تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام ناب را مخالف منافع مستكبران و زورگویان جهان خواند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيت‌الله نوري همداني:

اسلام، امام و مردم اركان انقلابند

نوری همدانی

حضرت آيت‌الله نوري همداني با اشاره به فرا رسيدن سالروز پيروزي انقلاب اسلامي، اسلام ناب را مخالف منافع مستكبران و زورگويان جهان خواند.

به گزارش خبرگزاري رسا، حضرت آيت‌الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد، روز گذشته، 21 بهمن‌ماه، در ديدار شماري از كاركنان آمادگاه مهماتي شماره يك ارتش در منظريه قم و گروهي از كاركنان بيمارستان بقيةالله الاعظم(عج) تهران، بر حضور هميشگي مردم در صحنه به ويژه در روز 22 بهمن و انتخابات مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد.

وي در ادامه، اسلام، حضرت امام خميني(ره) و مردم را اركان انقلاب دانست و افزود: حضرت امام خميني(ره) بنده صالح خداوند بود كه به واسطه تقوا و اخلاصي كه داشت، از بند ماديات رها شده بود و همه كارهايش براي رضاي خدا بود.

اين مرجع تقليد اظهار داشت: حضرت امام خميني(ره) با ايجاد انقلاب توانست قدرت و هيبت شرق و غرب را در هم شكسته و آنان را هراسان كند.

وي با بيان اين‌كه اسلام در همه شعارهاي انقلاب وجود دارد و مي‌خواهد كه مسلمانان آزاد باشند و در هر زمينه‌اي پيشرفت كنند، تصريح كرد: در گذشته دشمنان و مستكبران، اين دين را مورد تهاجم و تهمت قرار داده بودند؛ چرا كه اسلام ناب مخالف منافع مستكبران بود.

حضرت آيت‌الله نوري همداني به تبليغات دشمنان مبني بر جدا بودن دين از سياست اشاره كرد و گفت: دين هيچ‌گاه از سياست جدا نبوده است؛ زيرا دين بدون سياست منحصر به نماز و عبادت و زيارت مي‌شود.

وي ادامه داد: تهمت ديگر دشمنان اين بود كه اسلام نگاه مثبتي به بانوان ندارد، در حالي كه ارزش انسان‌ها در اسلام به تقوا، علم و عمل صالح است و حضرت امام خميني(ره) فرمودند كه نقش زنان در انقلاب كمتر از مردان نبود.

استاد عالي حوزه علميه قم در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين‌كه براي آشنايي با فرهنگ انقلاب بايد زمينه‌هاي به وجود آمدن آن را مطالعه كنيم تا بفهميم كه چگونه همه مقدرات كشور ما به دست استكبار و استبداد تعيين مي‌شد، ابراز داشت: اسلام در آن زمان منزوي شده بود و آنچه از اين دين در صحنه بود، اسلامي بدون فرهنگ جهاد و شهادت ‌طلبي بود.

وي افزود: در واقع دين، ابزاري شده بود ‌در دست حكام كه از آن به نفع خودشان استفاده مي‌كردند.

حضرت آيت‌الله نوري همداني ادامه داد: استكبار كشور ما را استعمار كرده بود و همه دارايي‌مان را غارت و چپاول مي‌كرد و در حالي كه استعمارگران مردم را در فقر اقتصادي و فرهنگي نگه داشته بودند، خودشان به ثروت اندوزي، ساختن كاخ‌هاي مجلل و خوش‌گذراني مي‌پرداختند.

وي همچنين با اشاره به سخن رهبر كبير انقلاب اسلامي كه همين كوخ نشينان و زاغه نشينان انقلاب را به پيروزي رساندند، خاطرنشان كرد: هدف همه ما بايد خدمت به مردم باشد؛ زيرا حضرت امام خميني(ره) فرمودند كه اين مردم از مردم زمان پيامبر(ص) بهترند.

اين مرجع تقليد در پايان براي آشنايي با فرهنگ انقلاب و افكار حضرت امام خميني(ره)، همگان را به مطالعه آثار ايشان از جمله صحيفه نور، دفتر تبيان و وصيت‌نامه سياسي ـ الاهي سفارش كرد و ابراز داشت: اين آثار حاصل يك عمر تجربه حضرت امام خميني(ره) است و يك كلمه حرف شخصي در آن نيست