تبیان، دستیار زندگی
رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس به همراه تنی چند از مدیران، مربیان و ورزشکاران امروز در هتل پردیس از سرباز احمدی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عیادت جامعه ورزش از سرباز احمدی

رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس به همراه تنی چند از مدیران، مربیان و ورزشکاران عصر روز سه شنبه در هتل پردیس از سرباز احمدی عیادت کردند.

به نقل از سایت نسل آفتاب ، امیر رضا خادم عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به همراه ناصر شفق عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، علی دایی، جیرودی مدیر مسئول روزنامه خبر ورزشی، رضوی سرپرست فدراسیون جودو، داداشی دبیر فدراسیون دوومیدانی، لیلا ابراهیمی رکورددار دو آسیا، احمدی رئیس انجمن ورزشی نویسان و علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو و مدیرکل تربیت بدنی شرکت نفت جمع عیادت کنندگان از سرباز احمدی را تشکیل می دادند.

جمع مذکور که به نمایندگی از جامعه ورزش و از رشته های مختلف ورزشی بودند با حضور در اتاق محل سکونت سرباز محمد احمدی با وی به گفت و گو پرداختند که صحبت های جمعی از این چهره های سرشناس این جمع را می خوانید:

خادم: هر کمکی بتوانیم برای درمان سرباز احمدی خواهیم کرد

امیر رضا خادم ضمن اظهار تاسف و همدردی به سرباز احمدی گفت: جمع حاضر همانطور که می بینید از رشته های متفاوت ورزشی هستند و این نشان دهنده این است که کل جامعه ورزش از این واقعه متأسف شده و ما به نمایندگی از جامعه ورزش اینجا گردهم آمده ایم تا هر کمکی که از دستمان برمی آید انجام دهیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت های بی دریغ رسانه ها اظهار داشت:‌ با توجه به حمایتی که رسانه های تصویری و نوشتاری از سرباز حادثه دیده انجام دادند، ‌توجه ارگانها و سازمان های مربوطه به موضوع جلب شده و عکس العمل آن، حمایت هایی بوده که درحال انجام است.

رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس همچنین خطاب به سرباز احمدی گفت: جمع حاضر هرکدام به نوبه خود آمادگی خود را جهت پیگیری مراحل درمان و اعزام به خارج از کشور برای عمل جراحی شما اعلام می کند ، ‌چرا که همه ما دوست داریم هرچه سریعتر بهترین نتیجه در خصوص مراحل درمان شما اتفاق بیفتد.

شفق:‌ وضعیت فوتبال ما بسیار نابه‌هنجار است

عضو هیأت رئیسه موسسه نسل آفتاب ضمن آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای سرباز احمدی گفت: متاسفانه وضعیت فوتبال ما بسیار نابه‌هنجار است و خیلی پیش تر از اینها و درجریان هر بازی فوتبال ممکن بود این اتفاق بیفتد و با توجه به بد اخلاقی های موجود در فوتبال کشور، ‌این حادثه دور از انتظار نبود.

شفق افزود: ‌بالاترین رسیدگی های مالی و حتی بهترین درمان برای چشم های این سرباز آسیب دیده بازهم چشم های سالم را به او باز نمی گرداند ،‌ درحالی که این سرباز در ابتدای جوانی و حین خدمت به همین ملت، قربانی این حادثه شد.

عضوهیات رئیسه فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه می بایست فرهنگ اخلاق در فوتبال و سایر ورزش ها به صورت ریشه ای درمان شود گفت : ‌می بایست اینگونه بد اخلاقی ها و ناهنجاری ها درفوتبال کشور از ریشه درمان شود تا بار دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

دایی: همه چیز در ورزش با شعار پیش رفته است

آقای گل فوتبال جهان و سرمربی تیم فوتبال سایپا نیز در این جلسه گفت: ما زیاد شعار داده ایم و در ورزش ما همه چیز با شعار پیش رفته است . چندین سال است که این مسائل را در استادیوم ها می بینیم و بی توجه از کنار آن می گذریم.

وی ادامه داد: ‌در ورزشگاههای ما زشت ترین ناسزاها و بی حرمتی ها اتفاق می افتد و ناهنجاری های اخلاقی که حاصل آن چشم های نابینای سرباز احمدی است اتفاق می افتد ولی برای اصلاح آن کاری نکرده ایم.

علی دایی که از دیدن شرایط سربازجوان ناراحت و متاثر شده بود اضافه کرد : باید برای اصلاح این ناهنجاری ها وقت بگذاریم و هر فرد در هر مقام، هر فکر یا پیشنهادی دارد ارائه کند . باشگاهها و نیروی انتظامی توانمند ترین بازوهای اجرایی این نوع فرهنگ سازی هستند و حضورشان دربخش فرهنگ بسیارمثمرثمرخواهد بود.

سرمربی تیم فوتبال سایپا اضافه کرد: ‌در دنیا مرسوم است که تماشاگرانی که صلاحیت حضور در ورزشگاه را ندارند، ممنوع الحضورمی شوند و مسئولان استادیوم یا فدراسیون به نسبت خطایی که انجام داده اند آنها را تحریم و تنبیه می کنند، ‌اما در کشور ما هرکس هر کاری می خواهد انجام می دهد.

دایی در پایان گفت: مردم ما بسیار احساسی هستند و در جو استادیوم با تاثیر گرفتن از رفتار بعضی تماشاگرنماها تحریک می شوند و به سمت آنها گرایش پیدا می کنند، لذا یک فرد خاطی می تواند جمع بزرگی را با خود هم صدا کند به همین خاطر وظیفه مسئولان است که برای جلوگیری از این اتفاقات، وضعیت تماشاگران را ساماندهی کنند.

ابراهیمی: پیش از اینکه بدتر از این رخ دهد، جلوگیری کنیم

رکورددار دو آسیا گفت: مسئولان می بایست پیش از اینکه اتفاقی تلخ تر و بدتر از این رخ دهد، زمینه های جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث را پیش بینی کنند.

لیلی ابراهیمی ضمن تاسف از حادثه مصدومیت سرباز احمدی افزود:‌ این اتفاق پیکره ورزش کشور را به درد آورد و امیدوارم با بهبودی نسبی که سرباز احمدی به لطف خدا به دست می آورد ، روح ورزش تسلی یابد.