تبیان، دستیار زندگی
وازه بان ایران و بهترین دروازه بان لیگ میرزاپور به تاریخ پیوست ابراهیم میرزاپور با یك ضربه خوب در دقیقه48 از محوطه جریمه فولاد به سوی دروازه تیم فوتبال ذوب آهن نواخت. برخلاف انتظار توپ جلوی پای آرمناك پطروسیان به زمین خورد و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

25/01/1383

در رویارویی بهترین دروازه بان ایران و بهترین دروازه بان لیگ

میرزاپور به تاریخ پیوست

ابراهیم میرزاپور با یك ضربه خوب در دقیقه48 از محوطه جریمه فولاد به سوی دروازه تیم فوتبال ذوب آهن نواخت. برخلاف انتظار توپ جلوی پای آرمناك پطروسیان به زمین خورد و از بالای سر او به داخل دروازه پیچید. این گل قطعاً در دفترچه آمار فوتبال جهان ثبت خواهد شد.

گل میرزاپور حتی اگر تصادفی و شانسی هم بوده باشد ، یك گل تاریخی و به یاد ماندنی است. جالب آنكه نبرد میرزاپور و آرمناك بهترین نبرد دروازه بان های حال حاضر شاغل در ایران است. یكی به عنوان كاملترین دروازه بان ایرانی و مرد شماره یك تیم ملی و دیگری به عنوان بهترین دروازه بان فوتبال لیگ كشور! در رویارویی این دو میرزاپور یك گل خوب و3 امتیازی تقدیم فولاد و شاگردان لوكا بوناچیچ كرد.

تا آنجا كه به خاطر داریم این اتفاق در فوتبال ایران برای اولین بار است كه واقع می شود . پیش از این در بهمن ماه سال76 یك بار اتفاق مشابهی رخ داد . در آن بازی احمدرضا عابدزاده از زمین پرسپولیس یك ضربه كاشته را به تور دروازه تیم فوتبال استقلال اهواز رساند اما آن گل توسط داور مردود اعلام شد.2 تفاوت عمده ضربه عابدزاده و میرزاپور این بود كه اولاً فاصله ضربه میرزاپور بیشتر بود، ثانیاً او توپ را به صورت دراپ (drop) وارد دروازه تیم ذوب آهن اصفهان كرد.

ممكن است چنین اتفاقات مشابهی بارها در فوتبال جهان رخ داده باشد اما معروف ترین آنها گلی بود كه دروازه بان تیم اینتر براتیسلاوا از چكسلواكی سابق در سال1981 از دروازه خود به دروازه حریف زد.

مسئولان فدراسیون فوتبال و مسئولان سازمان لیگ باید حتماً اتفاق رخ داده را به اطلاع مسئولان سازمان آمار و ارقام برسانند تا اگر اتفاق مشابهی در جهان فوتبال ثبت نشده باشد ، نام میرزاپور در این فهرست ثبت شود.