهره شاخص قرآنی و  حافظ ممتاز قرآن کشور

آئین تجلیل از پنج چهره فعال و شاخص قرآنی و 10 تن از حافظان ممتاز قرآن كشور، شامگاه 24 بهمن ماه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

در این مراسم كه با تلاوت احمد ابوالقاسمی از قاریان بین‌المللی و با اجرای عباس سلیمی از فعالان و قاریان بین‌المللی و با حضور حجت‌الاسلام قرائتی، رئیس ستاد تفسیر قرآن كشور و خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، از آقایان شهریار پرهیزگار به عنوان حافظ و داور بین‌المللی، سیدمهدی فاطمیان به عنوان حافظ و داور بین‌المللی قرآن، حسین صبحدل به عنوان موذن انقلاب، حجت‌الاسلام طباطبایی موسس جامعة‌القرآن و خانواده مرحوم علی اربابی به عنوان قاری و پیشكسوت قرآنی تجلیل شد.

تجلیل از چهره شاخص قرآنی و  حافظ ممتاز قرآن کشور

همچنین از معصومه آگاهی از تهران، زهرا ژرفی‌یگانه از قم، زهره نوری‌امامزاده از اصفهان، محمود عاصم از فارس، معتز آقایی از تهران، هاشم سلطانی از كرمان، اعظم محمدی از فارس، علیرضا محمدی از تهران، حمیدرضا رحمانی از تهران و الهام منگلی از شهرری به علت تلاش در حفظ قرآن، كسب رتبه‌های بین‌المللی و دریافت مدرك درجه دو حفظ قرآن با اهدای لوح، اعطای مدرك درجه دو حفظ و كمك هزینه سفر به سوریه تقدیر و تجلیل شد.

آئین تجلیل از 5 چهره شاخص قرآنی

تجلیل از چهره شاخص قرآنی و  حافظ ممتاز قرآن کشور

در این مراسم علاوه بر اجرای گروه تواشیح فجر، حجت‌الاسلام خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی سخنانی با بیان اینكه جامعه قرآنی باید بهترین جامعه فرهنگی ایران باشد، تصریح كرد: جامعه قرآنی باید سرآمد و راهنمای دیگر حلقه‌های فرهنگی جامعه باشد.

وی اظهار كرد: جامعه قرآنی باید از رهنمودهای قرآنی استفاده ببرد و این مسیر را با دقت و حساسیت پیگیری كند، انسان قرآنی تعریفی ندارد مگر اینكه با عمل قرآنی همراه و منطبق باشد.

خاموشی با بیان اینكه ما باید تمرین كنیم تا بهترین انسان‌های قرآنی را داشته باشیم تاكید كرد: عمل قرآنی ابتدا باید در قراء و حفاظ بروز پیدا كند به گونه‌ای كه اگر گفتند موضوعی حرام است، یا زیر بار ظلم نروید و یا به عدالت رفتار كنید جمیع این صفات در قاریان و حافظان وجود داشته باشد.

وی افزود: امروز جامعه قرآنی زیر ذره‌بین دیگر جوامع قرار گرفته است، پیام فرهنگی ما باید از طریق جامعه قرآنی به تمام كشور تسری یابد و عمل ما باید منطبق بر دستورات وحی باشد كه بهترین و مستحكم‌ترین راه است.

در پایان این مراسم، حجت‌الاسلام قرائتی به بیان 20 نكته از آیه«وقضی ربك الا تعبدوا الا ایاه و ...» پرداخت كه توضیحات تكمیلی این سخنرانی متعاقبا ارسال خواهد شد.

یادآوری می‌شود، مراسم تكریم از چهره‌های قرآنی به همت سازمان دارالقرآن برگزار شد و این مراسم دومین مراسم تكریم از چهره‌های قرآنی كه توسط این سازمان برگزار شده است، محسوب می‌شود.

روابط عمومی موسسه تبیان