تبیان، دستیار زندگی
علی دایی و قبولی در كارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی كاپیتان تیم ملی فوتبال كشورمان، دوره‌ی كارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی را با موفقیت پشت سر گذاشت. علی دایی كه چندی پیش از طریق سهمیه‌ی ویژه‌ی پذیر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری از جهان ورزش

علی دایی و قبولی در كارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی

كاپیتان تیم ملی فوتبال كشورمان، دوره‌ی كارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی را با موفقیت پشت سر گذاشت.

علی دایی كه چندی پیش از طریق سهمیه‌ی ویژه‌ی پذیرش قهرمانان ورزشی در مقطع كارشناسی ارشد كه همه ساله از سوی اداره كل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در آزمون دانشگاه آزاد اسلامی شركت می‌كنند موفق به اخذ نمره‌ی قبولی در مقطع كارشناسی ارشد رشته‌ی تربیت بدنی واحد تهران مركز شد.

یادآور می‌شود علی دایی قبلا مدرك كارشناسی مهندسی مواد ـ متالوژی را كسب كرده بود.

دونده ی جاماییكایی ركورد 200 متر جهان را شكست

روز گذشته در قالب سی و یكمین دورهی مسابقات بینالمللی برمودا، دوندهی جاماییكایی ركورد رشتهی 200 متر جوانان جهان را از آن خود كرد.

در فاصلهی حدود 3 ماه مانده تا مسابقات دوومیدانی جوانان جهان، دوومیدانی كاران كشورهای مختلف خود را در مسابقات بینالمللی محك میزنند.

در این راستا، روز گذشته «یوساین بولت» از كشور جاماییكا در رشتهی 200 متر و در مسابقات بینالمللی كشور برمودا، ركورد اعجاب انگیز 19 ثانیه و 93 صدم ثانیه را بر جای گذاشت كه با این ركورد ضمن اینكه، ركورد جهان را از آن خود كرد، حیرت همگان را برانگیخت.

این دوندهی 17 ساله پیش از این ركورد 20 ثانیه و 13 صدم ثانیه را ثبت كرده بود كه ركورد قبلی وی نیز ركورد جهان محسوب میشد.

اما ركورد رشتهی 200 متر بزرگسالان جهان با زمان 19 ثانیه و 32 صدم ثانیه در اختیار مایكل جانسون، دوندهی سرعت آمریكا است.


محمد محمدپور به عضویت كمیتهی امنیتیدرآمد AFC

با تشكیل اولین جلسهی كمیتهی امنیتی كنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در مالزی، محمد محمدپور مدیر كل حراست سازمان تربیت بدنی به عضویت این كمیته درآمد.
محمد محمدپور مدیر كل حراست سازمان تربیت بدنی پیرامون چگونگی شكل گیری كمیتهی امنیت AFC ، گفت: این كمیته برای اولین بار است كه با شكل فوق سازماندهی شده است و جلسهای كه من به عنوان نمایندهی ایران در آن شركت كردم بیشتر جنبهی توجیهی و آشنایی اعضا نسبت به وظایف آنها در زمان برگزاری تورنمنتها و مسابقات آسیایی كه زیر نظر AFC برگزار میشود بود.
وی گفت: AFC تمهیداتی را اندیشیده است كه در زمان برگزاری و بعد از برگزاری مسابقات ضریب امنیتی را بالا ببرد و از ایجاد هر گونه اختلاف نیز جلوگیری شود. بر این اساس و طبق رهنمودهای پیتر ولاپان دبیر كنفدراسیون فوتبال آسیا هر كشوری كه طبق مقررات وضع شده ی فعلی برای بالا بردن ضریب امنیتی مسابقات اقدام خاصی انجام ندهد، با آن كشور مبارزه خواهد شد و در آن كشور مسابقهای انجام نمیشود.
محمدپور اضافه كرد: در هر كشور كه تورنمنت و مسابقهای زیر نظر AFC برگزار میشود یكی از نمایندگان عضو كمیتهی امنیتی به عنوان ناظر امنیتی مامور میشود تا جنبههای امنیتی و ایمنی كشور مربوطه را مورد بررسی و تایید قرار دهد كه اگر در ملاحظات انجام شده موانعی وجود داشته باشد، مسابقه اجرا نخواهد شد.
وی با اشاره به این كه كشور كره در رابطه با مسابقات جام جهانی مسایل حفاظتی اعمال شده را طی گزارشی در این جلسه مطرح كرد گفت: متعاقبا دیگر نمایندگان نیز نقطه نظرات پیشنهادی خود را ارایه كردند كه یكی از مباحث مطرح شده نیز به بازی ایران و كره باز میگشت. نمایندگان حاضر روی این قضیه بسیار حساس بودند و خواستار عدم تكرار وقوع چنین اتفاقی شدند.
وی با اشاره به توضیحاتی كه مبنی بر اقدامات امنیتی انجام شده توسط ارگانهای مختلف مانند پلیس، آتش نشانی و ... در بازیهای پس از كرهی شمالی انجام شده است گفت: اما از آنجا كه به فوتبال ایران در AFC به عنوان یك قطب فوتبال نگریسته میشود برایشان بسیار اهمیت دارد كه شاهد اتفاقات دیگری به خصوص در زمینهی ترقه و مواد آتش زا نباشیم. چرا كه آنها معتقدند مشابه اتفاقی كه در بازی ایران و كرهی شمالی به وقوع پیوست، در منطقهی آسیا كمتر وجود داشته است.
وی به تشكر AFC از انجام اقدامات امنیتی شایستهی ایران در دیدارهای پس از بازی با كره شمالی اشاره كرد كه حتی یك مورد انفجار نیز در جریان بازی با كرهی جنوبی صورت نگرفته است.
مدیر كل حراست سازمان تربیت بدنی در رابطه با مهمترین محورهای حفاظتی مد نظر AFC گفت: مسایل حفاظتی پیش از برگزاری مسابقه، نحوهی حضور تیمها، همراهی، تمرینات، ورود، خروج، محل استقرار، مباحث حین مسابقه، وضعیت استادیوم، حلقههای حفاظتی سیستمهای كنترل، دوربینهای مدار بسته، چگونگی فروش بلیط، كنترل تماشاچیان، اورژانس، ایمنی استادیوم، مسایل امنیتی بعد از مسابقه یعنی كیفیت خروج تماشاچیان از نظر زمان و مكان، پیش بینی حوادث پس از مسابقه و تفكیك هواداران از یكدیگر را میتوان جز مهمترین مسایل مطرح شده در این اجلاس نام برد كه جزییات آن در اختیار مطبوعات و عموم مردم قرار میگیرد.
وی با بیان این كه ایران به عنوان قطب فوتبال آسیا در این قاره توجه زیادی به آن میشود گفت: حوادثی كه در ابعاد مختلف در ایران به وقوع میپیوندد برای AFC از اهمیت بسیاری برخوردار است كه خودمان باید به حفظ جایگاهمان بپردازیم. از سویی دیگر تشكیل این كمیته میتواند گام مثبتی برای اجرای برنامههای آتی و كمك بزرگی به حضور فوتبال ایران در AFC و دیگر مجامع فوتبال به شمار رود.
گفتنی است؛ نمایندگانی كه برای عضویت در كمیتهی امنیتی AFC مورد تایید قرار گرفتهاند عبارتند از: ایران، فیلیپین، میانمار، كره، ژاپن، بحرین، عربستان، چین، تایوان، پاكستان، بنگلادش، مولداوی، مالزی، لائوس، ازبكستان، مغولستان و تایلند كه برخی از كشورها نیز نمایندگان خود را معرفی نكردهاند.