تبیان، دستیار زندگی
1383 مراسم یادبود زنده یاد «مهدی فتحی» در خانه‌ی هنرمندان ایران · گالری گریم- زنده یاد مهدی فتحی · گالری عكس فیلمهای زنده یاد مهدی فتحی · گزارش تصویری از مراسم تشییع پیكر زنده یاد مهدی فتحی جمع كثیری از هنرمندان تئاتر، سینما ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 27 فروردین ماه 1383

مراسم یادبود زنده یاد «مهدی فتحی» در خانه‌ی هنرمندان ایران

· گالری گریم- زنده یاد مهدی فتحی

· گالری عكس فیلمهای زنده یاد مهدی فتحی

· گزارش تصویری از مراسم تشییع پیكر زنده یاد مهدی فتحی

جمع كثیری از هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون شامگاه دوشنبه ‌24 فروردین ماه با حضور در خانه‌ی هنرمندان ایران یاد و خاطره مهدی فتحی، بازیگر پیشكسوت تئاتر، سینما و تلویزیون را گرامی داشتند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم كه به همت خانه تئاتر و خانه هنرمندان برگزار شده بود، هنرمندانی چون ایرج راد، محمود دولت‌آبادی، بهروز غریب پور، ولی الله شیراندامی و اصغر همت به بیان خاطراتی از فتحی پرداختند.

ایرج راد، به عنوان رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر گفت: گرچه فتحی در نوروز فوت كرد اما بسیاری از مردم شركت در مراسم خاكسپاری او را به جشن عید ترجیح دادند و با عشق و علاقه به قطعه هنرمندان به بهشت زهرا (س) آمدند و آنچه موجب حضور آنان شده بود، قدرشناسی آنان از هنرمندی بود كه سال‌ها در وادی هنر زحمت كشیده بود.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری مراسم بزرگداشت فتحی در زمان حیات وی گفت: این مراسم چند سال پیش در سوله نیمه كاره باغ هنرمندان برگزار شد و فتحی با همان چهره دوست داشتنی روی صحنه آمد و تنها به خواندن یك قطعه شعر بسنده كرد.

راد، ضمن اشاره به علاقه‌ی فتحی به بازیگری گفت: زمانی كه روی صحنه نبود، زندگی برایش وجود نداشت به همین دلیل حتی وقتی تمرین نقشی نداشت، نقش‌های رویایی خود را تمرین می‌كرد.

وی ادامه داد: فتحی تازه به اوج رسیده بود سال‌ها باید بگذرد تا هنرمندی چون او پدید آید هر چند امروز هم نمونه‌های او را داریم و باید قدر آنان را بدانیم و بكوشیم تا آنها به روزی كه فتحی افتاد، نیفتند و صحنه‌ای برای عرضه هنرشان داشته باشند و طوری رفتار كنیم كه بعد از رفتنشان، دلمان نسوزد.

این بازیگر در پایان گفت: او از میان ما نرفته است او با آثارش زنده است. گرچه بسیاری از تئاترهای او ضبط نشد اما شیوه بازیگری او باید برای همه ما درس باشد.