تبیان، دستیار زندگی
دروس این بخش نحوه كار با جلوه‌های رنگ را مورد بررسی قرار می‌دهد. تا آنجا كه به تصاویر دیجیتالی مربوط می‌شود، جلوه‌های رنگ به مقادیر سایه روشن بین 0 تا 255 كه تمایز ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كار با جلوه‌های رنگ

كار با جلوه‌های رنگ

دروس این بخش نحوه كار با جلوه‌های رنگ را مورد بررسی قرار می‌دهد. تا آنجا كه به تصاویر دیجیتالی مربوط می‌شود، جلوه‌های رنگ به مقادیر سایه روشن بین 0 تا 255 كه تمایز پیكسل‌های تصویر را نشان می‌دهد، اشاره دارد. جلوه رنگ بصورت سیاه، سفید و سایه‌های خاكستری است.

قصد من از بیان این مقدمه تأكید بر این حقیقت است كه جلوه رنگ از عناصر پرمعنا در یك تصویر است. در واقع می‌توان از طریق جلوه رنگ یك حس متفاوت تیرگی و خطر ایجاد كرد یا نمای بیرونی فرم مه آلود یا غبار آلود را محو كرد. در صورتی كه بخواهید تصویر از حسی قوی برخوردار باشد، از جلوه رنگ استفاده لازم را ببرید.

همچنین برای رسیدن به كیفیت‌های مناسب تصویر، استفاده از جلوه رنگ به واضح كردن یك تصویر كمك می‌كند و حتی Contrast را افزایش می‌دهد. وضوح جزئیات، زنده و جلوه دار شدن رنگ‌ها و… همگی از طریق كار با جلوه‌های رنگ امكان‌پذیر است.

كارهای عملی این بخش به شما كمك می‌كنند تا هر فایلی را بهینه سازی كنید و آن را برای مشاهده بهتر آماده نمائید. می‌توان تصویر تیره یا محوی را با استفاده از تعداد كمی فیلتر واضح و مشخص‌تر كرد.