تبیان، دستیار زندگی
ه بایرن مونیخ هاشمیان در گفت و گو باZDF: دوست دارم برای كشورم بازی كنم؛ نه برای این فدراسیون در هفته ای كه گذشت بسیاری از رسانه های آلمان خبر انتقال وحید هاشمیان، مهاجم ایرانی بوخوم به بایرن مونیخ را منعكس كردند. نشر این خبر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

27/01/1383

بازتاب انتقال وحید هاشمیان به بایرن مونیخ

هاشمیان در گفت و گو باZDF:

دوست دارم برای كشورم بازی كنم؛ نه برای این فدراسیون

در هفته ای كه گذشت بسیاری از رسانه های آلمان خبر انتقال وحید هاشمیان، مهاجم ایرانی بوخوم به بایرن مونیخ را منعكس كردند.

نشر این خبر برای هواداران و خبرنگاران آلمانی مطبوعات بسیار قابل توجه و تا حدودی غیر قابل انتظار بود. همین امر منجر شد كه این موضوع مورد توجه مطبوعات ورزشی و شبكه های تلویزیونی آلمانی قرار گیرد.

"اشپورت بیلد" پرتیراژترین مجله ورزشی آلمان در آخرین شماره خود اقدام به انتشار مقاله با تیتر "ترس از قلدرهای بایرن" نمود.

متن ترجمه شده این مطلب در ذیل می آید:

"تابستان امسال، وحید هاشمیان به مونیخ نقل مكان می كند. با این انتقال، این مهاجم (14 گله) در تیم بایرن مونیخ سه برابر دستمزد كنونی اش در بوخوم را دریافت خواهد كرد. اما در این میان یك مشكل كوچك وجود دارد: این بازیكن ایرانی به هماهنگی و هارمونی در بایرن احتیاج دارد و این موضوع هیچ گاه یكی از نكات مثبت و نقاط قوت بایرن به حساب نیامده است.

وحید هاشمیان فرد بسیار مودبی است. زمانی كه اولی هوینتس، مدیر باشگاه بایرن با او تماس گرفت و خواستار انتقال وی به باواریا شد، هاشمیان چندین بار از او تشكر كرد.

این بازیكن خجالتی می گوید: "علاقه بایرن به انتقال من به آنجا، برای من و كشورم یك افتخار به حساب می آید. زمانی كه یك بازیكن امكان حضور در چنین تیم مشهوری را پیدا می كند، نباید زیاد در موردش فكر كند."

بایرن قراردادی سه ساله به ارزش 2 میلیون یورو را با این بازیكن گلزن منعقد خواهد كرد كه در این صورت وی در حدود سه برابر دستمزد كنونی خود در بوخوم كه 600 هزار یورو است را دریافت خواهد كرد.

اما فقط پول برای هاشمیان مهم نیست. نكته مهم برای او مسایل اطراف اوست.

وی در این خصوص گفت: "در بایرن باید جو دوستی وجود داشته باشد. این برای من از پول مهم تر است."

هاشمیان می داند كه از چه چیزی حرف می زند. اواخر ماه فوریه، ساندی اولیسه با خشونت هرچه تمام تر بینی او را شكست و او را به شدت مضروب ساخت كه البته به خاطر همین اعمال از بوخوم نیز اخراج شد. اما جدای از آن حادثه، هاشمیان در مورد بوخوم می گوید: "مردم دور و اطرافم در بوخوم بسیار مهربان هستند. پس از صحبت هایی كه داشتم، فكر می كنم كه جو حاكم در بایرن نیز به همین گونه باشد."

البته كاپیتان بوخوم كمی در مورد همكارش نگران است.

داریوش ووژ می گوید: "از نظر توانایی های ورزشی، وحید می‌تواند آنجا موفق باشد. امیدوارم كه در امور دیگر هم بتواند موفق باشد."

در گذشته تیم بایرن، جنجال ها و ناآرامی های فراوانی دیده شده است.

