تبیان، دستیار زندگی
هنگام وارد كردن یك متن در فتوشاپ، لایه جدیدی ایجاد می‌شود و متن در آن قرار می‌گیرد. این كار سبب می‌شود تا همواره بتوانید از امكان ویرایش متون بهره ببرید مگر آنكه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه افزودن متن به یك تصویر

هنگام وارد كردن یك متن در فتوشاپ، لایه جدیدی ایجاد می‌شود و متن در آن قرار می‌گیرد. این كار سبب می‌شود تا همواره بتوانید از امكان ویرایش متون بهره ببرید مگر آنكه خودتان اقدام به تبدیل متن به تصویر كنید. بعنوان مثال هنگامی كه قصد اعمال فیلتری را دارید كه تنها در لایه‌های غیر متنی كار می‌كند. متن تنها عنصر در لایه ایجاد شده می‌باشد. برنامه فتوشاپ به تمامی فونت‌های موجود در سیستم دسترسی دارد.

انتخاب ابزار Type

نحوه افزودن متن به یك تصویر

در حالیكه تصویر مورد نظرتان باز است، روی ابزار Type موجود در جعبه ابزار كلیك كنید.

تعیین نقطه شروع متن

نحوه افزودن متن به یك تصویر

نمایشگر ماوس را بر روی تصویر جابجا كنید و برای تعیین نقطه شروع تایپ در تصویر و در محل مورد نظر كلیك كنید.

انتخاب نوع فونت

نحوه افزودن متن به یك تصویر

از منوی Font نوار Options یك نوع فونت را انتخاب كنید. از منوی Font Style شیوه و حالت فونت (…Italic,bold) را انتخاب كنید. همچنین می‌توانید همترازی، اندازه و... مربوط به فونت را نیز تعیین كنید.

تعیین پارامترها

نحوه افزودن متن به یك تصویر

روی دكمه Paletts نوار Options كلیك كنید. تا پالت‌های Paragraph و Character فعال شوند. در پالت Character فاصله بین حروف، فاصله بین خطوط و … را تعیین كنید. همچنین جهت افقی یا عمودی بودن، نوع رنگ و نوع فونت نیز در این پالت قابل تغییر است. در پالت Paragraph می‌توانید همترازی متون به چپ، وسط یا راست (نسبت به نقطه شروع متن) را تعیین كنید. همچنین پارامترهای تعیین فاصله خطوط و هم‌تراز كردن متون از چپ و راست را نیز می‌توانید تعیین كنید.

تعیین میزان تیزی لبه‌های متن

نحوه افزودن متن به یك تصویر

در نوار Options نوع لبه‌های مورد نظرتان را انتخاب كنید. شفافیت تصویر، نوع پس زمینه‌ای كه متن در آن قرار دارد و اهداف كلی دیگر شما تعیین كننده این تنظیمات هستند. برای كارهای وب بهتر است از چشمانتان كمك بگیرید و تصویر مناسبی ایجاد كنید. برای كارهای چاپی سعی كنید تا گزینه Crisp یا Strong فعال باشد مگر آنكه بخواهید یك افكت نرم ایجاد كنید. روی دكمة موجود در گوشه راست بالای نوار Options كلیك كنید تا ویرایش‌های اعمال شده به متن تأئید شود و لایه مربوط به متن در تصویر ایجاد گردد.

تایپ كردن متن

نحوه افزودن متن به یك تصویر

در حالیكه پنجره تصویر فعال است، شروع به تایپ متن مورد نظرتان كنید. متن را انتخاب كرده و از نوار Options و پالت‌ها برای اعمال هر تغییر به متن استفاده نمائید. هنگام جابجایی نمایشگر ماوس بر روی متن، شكل آن بصورت حرف I درمی‌آید و این بدان معنی است كه با یك كلیك می‌توانید متن را انتخاب كرده و آن را ویرایش كنید.

ویرایش متن

نحوه افزودن متن به یك تصویر

هنگام تایپ كردن، لایه جدیدی در پالت Layers ایجاد می‌شود و با آیكون T نیز قابل شناسایی است. گزینه Window\Layers و سپس ابزار Type را انتخاب كنید و متن را برای اعمال تغییرات مورد نظر انتخاب نمائید.