تبیان، دستیار زندگی
ابزار Polygonal Lasso به شما امكان ایجاد انتخاب‌هایی با خطوط راست را می‌دهد. بطوریكه می‌‌توانید محیط‌های هندسی مختلفی را ایجاد كنید. البته امكان انتخاب محیط‌های منحنی وجود ندارد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه استفاده از ابزار كمند چند ضلعی

ابزار Polygonal Lasso به شما امكان ایجاد انتخاب‌هایی با خطوط راست را می‌دهد. بطوریكه می‌‌توانید محیط‌های هندسی مختلفی را ایجاد كنید. البته امكان انتخاب محیط‌های منحنی وجود ندارد.

باز كردن فایل

نحوه استفاده از ابزار كمند چند ضلعی

گزینه File\Open را برای باز كردن فایل مورد نظر انتخاب كنید یا با انتخاب آیكون File Browser در نوار Options و دو بار كلیك روی تصویر، آن را باز كنید.

انتخاب ابزار Polygonal Lasso (كمند چندضلعی)

نحوه استفاده از ابزار كمند چند ضلعی

ابزار Lasso را انتخاب كرده و در حالیكه دكمه ماوس را بر روی آن نگه داشته‌اید ابزار Polygonal Lasso را از منوی كشویی كه نمایان می‌شود انتخاب كنید. توجه داشته باشید كه ابزار انتخاب شده در دكمه جعبه ابزار و در نوار Options در بالای صفحه دیده می‌شود.

تعیین اولین نقطه

نحوه استفاده از ابزار كمند چند ضلعی

مكان‌نما را بر روی محل مورد نظر در تصویر برده و برای تعیین محل اولیه و نقطه شروع در آن كلیك كنید. بعد از تعیین نقطه شروع، توجه كنید كه یك خط مستقیم در امتداد بین نقطه اول و مكان‌نمای ماوس بوجود می‌آید. این خط نشان دهنده خط انتخابی است كه هنگام كلیك در محل مكان نما ایجاد می‌شود.

افزودن نقاط مورد نیاز دیگر

نحوه استفاده از ابزار كمند چند ضلعی

در دیگر محل‌های تصویر كلیك كرده و در صورت نیاز نقاط دیگری را انتخاب كنید تا محیط انتخابی‌تان تكمیل شود.

اتمام انتخاب

نحوه استفاده از ابزار كمند چند ضلعی

برای تعریف یك محیط بسته، می‌توانید با برگرداندن مكان‌نما بر روی نقطه شروع و كلیك در آن، ناحیه انتخاب شده را ببندید. البته می‌توانید دو بار كلیك كنید و یا در حالیكه كلید Ctrl را پائین نگه داشته‌اید كلیك كنید تا نقطه جاری به نقطه شروع متصل شود. پس از انجام این كار، فرایند انتخاب تكمیل می‌شود.

  * توجه *

استفاده از كلید Shift برای زاویه‌های راست

برای آنكه زوایای خطوطی كه با ابزار Polygonal Lasso ترسیم می‌شوند مضربی از 45 درجه باشند (مثلاً 45، 90، 135 و...)، هنگام استفاده از این ابزار كلید Shift را پائین نگه دارید.

انتخاب‌های منظم

ابزار Lasso را به جای Polygonal Lasso انتخاب كنید تا امكان ترسیم یك انتخاب به شكل آزاد داشته باشید. در حالیكه از ابزار Polygonal Lasso استفاده می‌كنید می‌توانید با فشردن و پائین نگه داشتن كلید Alt (در ویندوز ) و یا كلید Option (در مكینتاش) به ابزار Lasso سوئیچ كنید و با رها كردن این كلیدها مجدداً به حالت polygonal باز گردید.