اولین بار 13 آپریل سال 1996، اولیور كان در بازی مقابل اشتوتگارت به آندریاس هرزوگ حمله كرد و به خاطر اشتباهش در كار دفاعی با او درگیر شد! در سال 1999، لیزارازو در تمرین، سیلی محكمی به ماتیوس زد!

در 7 نوامبر سال 2002، دعوا و درگیری بین لیزارازو و كوواچ در اردوی بایرنی ها به وجود آمد.

26 نوامبر سال 2002، كوفور و یره میس شدیداً با یكدیگر درگیر شدند. تورستن فینك كه در حال جدا كردن آنها بود، به طور تصادفی ضربه مشتی سنگینی را از كوفور دریافت كرد!

نورورر سرمربی تیم فوتبال بوخوم از رفتن هاشمیان ناراحت است.

"هر زمان كه اوضاع تیم ما ایده آل و مطلوب می شود، یك تو دهنی دریافت می كنیم!"

البته منظور وی تیم بوخوم است نه وحید هاشمیان.

شكبه تلویزیونیZDF آلمان، یكشنبه گذشته گزارشی از وحید هاشمیان را پخش كرد:

یكشنبه 13 آپریل 2004- 23 فروردین 1383

"من می خواهم برای كشورم بازی كنم، نه برای این فدراسیون."

شكبه تلویزیونیZDF روز یكشنبه در یك برنامه ورزشی و در ساعتی پربیننده، گزارشی از وضعیت وحید هاشمیان پخش كرد.

این گزارش پس از انتشار اخبار فراوان از این مهاجم ایرانی بوخوم در چند هفته اخیر به روی آنتن رفت. در این برنامه وحید هاشمیان كه هوادارانش به او لقب "هلی كوپتر" داده اند، در هلی كوپتری در حال پرواز به سوالات مجری برنامه پاسخ داد!

در خلال این برنامه پیتر نورورر، سرمربی بوخوم و اولی هوینتس، مدیر بایرن نیز به چند سوال مطرح شده درباره هاشمیان پاسخ دادند. از مهم ترین نكات و حرف های رد و بدل شده در این برنامه می توان به این موارد اشاره كرد:

مجری برنامه در هلی كوپتر گفت: "از زمانی كه وحید هاشمیان در آلمان بازی می كند، به او لقب "Hubschrauber" (هلی كوپتر) داده شده است. او با مبلغ دو میلیون یورو از بوخوم به بایرن نقل مكان كرد كه این قیمت بسیار پایینی برای چنین بازیكنی است."

وی در ادامه افزود: "او دیگر به عنوان یك بازیكن جانشین و ذخیره به حساب نمی آید و اكنون مبدل به یك بازیكن ثابت در تركیب تیمش شده است."

اولی هوینتس نیز در مورد هاشمیان گفت: "او بازیكنی بسیار پرتلاش و سرزنی قهار است."

وحید در این برنامه تلویزیونی در مورد جریان ساندی اولیسه گفت: "اولیسه بینی مرا شكست. اما من این موضوع را فراموش كرده ام. او بعداً گفته است كه من به سیاه پوستان توهین كرده ام. اما این دروغ محض است. تمامی بازیكنان این موضوع را می دانند و شما می توانید از آنها در این مورد سوال كنید."

هاشمیان از كار فدراسیون فوتبال كشورش اصلاً راضی نیست و در مورد بازی نكردنش در تیم ملی ایران می گوید: "من می‌خواهم برای كشورم بازی كنم، اما نه برای همین فدراسیون فوتبال !"

پیتر نورورر سرمربی بوخوم نیز گفت: "هاشمیان انسانی استثنایی با توانایی های استثنایی است."

مجری این برنامه تلویزیونی در پایان خاطرنشان كرد: "هاشمیان پشتكار خوبی دارد كه این نقطه قوت وی به حساب می آید."